Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaatuminen ilman kypärää

Vierailija
05.08.2018 |

Ikävän näköistä katsottavaa,kun nuoret ajaa mopoilla ja pyörillä ilman kypärää.! Toinen juttu jättää kypärän hihna auki,jolloin kypärästä ei ole hyötyä,kun lentää päästä.! Tytöillä yleistä että ajetaan mopolla kypärän hihna auki.!
Onko kokemuksia pahoista kaatumisista.?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheessä pyritty käyttämään kypärää niin pyöräillessä,kuin muissakin harrastuksissa.!

Vierailija
2/13 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Empä tätä kirjoittelisi jos en olisi käyttänyt kypärää kun autoilija minuun törmäsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi oli kypärä päässä, kun liukastuin mökkirannassa kalliota harjatessani.

Vierailija
4/13 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran olen kaatunut mopolla liukkaalla tiellä,ja lyöny pääni jäähän oikein kunnolla.Onneksi oli kypärä päässä

Vierailija
5/13 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaaduin pyörällä, oma moka (en ollut kännissä). En olisi tässä kirjoittamassa, jos ei olisi ollut kypärää päässä. Kypärä meni halki ja solisluu murtui.

Vierailija
6/13 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kaaduin skootterilla,ja kypärä lensi pois päästä heti ekasta iskusta.

Satutin hieman päätäni rytäkässä,mutta onneksi ei käynyt pahemmin.

Leukahihna oli jäänyt kiinnittämättä,joten ei pysynyt iso kypärä päässä.!

Vierailija
7/13 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs tuntemani poika kuoli mopo onnettomuudessa.Törmäsi autoon eikä ollut kypärää päässä.

Vierailija
8/13 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi nuoret vielä ymmärrän, ei ne lupia kysy ja valehtelee kaikesta... Mutta kun lasten annetaan ajaa ilman kypärää, niin siinä ei vanhemmat omista edes aivoja mitä suojella, niin tuskinpa jälkikasvulla niitä on senkään vertaa...

Vierailija
9/13 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tuskin olisin kirjoittamassa tätä, jos olisin ajellut mopolla ilman kypärää.

Ajoin kaksikaistaista tietä ja viereiseltä kaistalta tuli auto minun kaistalleni, törmäten moponi takarenkaaseen ja tietysti kaataen minut tiehen. Itse en oikein muista tapahtunutta, mutta tapauksella oli useampi silminnäkijä, jotka kaikki sanoivat tilanteen näyttäneen siltä, että autoilija oli tahallaan törmännyt minuun. Lisäksi takana tulevan auton rengas osui päähäni, mutta kuski ehti tehdä väistöliikkeen, joten ei ajanut yli kuitenkaan.

Minua kaatanutta kuskia ei koskaan löydetty, koska hän pakeni paikalta, eikä kukaan ehtinyt ottaa rekisterinumeroa ylös. Paikalla oli kyllä tallentava kameravalvonta, mutta poliisin mukaan siitä ei saanut rekisterinumeroa, vaikka oli hyvässä kulmassa. Useampi läheinen onkin ajatellut, että taisivat tunnistaa jonkun poliisin tutun kuvasta.

Vierailija
10/13 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kypärän hihnan kireyttä kannattaa kokeilla.Laita kypärä päähän,ja hihna kiinni.Kokeile saada kypärä irtoamaan päästäsi.Jos saat kypärän pois päästä hihnan ollessa kiinni on hihna liian löysällä,tai kypärä liian suuri.

Tämä korostuu pyöräilykypärän säädöissä.! Moottoripyörä kypärässä kannattaa huomioida ettei hihna pääse luiskahtamaan leuan yli.!

Käytän kypärää koska haluan suojata pääni..

Vierailija
11/13 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin poika kaatui joskus mopolla ,ja kypärä oli lentäny pois päästä onnettomuudessa.

Oli kait pari päivää sairaalassa onnettomuuden jälkeen.

Kypärä oli pyörinyt pitkän matkaa tietä pitkin.!

Jatkoi mopoilua ja sillä samalla kerran päästä lentäneellä kypärällä.! Tuskin kovinkaan turvallista..??

Vierailija
12/13 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä huomio!

Vierailija
13/13 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi