Mikä tamperelaisia nykyään vaivaa?
Suomessa on ymmärtääkseni edelleen oikeanpuoleinen liikenne. Mutta ei havaintojeni mukaan ainakaan Tampereen jalankulkijoilla. Ostoskeskuksissa, kaduilla jne. valtaosa ihmisistä kävelee vasenta laitaa eteensä katsomatta suoraan päin. Ja sitten 10 cm etäisyydellä mulkoillaan, että joku on törmäyskurssilla. Tai sitten pariskunta tai perhe kävelee koko käytävän leveydeltä suoraan päin ilman mitään aikomusta antaa vastaantulijoille tilaa.
Mikä teitä vaivaa, voisiko joku näistä likinäköisistä hölmöistä kertoa?
Olen asunut Tampereella 15 vuotta ja näitä sokeita on ilmestynyt tänne vasta ihan viime vuosina.
Kommentit (27)
Popeda on sulattanut niiden aivot.
Hämäläiset lomailee siellä näin kesä-aikana ja käy usein muutenkin.
Pari viimeistä vuotta? Ihanko suomalaista perua?
Vierailija kirjoitti:
Pari viimeistä vuotta? Ihanko suomalaista perua?
Ihan supisuomalaisen näköisiä. :)
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on ymmärtääkseni edelleen oikeanpuoleinen liikenne. Mutta ei havaintojeni mukaan ainakaan Tampereen jalankulkijoilla. Ostoskeskuksissa, kaduilla jne. valtaosa ihmisistä kävelee vasenta laitaa eteensä katsomatta suoraan päin. Ja sitten 10 cm etäisyydellä mulkoillaan, että joku on törmäyskurssilla. Tai sitten pariskunta tai perhe kävelee koko käytävän leveydeltä suoraan päin ilman mitään aikomusta antaa vastaantulijoille tilaa.
Mikä teitä vaivaa, voisiko joku näistä likinäköisistä hölmöistä kertoa?
Olen asunut Tampereella 15 vuotta ja näitä sokeita on ilmestynyt tänne vasta ihan viime vuosina.
Voin kertoa, ettei ole pelkästään mikään tamperelainen ilmiö, vaan sitä samaa on ihan joka puolella. Pahimpia nämä luurit korvilla kännykkäänsä tuijottavat teinit, jotka eivät näe eivätkä kuule mitään ympärillään tapahtuvaa. Jotkut fillaroivat jopa television kokoista tablettia tuijottaen.
Tunnustan, että en välitä kävelyn oikeapuolisuudesta yhtään.
Vierailija kirjoitti:
En minäkään välitä näistä säännöistä piittaamattomista haahuilijoista, vaan ajan fillarillani aina sääntöjen mukaan oikeata laitaa. Mitäs luulet, kumpaa sattuu lujempaa, jos tulet haahuilemaan eteeni?
Vierailija kirjoitti:
Nautitko jotenkin siitä, että saat törmäillä kohti tuleviin ihmisiin? Eikö olisi kivempaa kävellä loogisesti samaa puolta kuin muutkin?
Rasittavinta on tosiaan ihmiset, jotka haahuilee päättömästi kännykkää tuijottaen. Suunta vaihtuu sattumanvaraisesti, eikä yhtään tiedä mihin toinen on menossa, kun ei katso yhtään eteensä.
Mun on pakko myöntää että kuulin oikeanpuoleisesta liikenteestä vasta viime vuonna. Hämmentää vieläkin ja olisi kiva että asiasta puhuttaisiin enemmänkin
Tanpere on vasemmistolainen kaupunki... tottakait siis vasemmalla.
Vierailija kirjoitti:
Mun on pakko myöntää että kuulin oikeanpuoleisesta liikenteestä vasta viime vuonna. Hämmentää vieläkin ja olisi kiva että asiasta puhuttaisiin enemmänkin
Ikää oli? Ajortti oli? Peruskoulussa läsnä tunneilla?
http://www.polkupyoraily.net/wiki/Liikennesäännöt
Kun pyörätie ja jalkakäytävä on yhdistetty (liikennemerkki 423), pyöräilijä ajaa väylän oikealla puolella [3]. Jalankulkija saa käyttää joko väylän vasenta tai oikeaa puolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikää oli? Ajortti oli? Peruskoulussa läsnä tunneilla?
Siis ajokortti 😂
Hei, asun Tampereella enkä tosiaankaan tiennyt, että esim. keskustassa ollessa saa kävellä vain oikealla puolella katua.. Toki silti väistän vastaantulevaa ja aika usein myös takaatulevaa kävelyliikennettä.. Yleensä ryhmityn sille puolelle katua, minne olen itse menossa. Jos tulen esimerkiksi Hämeenkatua rautatieasemalta päin kohti keskustorin bussikatoksia (menossa bussiin), kävelen vasenta puolta katua, tällöin ei tarvitse mennä kadun yli turhaan..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään välitä näistä säännöistä piittaamattomista haahuilijoista, vaan ajan fillarillani aina sääntöjen mukaan oikeata laitaa. Mitäs luulet, kumpaa sattuu lujempaa, jos tulet haahuilemaan eteeni?
Veikkaan, että enemmän sattuu lentää pyörän selästä kuin että joku "ajaa pyörällä päälle". Autolla ois asia erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Hei, asun Tampereella enkä tosiaankaan tiennyt, että esim. keskustassa ollessa saa kävellä vain oikealla puolella katua.. Toki silti väistän vastaantulevaa ja aika usein myös takaatulevaa kävelyliikennettä.. Yleensä ryhmityn sille puolelle katua, minne olen itse menossa. Jos tulen esimerkiksi Hämeenkatua rautatieasemalta päin kohti keskustorin bussikatoksia (menossa bussiin), kävelen vasenta puolta katua, tällöin ei tarvitse mennä kadun yli turhaan..
No totta kai voi kävellä kummalla tahansa puolella katua olevalla jalkakäytävällä. :) Mutta siinä jalkakäytävällä on järkevintä kävellä oikeaa laitaa, koska se on yleinen käytäntö ja vähentää törmäilyä.
Zombie apocalypse. No joke.