Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onpa kiva olla köyhä :(( Taas sai sen tuntea.

Vierailija
05.08.2018 |

Olin koko viikonlopun sukulaisen saaressa pojan kanssa. Rakastan merta ja saaristoa. Tunsin että elän.
Nyt kun tultiin takas kaupunkiin niin heti mieli maassa ja olo apea ja jotenkin ahdistunut.
Eipä ole meillä varaa mökkiin saaressa tai missään muuallakaan.
Täällä kotona kökitään kaikki viikonloput ja lomat.
Onpa kiva olla köyhä...vaikka töissä käynkin.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki köyhät, itseasiassa useimmat, eivät käytä alkoholia ja tupakkaa.

Niitä käyttää noin 10% väestön tyhmimmästä laidasta mukaanlukien ministerit, kansanedustajat ja muu eliitti. Ja somerahvaan hölmöimmät.

Sori ohis: Mihin tää 10% perustuu? Voin kyllä melkein yhtä varmasti mututuntumallani väittää, että 90 % suomalaisista ei kyllä mitenkään voi olla raittiita ja savuttomia.

Vierailija
22/31 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en edes pidä itseäni köyhänä, ja mulla ei silti ole varaa ostaa merenrantamökkiä. Aina ei ole pakko omistaa. Merelle voi mennä muutenkin. Kiitä tätä sukulaista vierailusta ja kerro, millainen henkireikä se sinulle oli. Varmasti kutsuu uudestaankin. Ja mene saaristoon telttailemaan, monet yhteysalukset on jopa maksuttomia. Meren rannoilla on upeita ulkoilialueita, jonne voi mennä kuka vaan viettämään aikaa ja ihastelemaan luontoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä oli ainoa viikonloppu useaan vuoteen kun olimme poissa kotoa.

Köyhyys johtuu ihan siitä että palkka on pieni ja minulla kalliit lääkkeet joita Kela ei korvaa eivätkä kerrytä maksukattoa. Vuokrakin iso. Velkaakin jäi vanhasta asunnosta. Oli pakko myydä liian halvalla eikä saatu katettua velkasummaa.

Ja en, en juo enkä polta.

Ap

Saako ihan mielenkiinnosta kysyä, että millaista lääkitystä (tai siis mihin sairauteen) kela ei ollenkaan korvaa? Muistaakseni jopa aknelääkkeistäni sain kelakorvausta, joten mietin vain, että mikä voisi olla kelan mielestä "turhempi" sairaus, johon ei mitään korvata.

Erityisluvallinen kilpirauhaslääke johon menee 120€/kk.

Ap

Vierailija
24/31 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhyys johtuu sairaudesta. Työnantajat eivät halua näin sairasta töihin :( Elän terveellisesti eikä sairaus ole itse aiheutettu.

Ryhdy itse yrittäjäksi ja tienaa. Ryhdy myös työnantajaksi, voit teettää muilla työtehtävät sillä aikaa, kun sairaudeltasi et kykene töihin. Teetät vaan niin paljon töitä, että tuloista riittää myös sinulle, vaikka et itse pystyisi tekemään. Ja toki työntekijöillekin pitää maksaa vähintään 15 eur/ tunti ja työn pitää olla kokoaikaista, kuten tältäkin palstalta on luettu monesti. Helppoa! Lakkaa olemasta köyhä ja jätä tyhmät työnantajat omaan arvoonsa!

Vierailija
25/31 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi luonnosta voi nauttia ilman että omistaa sitä! Itse kokisin mökin enemmän taakaksi koska sitä pitää huoltaa. Mieluummin käyn luonnossa patikoimassa, meren ja jokien rannoilla kävelemässä ja istumassa, marjastamassa, sienestämässä, kalastamassa, uimassa jne. Ilmaiseksi! 

Vierailija
26/31 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtönxxx kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhyys johtuu sairaudesta. Työnantajat eivät halua näin sairasta töihin :( Elän terveellisesti eikä sairaus ole itse aiheutettu.

Ryhdy itse yrittäjäksi ja tienaa. Ryhdy myös työnantajaksi, voit teettää muilla työtehtävät sillä aikaa, kun sairaudeltasi et kykene töihin. Teetät vaan niin paljon töitä, että tuloista riittää myös sinulle, vaikka et itse pystyisi tekemään. Ja toki työntekijöillekin pitää maksaa vähintään 15 eur/ tunti ja työn pitää olla kokoaikaista, kuten tältäkin palstalta on luettu monesti. Helppoa! Lakkaa olemasta köyhä ja jätä tyhmät työnantajat omaan arvoonsa!

Kirjoittaja itse on tuskin ollut päivääkään yrittäjä......

Vierailija
27/31 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työtönxxx kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoittaja itse on tuskin ollut päivääkään yrittäjä......

32 vuotta yrittäjyyttä tulee syyskuussa täyteen. Ikä 51.

Vierailija
28/31 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhyys johtuu ihan siitä että palkka on pieni ja minulla kalliit lääkkeet joita Kela ei korvaa eivätkä kerrytä maksukattoa. Vuokrakin iso. Velkaakin jäi vanhasta asunnosta. Oli pakko myydä liian halvalla eikä saatu katettua velkasummaa.

Ap

Miksi kela ei korvaa? Eikö lääke ole hyväksi todettu, vai eikö sairaus ole oikeasti diagnosoitu?

Vierailija
29/31 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Saako ihan mielenkiinnosta kysyä, että millaista lääkitystä (tai siis mihin sairauteen) kela ei ollenkaan korvaa? Muistaakseni jopa aknelääkkeistäni sain kelakorvausta, joten mietin vain, että mikä voisi olla kelan mielestä "turhempi" sairaus, johon ei mitään korvata.

Erityisluvallinen kilpirauhaslääke johon menee 120€/kk.

Ap

Mutta miksi sitten et voisi käydä töissä?

Vierailija
30/31 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystytkö tinkiä asumisesta vai jääkö halvemmassakin asunnossa asuessa yhtä vähän käyttörahaa?

Vierailija
31/31 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saari on Itämeressä, niin sehän on vain Pietarin jätevesiallas. Tulisko sama tunnelma, jos teette tuotoksenne kahluualtaaseen olohuoneessa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän