Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä tamperelaisia nykyään vaivaa?

Vierailija
05.08.2018 |

Suomessa on ymmärtääkseni edelleen oikeanpuoleinen liikenne. Mutta ei havaintojeni mukaan ainakaan Tampereen jalankulkijoilla. Ostoskeskuksissa, kaduilla jne. valtaosa ihmisistä kävelee vasenta laitaa eteensä katsomatta suoraan päin. Ja sitten 10 cm etäisyydellä mulkoillaan, että joku on törmäyskurssilla. Tai sitten pariskunta tai perhe kävelee koko käytävän leveydeltä suoraan päin ilman mitään aikomusta antaa vastaantulijoille tilaa.

Mikä teitä vaivaa, voisiko joku näistä likinäköisistä hölmöistä kertoa?

Olen asunut Tampereella 15 vuotta ja näitä sokeita on ilmestynyt tänne vasta ihan viime vuosina.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnustan, että en välitä kävelyn oikeapuolisuudesta yhtään.

En minäkään välitä näistä säännöistä piittaamattomista haahuilijoista, vaan ajan fillarillani aina sääntöjen mukaan oikeata laitaa. Mitäs luulet, kumpaa sattuu lujempaa, jos tulet haahuilemaan eteeni?

Veikkaan, että enemmän sattuu lentää pyörän selästä kuin että joku "ajaa pyörällä päälle". Autolla ois asia erikseen.

Että sellaista liikennekulttuuria ”ajan sun päälle, kumpaa sattuu enemmän” >_

Vierailija
22/27 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun on pakko myöntää että kuulin oikeanpuoleisesta liikenteestä vasta viime vuonna. Hämmentää vieläkin ja olisi kiva että asiasta puhuttaisiin enemmänkin

Jos oot oikeesti tosissasi, niin selittäisi aika paljon. Onkohan isokin osa kansalaisista oikeesti muka näin pihalla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnustan, että en välitä kävelyn oikeapuolisuudesta yhtään.

En minäkään välitä näistä säännöistä piittaamattomista haahuilijoista, vaan ajan fillarillani aina sääntöjen mukaan oikeata laitaa. Mitäs luulet, kumpaa sattuu lujempaa, jos tulet haahuilemaan eteeni?

Veikkaan, että enemmän sattuu lentää pyörän selästä kuin että joku "ajaa pyörällä päälle". Autolla ois asia erikseen.

Että sellaista liikennekulttuuria ”ajan sun päälle, kumpaa sattuu enemmän” >_<

En minä tuota keksinyt, itse tavallisesti kävelen keskustassa. Mutta tämä fillaroitsija oli sitä mieltä, että jos joku haahuilee, voi ajaa päälle. Johon itse taas veikkasin, että sattunee kovempaa kaatua pyörällä kuin se, että pyörällä "ajetaan päälle".

Vierailija
24/27 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt ihan samaa. Olen joskus jopa kyseenalaistanut opetettiinko minua lapsena oikein kun kävelen aina oikeaa laitaa. Ja tämä nimenomaan Tampereella. Eikä ainoastaan nuoret vaan myös keski-ikäiset ja vanhemmat ihmiset.

Vierailija
25/27 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä palsta on ainoa paikka missä olen törmännyt väitteeseen että jalkakäytävällä pitäisi kävellä oikeaa laitaa.

Vierailija
26/27 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käveli sitten kumpaa reunaa hyvänsä niin joka toinen päivä pyöräilijät huutaa että pitää kävellä vasenta ja joka toinen päivä huutavat että kävelijät oikealle puolelle. Lain mukaan saa kävellä kumpaa puolta hyvänsä kunhan kävelee reunassa(poikkeus tietysti se jos on erotettu kävelijöiden ja pyöräilijöiden puoli). Pyöräilijät kuitenkin ovat ottaneet oikeudekseen pyöräillä myös jalkakäytävällä(joka merkitty kuuluvan pelkästään jalankulkijoille) aiheuttaen vaaratilanteita. Pyöräilijät ei jarruta yhtään esim.Koskikeskuksen kohdalla jossa yli puolet kevyen liikenteen väylät on suljettu remontin takia. Vauhtia pitää olla niinkun olisi pyöräkisoissa. Kelloa ei osata käyttää vaan ennemmin tehdään kirskuvat

äkkijarrutukset ja paheksutaan jalankulkijoita. Autolla mennessä kauhun hetkiä on pyöräilijät ja jalankulkijat jotka menevät päin punaisia tai tulevat yhtäkkiä kasvunvaraa pysäköityjen autojen takaa. Aivan kuin itsesuojeluvaistoa ei olisi lainkaan. Eli minua ärsyttää enemmän pyöräilijät joille vauhti on kaikista tärkeintä.

Vierailija
27/27 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä palsta on ainoa paikka missä olen törmännyt väitteeseen että jalkakäytävällä pitäisi kävellä oikeaa laitaa.

Entäs oletko koskaan huomannaut, että kun on kaksi ovea, niin yleensä valtaosalla on tapana mennä oikean puoleisesta? Kun menet vasemmalta sisään, tulee useimmiten ihmisiä vastaan. Sama käytävillä kulkiessa, yleensä mennään oikeaa laitaa, ei tarvitse törmäillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan viisi