Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paniikkikohtaus ja EKG

Vierailija
05.08.2018 |

Onko kenelläkään otettu paniikkikohtauksen aikana sydänfilmiä ja oliko se normaali? Itse jouduin sairaalaan yksi päivä ilmeisesti paniikkikohtauksen takia. Sydämessä havaittiin samalla sivuääni ja sydän tykytti jotenkin epätasaisesti. Pulssi oli 150. Verikokeet oli ok. Kohtaus meni itsekseen ohi, mutta sain lähetteen sydämen ultraäänitutkimukseen. Nyt olen sitten pelon vallassa. Pelkään tämän olevankin sydäntauti eikä paniikkihäiriö. Paniikkikohtauksia on ollut ennenkin, mutta pulssi ei ole koskaan noussut näin korkealle. Joskus on pieniä rytmihäiriöitä tms. muljahteluita, mutta ne menee ohi muutamassa sekunnissa ja olen yhdistänyt ne stressiin ja ahdistukseen.

Sydäntäni kuunneltiin keväällä edellisen kerran ja silloin ei ollut puhetta mistään sivuäänistä.

Onko muilla kokemuksia aiheesta?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, vaikka olisin ehtinyt terveyskeskukseen tai sairaalaan niin kohtaus olisi jo ollut ohi eikä luvut poikkea. Minulla on pahimpiin kohtauksiin Opamox ja lievempiin jännityskohtauksiin Propral.

Stressi laukaisee minulla yleensä paniikin tai jännityksen, siksi seuraan stressilukemia kännyn Samsung Health-applikaatiolla eli se mittaa pulssit sormesta puhelimen takana olevan tunnistimen avulla.

Vierailija
2/7 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kullut vastaavasta tapauksesta jossa sivuääni oli irtoamassa oleva läppä jonka palasia joutui keuhkoverisuoniin aiheuttaen kuoleman joten olisin aika varuillani tuon suhteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kamala paikka. Onko ihan totta tuo viesti numero 2? Lääkäri sanoi, että siitä sivuäänestä ei tarvitse olla huolissaan. Mutta ultrataan varuilta. Tämä on nyt sitten joku kamala sydäntauti. Pulssi nousi välittömästi. 

Tämä oli ensimmäinen kerta, kun jouduin mennä sairaalaan. Sain diagnoosin jo joskus nuorempana, mutta tässä oli pitkään taukoa kohtausten välillä. Stressaava ja ahdistava elämäntilanne laukaisi kohtaukset uudestaan. Tällä hetkellä minulla ei ole mitään lääkettä, koska edellisistä kohtauksista on jo aikaa. 

Nyt olen ihan hysteerinen. 

Vierailija
4/7 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No äh, ei tietenkään ole totta. Se on vain joku idiootti, jonka mielestä paniikkihäiriöisen pelkojen lietsominen on hyvä läppä. 

Vierailija
5/7 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kullut vastaavasta tapauksesta jossa sivuääni oli irtoamassa oleva läppä jonka palasia joutui keuhkoverisuoniin aiheuttaen kuoleman joten olisin aika varuillani tuon suhteen.

Pöh, älä viitti provoilla ja kylvää huolta.

Tässä on kyse 99% varmuudella paniikkikohtauksen aiheuttamasta rytmihäiriöstä, ja sivuääniäkin saattaa terveellä tulla ja mennä erinäisistä syistä johtuen.

Koska ekg ei ole ollut normaali, on laitettu lähete. UÄ tutkimus on niin helppo ja nopea, että sitä käytetään nykyään paljon tilanteen tarkistamiseksi. Huoli siis pois. Hyvä että tsekataan, mutta luultavasti mitään poikkeavaa ei löydetä.

Mulla ei ole paniikkikohtauksia, mutta stressi, jännitys ja hermoilu saa aikaan rytmihäiriöitä tosi helposti. Ikäviä, mutta vaarattomia

Vierailija
6/7 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oli provo, niin on kyllä aika asiatonta tulla pelottelemaan paniikkitautisen aloittamaan ketjuun. Muutenkin kärsin todella pahasta sairauksien pelosta ja olen ollut sekaisin huolesta ja kauhusta.

Olen ollut pahasti stressaantunut ja ahdistunut viime aikoina ja nukkunutkin huonosti. Olen arvellut sen laukaisseen kohtaukset uudestaan. En ole noista rytmihäiriöistäkään ollut ennen huolissani, koska ne ovat menneet heti ohi. Sydäntäni kuunneltiin tosiaan keväällä viimeksi tätä ennen ja silloinkin otettiin EKG. Silloin ei ollut kohtausta päällä ja kaikki oli ilmeisesti ok. 

ap. 

Vierailija
7/7 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on otettu EKG, ei johtanut lisätutkimuksiin. Olisko parikin kertaa. Mulla aiheuttaa refluksi tuollaista.