Häpeän kertoa olevani sairaanhoitaja
Olen jotenki alkanut häpeämään omaa alaani. Uusia ihmisiä tavatessani yritän vältellä kertomasta ammattiani. Jotenkin tuntuu että sairaanhoitajaksi pääsee kuka vaan hörhö ja ala on erittäin ala-arvostettu. Lisäksi aina saan kuulla miten jaksat tehdä paskatyötä paskalla palkalla joka ärsyttää. Oma työni ei onneksi ole rankkaa.
Kommentit (16)
Tää on trolli, jonka tarkoitus on haukkua sairaanhoitajia. Tekee tänne usein aloituksia.
:DD Tässä on sentään jo vähän yritystä, 1/5.
Minua hävettää kertoa olevani palomies. Liksa on pienempi kuin sairaanhoitajalla.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka niin pääse kuka vaan hörhö? Kyllä tyttäreni sai hakea alalle useamman kerran.Tosin siitä on jo aikaa.
Itse hain läpällä ja olisin päässyt. Sopuli-kokeen pisteet olisivat riittäneet kaikkiin Suomen sh-hakukohteisiin
Ei ole oikeasti mikään provo. Minulla on ollut jo pidempään tälläisiä ajatuksia. Harmittaa että olen antanut jotenkin muiden mielipiteiden vaikuttaa omaani. Ehkä se sitten niin on kun jatkuvasti kuulee että ihmiset puhuu mitä paskatyötä alkaa itsekin uskomaan siihen. AP
Brankkari kirjoitti:
Minua hävettää kertoa olevani palomies. Liksa on pienempi kuin sairaanhoitajalla.
Olet varmaankin lännestä kun se liksa on niin tärkeä juttu.
Brankkari kirjoitti:
Paljonko on peruspalkka ilman vuorolisiä?
Mä olen lähihoitaja, eli vielä sairaanhoitajaakin halveksitumpi.
Kyllästynyt kirjoitti:
Olen jotenki alkanut häpeämään omaa alaani. Uusia ihmisiä tavatessani yritän vältellä kertomasta ammattiani. Jotenkin tuntuu että sairaanhoitajaksi pääsee kuka vaan hörhö ja ala on erittäin ala-arvostettu. Lisäksi aina saan kuulla miten jaksat tehdä paskatyötä paskalla palkalla joka ärsyttää. Oma työni ei onneksi ole rankkaa.
Höpö höpö!
Olen ollut 30 vuotta sairaanhoitaja ja en ole ikinä kuullut ammattini vähättelyä irl. Päinvastoin! Ainoastaan täällä av:lla anonyymeiltä. Työni leikkaussalissa ei ole paskatyötä, palkka voisi olla tietysti parempikin, sillä työni on todella rankkaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole oikeasti mikään provo. Minulla on ollut jo pidempään tälläisiä ajatuksia. Harmittaa että olen antanut jotenkin muiden mielipiteiden vaikuttaa omaani. Ehkä se sitten niin on kun jatkuvasti kuulee että ihmiset puhuu mitä paskatyötä alkaa itsekin uskomaan siihen. AP
Oikeasti ei kyllä ole, mutta muutamat mädät omenat pilaa paljon. Pahinta siinä on epäinhimillinen vuorotyöjärjestelmä. Pelkästään se, että tutkimusten mukaan ihmisen luonnollinen kierto järjestelmä on aamu- ilta - yö- vapaavuorot. Terveysalan ammattilaisiksi itseään tituleeraavat eivät piittaa omasta ja perheensä terveydestä, vaan vaativat sitä järjestystä, mikä on pahin mahdollinen. Nainen ei kykene ajattelemaan nokkaansa pidemälle, se on nähty monessa muussakin naisenemistöisessä työpaikassa. Olen toiminut korjaustoimissa monissa eri työpaikoissa, monesti kuulee sellaistakin jota ei normaalisti sanota ääneen.
Minusta tuntuu, että sinulla on yleisesti jotenkin huono itsetunto, koska muiden sano olet ja mielipiteet vaikuttavat noin voimakkaasti.
Koetko itse olevasi omalla alallasi vai miten olet alalle ”päätynyt”? Jos koet niin mitä väliä sillä on mitä mieltä muut siitä ovat? Tykkäät työstäsi ja kerrot ettei se ole edes rankkaa. Millähän puolella mahdat olla?
Jos et ole omalla alallasi ja koet jonkinlaista alemmuutta sen vuoksi niin sinulla on koko elämä aikaa ja mahdollisuutta vaihtaa sopivammalle alalle. Mikäli kyse on kuitenki jostain muusta esim. Huonosta itsetunnosta niin siihen ei auta alan vaihtaminenkaan. Ensin kai pitäisi oppia jotenkin hyväksymään itsensä ja elämänsä, valintansa.
Itse olen alaa vaihtamassa oleva sairaanhoitaja, työuraa 20 vuotta takana. Olen ollut ikäni rannoilla osastoilla enimmäkseen töissä ja koen ettei palkka vastaa työn vaativuutta ja että tahti kuten vaatimuksetkin kiristyvät jatkuvasti. Keski-ikäisenä sitä alkaa miettiä jaksaako kiristyvää tahtia ja sitä kaikkea muuta vaativuutta saamatta siitä työtä vastaavaa korvausta. Vuorotyö kun vaikuttaa myös vähän kaikkeen, perhe-, sosiaaliseenja kaikkeen elämään. Mutta en ole koskaan hävennyt ammattiani, päinvastoin. Kaiken nähdyn ja koetun jälkeen arvostan työtään tekeviä kollegoitani koko ajan vain enemmän.
Tulipa siihen typoja, eli alaa vaihtamassa oleva sairaanhoitaja tarkoitti sanoa; sano olet=sanomiset ja että olen ollut työikäni rankoilla osastoilla töissä ;)
Mulla on ihan samoja tuntemuksia ap..
Päätin opiskella uuden ammatin. Akateemisen.
Myönnän, että osittain kyse pettymyksestä itseäni kohtaan, joka ehkä purkautuu ammatin häpeämisellä. Olen itsekin päättänyt jatkaa opintojani yliopistossa. AP
Kuinka niin pääse kuka vaan hörhö? Kyllä tyttäreni sai hakea alalle useamman kerran.Tosin siitä on jo aikaa.