Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä tamperelaisia nykyään vaivaa?

Vierailija
05.08.2018 |

Suomessa on ymmärtääkseni edelleen oikeanpuoleinen liikenne. Mutta ei havaintojeni mukaan ainakaan Tampereen jalankulkijoilla. Ostoskeskuksissa, kaduilla jne. valtaosa ihmisistä kävelee vasenta laitaa eteensä katsomatta suoraan päin. Ja sitten 10 cm etäisyydellä mulkoillaan, että joku on törmäyskurssilla. Tai sitten pariskunta tai perhe kävelee koko käytävän leveydeltä suoraan päin ilman mitään aikomusta antaa vastaantulijoille tilaa.

Mikä teitä vaivaa, voisiko joku näistä likinäköisistä hölmöistä kertoa?

Olen asunut Tampereella 15 vuotta ja näitä sokeita on ilmestynyt tänne vasta ihan viime vuosina.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zombie apocalypse. No joke.

Vierailija
2/27 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Popeda on sulattanut niiden aivot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämäläiset lomailee siellä näin kesä-aikana ja käy usein muutenkin.

Vierailija
4/27 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on turreja, ei paikallisia 😃

Vierailija
5/27 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari viimeistä vuotta? Ihanko suomalaista perua?

Vierailija
6/27 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pari viimeistä vuotta? Ihanko suomalaista perua?

Ihan supisuomalaisen näköisiä. :)

Vierailija
7/27 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on ymmärtääkseni edelleen oikeanpuoleinen liikenne. Mutta ei havaintojeni mukaan ainakaan Tampereen jalankulkijoilla. Ostoskeskuksissa, kaduilla jne. valtaosa ihmisistä kävelee vasenta laitaa eteensä katsomatta suoraan päin. Ja sitten 10 cm etäisyydellä mulkoillaan, että joku on törmäyskurssilla. Tai sitten pariskunta tai perhe kävelee koko käytävän leveydeltä suoraan päin ilman mitään aikomusta antaa vastaantulijoille tilaa.

Mikä teitä vaivaa, voisiko joku näistä likinäköisistä hölmöistä kertoa?

Olen asunut Tampereella 15 vuotta ja näitä sokeita on ilmestynyt tänne vasta ihan viime vuosina.

Voin kertoa, ettei ole pelkästään mikään tamperelainen ilmiö, vaan sitä samaa on ihan joka puolella. Pahimpia nämä luurit korvilla kännykkäänsä tuijottavat teinit, jotka eivät näe eivätkä kuule mitään ympärillään tapahtuvaa. Jotkut fillaroivat jopa television kokoista tablettia tuijottaen.

Vierailija
8/27 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua vaivaa kihti.

Vierailija
9/27 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnustan, että en välitä kävelyn oikeapuolisuudesta yhtään.

Vierailija
10/27 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään välitä näistä säännöistä piittaamattomista haahuilijoista, vaan ajan fillarillani aina sääntöjen mukaan oikeata laitaa. Mitäs luulet, kumpaa sattuu lujempaa, jos tulet haahuilemaan eteeni?

Vierailija
11/27 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nautitko jotenkin siitä, että saat törmäillä kohti tuleviin ihmisiin? Eikö olisi kivempaa kävellä loogisesti samaa puolta kuin muutkin?

Vierailija
12/27 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasittavinta on tosiaan ihmiset, jotka haahuilee päättömästi kännykkää tuijottaen. Suunta vaihtuu sattumanvaraisesti, eikä yhtään tiedä mihin toinen on menossa, kun ei katso yhtään eteensä.

Vierailija
13/27 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on pakko myöntää että kuulin oikeanpuoleisesta liikenteestä vasta viime vuonna. Hämmentää vieläkin ja olisi kiva että asiasta puhuttaisiin enemmänkin

Vierailija
14/27 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tanpere on vasemmistolainen kaupunki... tottakait siis vasemmalla.

Vierailija
15/27 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun on pakko myöntää että kuulin oikeanpuoleisesta liikenteestä vasta viime vuonna. Hämmentää vieläkin ja olisi kiva että asiasta puhuttaisiin enemmänkin

Ikää oli? Ajortti oli? Peruskoulussa läsnä tunneilla?

Vierailija
16/27 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.polkupyoraily.net/wiki/Liikennesäännöt

Kun pyörätie ja jalkakäytävä on yhdistetty (liikennemerkki 423), pyöräilijä ajaa väylän oikealla puolella [3]. Jalankulkija saa käyttää joko väylän vasenta tai oikeaa puolta.

Vierailija
17/27 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikää oli? Ajortti oli? Peruskoulussa läsnä tunneilla?

Siis ajokortti 😂

Vierailija
18/27 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, asun Tampereella enkä tosiaankaan tiennyt, että esim. keskustassa ollessa saa kävellä vain oikealla puolella katua.. Toki silti väistän vastaantulevaa ja aika usein myös takaatulevaa kävelyliikennettä.. Yleensä ryhmityn sille puolelle katua, minne olen itse menossa. Jos tulen esimerkiksi Hämeenkatua rautatieasemalta päin kohti keskustorin bussikatoksia (menossa bussiin), kävelen vasenta puolta katua, tällöin ei tarvitse mennä kadun yli turhaan..

Vierailija
19/27 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään välitä näistä säännöistä piittaamattomista haahuilijoista, vaan ajan fillarillani aina sääntöjen mukaan oikeata laitaa. Mitäs luulet, kumpaa sattuu lujempaa, jos tulet haahuilemaan eteeni?

Veikkaan, että enemmän sattuu lentää pyörän selästä kuin että joku "ajaa pyörällä päälle". Autolla ois asia erikseen.

Vierailija
20/27 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, asun Tampereella enkä tosiaankaan tiennyt, että esim. keskustassa ollessa saa kävellä vain oikealla puolella katua.. Toki silti väistän vastaantulevaa ja aika usein myös takaatulevaa kävelyliikennettä.. Yleensä ryhmityn sille puolelle katua, minne olen itse menossa. Jos tulen esimerkiksi Hämeenkatua rautatieasemalta päin kohti keskustorin bussikatoksia (menossa bussiin), kävelen vasenta puolta katua, tällöin ei tarvitse mennä kadun yli turhaan..

No totta kai voi kävellä kummalla tahansa puolella katua olevalla jalkakäytävällä. :) Mutta siinä jalkakäytävällä on järkevintä kävellä oikeaa laitaa, koska se on yleinen käytäntö ja vähentää törmäilyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kolme