Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onpa kiva olla köyhä :(( Taas sai sen tuntea.

Vierailija
05.08.2018 |

Olin koko viikonlopun sukulaisen saaressa pojan kanssa. Rakastan merta ja saaristoa. Tunsin että elän.
Nyt kun tultiin takas kaupunkiin niin heti mieli maassa ja olo apea ja jotenkin ahdistunut.
Eipä ole meillä varaa mökkiin saaressa tai missään muuallakaan.
Täällä kotona kökitään kaikki viikonloput ja lomat.
Onpa kiva olla köyhä...vaikka töissä käynkin.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt en ihan ymmärrä. Olitte juuri saaressa ja silti samaan aikaan kotona kaikki viikonloput ja lomat? Niin kummin päin se nyt olikaan?

Vierailija
2/31 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta voitte varmaan vierailla toistekin siellä sukulaisen mökillä. Etsikää elämyksiä, jotka ovat vähän halvempia. Saaristossa voi yöpyä vaikka autiotuvissa. Ei kaiken aina tarvitse olla omaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos lopettaisit juomisen ja polttamisen ja muutenkin kiinnittäisit juomiota rahankäyttöösi? Tuolla tavalla saisit heti rahaa säästöön.

Vierailija
4/31 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt paperi ja kynä esiin. Kaikki hullut ideat paperille, kuinka elämästäsi tulisi sellaisempaa kuin haluat.

Vierailija
5/31 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voih toista :( Onhan se ikävää ettei ole varaa möksään. Onneksi kuitenkin terveys on tallella.

Vierailija
6/31 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö... Onpa traagista. Mustakin on tosi kivaa olla köyhä, nimittäin tiedossa taas muutaman kympin kerjäämistä joltain, NIMITTÄIN ETTÄ SAA EDES RUOKAA.

Vierailija
7/31 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä köyhyys johtuu?

Vierailija
8/31 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin luulin eläneeni kuin köyhä, mutta sitten sain vesitasauslaskun.

Vierailija
9/31 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäisin vielä, että on ihan normalia reissusta palatessa olla apealla mielellä. Kun on ollut oikein mukavaa ja aivot ovat tuottaneet paljon dopamiinia, iskee sen jälkeen ikäänkuin vieroitusoireet kun dopamiinin tuotanto laskee. Kyllä se elämä taas alkaa kohta näyttää valoisalta.

Itsekin olen nyt lomallani telttaillut metsässä, vieraillut kahden sukulaisen mökeillä eri paikkakunnilla ja käynyt äitini luona. Matkakustannusten ohella kaikki on ollut siis ihan ilmaista huvia ja olen nauttinut suunnattomasti. Nyt vaivaa lyhyt kotiintulomasennus, mutta silti en koe, että raha tai oma mökki tässä helpottaisi oloani.

T: 2

Vierailija
10/31 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä oli ainoa viikonloppu useaan vuoteen kun olimme poissa kotoa.

Köyhyys johtuu ihan siitä että palkka on pieni ja minulla kalliit lääkkeet joita Kela ei korvaa eivätkä kerrytä maksukattoa. Vuokrakin iso. Velkaakin jäi vanhasta asunnosta. Oli pakko myydä liian halvalla eikä saatu katettua velkasummaa.

Ja en, en juo enkä polta.

Ap

Vierailija
11/31 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas en laittaisi ekana rahoja mökkiin, kun riittää, että pääsee joskus jonnekin. En haluaisi edes oman mökin sitovuutta.

Vierailija
12/31 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos lopettaisit juomisen ja polttamisen ja muutenkin kiinnittäisit juomiota rahankäyttöösi? Tuolla tavalla saisit heti rahaa säästöön.

Juomattomalle ja tupakoimattomalle yhtä vaikeaa kuin sinun lopettaa typeränä olo.

Vierailija
13/31 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesarissa oli just juttua Sipoon Kaunissaaresta, kun siellä saa olla telttansa kanssa vaikka koko kesän kauniissa maisemissa. Monilla on siellä vakipaikka ja lähes kesämökkimäiset olot. Olisko siinä sulle ideaa? Aika monta mukavaa asiaa voi tehdä elämässä lähes ilmaiseksikin tai sitten jos on joku todella tärkeä asia mihin haluaa panostaa, niin tekee suunnitelman ja alkaa toteuttaa sitä :)

Vierailija
14/31 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhyys johtuu sairaudesta. Työnantajat eivät halua näin sairasta töihin :( Elän terveellisesti eikä sairaus ole itse aiheutettu.

Vierailija
15/31 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki köyhät, itseasiassa useimmat, eivät käytä alkoholia ja tupakkaa.

Niitä käyttää noin 10% väestön tyhmimmästä laidasta mukaanlukien ministerit, kansanedustajat ja muu eliitti. Ja somerahvaan hölmöimmät.

Vierailija
16/31 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin koko viikonlopun sukulaisen saaressa pojan kanssa. Rakastan merta ja saaristoa. Tunsin että elän.

Nyt kun tultiin takas kaupunkiin niin heti mieli maassa ja olo apea ja jotenkin ahdistunut.

Eipä ole meillä varaa mökkiin saaressa tai missään muuallakaan.

Täällä kotona kökitään kaikki viikonloput ja lomat.

Onpa kiva olla köyhä...vaikka töissä käynkin.

How about talouden parempi  suunnittelu ja säästäminen?

Vierailija
17/31 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäkää ne sukulaisten mökit rauhaan.

Vierailija
18/31 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä oli ainoa viikonloppu useaan vuoteen kun olimme poissa kotoa.

Köyhyys johtuu ihan siitä että palkka on pieni ja minulla kalliit lääkkeet joita Kela ei korvaa eivätkä kerrytä maksukattoa. Vuokrakin iso. Velkaakin jäi vanhasta asunnosta. Oli pakko myydä liian halvalla eikä saatu katettua velkasummaa.

Ja en, en juo enkä polta.

Ap

Saako ihan mielenkiinnosta kysyä, että millaista lääkitystä (tai siis mihin sairauteen) kela ei ollenkaan korvaa? Muistaakseni jopa aknelääkkeistäni sain kelakorvausta, joten mietin vain, että mikä voisi olla kelan mielestä "turhempi" sairaus, johon ei mitään korvata.

Vierailija
19/31 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm..minä ollut töissä matalapalkka-aloilla ja nyt pienellä ansiosidonnaisella . En osaa ajatella itseäni köyhänä(vai köyhäksi?) vaikka olen.  Osaan ja tykkään hyödyntää ilmaisia festareita ym tapahtumia, luonnonantimia ja luontoa yleensä (telttaretkeily-patikointi) Tottakai oma mökki ja omistusasunto ois kivoja mutta ei ole niin ei ole. En osaa kadehtia niitä joilla on.

Olen tyytyväinen jos joskus jonkun mökille pääsen edes käymään.  Mulla tämä köyhyys on oma valinta, ei ole ikinä kiinnostanut kummemmin koulunkäynti, vakituinen työ eikä raha.

Mites sulla, omaan elämään voi vaikuttaa.

Vierailija
20/31 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi. Mä vissi myös olen siis siellä köyhyimmän ihmisten puolella mutta en ole ikinä pitänyt itseni köyhäks. Mä en vaan ajattele sillä tavalla. Mulla ei ole mökkiä, autoa, omistusasuntoa eikä mitään oma perjaatessa. Mä en ole ikinä huolinut materiaalisuudesta. Mä en pitänyt viimen käsänä edes töissä lomaa että sais mennä pitemmäks ajaks reissuun. Reissussaki valitsin halvemmat vaihtoehdot , en huoli mistään kalliista hotellista ja en vaihtais sitä reissua mihinkään muuhun. Vaan niin hieno kokemus.  Ja jos mä olisin hienossa paikassa ja nauttisin luontoa kutena ap, siis fiilikset siitä ajasta olisit hyvä eikä pystyis ajattelemaan miten olen niin köyhä etten saa osta mökkiä. Ihimiset, ajatelkaa positiivisesti koska usko pois, muualla on vielä huonompi olla köyhä. Mä tiedän mistä puhun. 

N28

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän