Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos olisit tuönantaja, palkkaisitko ilotonta ja masentunutta työtöntä?

Vierailija
05.08.2018 |

Vai näyttäisitkö hänelle suoraan ovea ja pyydät poistumaan?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä haittaisiko, jos masentunut tsemppaisi haastatteluun ja vaikuttaisi pirteältä ja iloiselta, mutta työn alettua ei enää jaksaisi esittää, jos kuitenkin työt hoituvat?

Vierailija
2/23 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En palkkaisi, olen yksityisyrittäjä, liikaa riskejä jatkuvaan saikuttamiseen. Mielelläni palkkaisin noin 40v perusterveen naisen, joka ei usko mihinkään huuhaa juttuihin ja on jalat maassa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että on ammattimies joka osaa työnsä ja on siihen focusoitunut on oleellisinta. Luonne on asia erikseen. Työsuoritteesta maksetaan eli asenne kyseessä olevaan työhön ja siitä hyvin suoriutuminen ratkaisee.

Vierailija
4/23 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että on ammattimies joka osaa työnsä ja on siihen focusoitunut on oleellisinta. Luonne on asia erikseen. Työsuoritteesta maksetaan eli asenne kyseessä olevaan työhön ja siitä hyvin suoriutuminen ratkaisee.

Nykyään tosiaan on ilmaistava ammattimies tai - nainen, ammattihenkilö, jne.

Vierailija
5/23 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En palkkaisi, olen yksityisyrittäjä, liikaa riskejä jatkuvaan saikuttamiseen. Mielelläni palkkaisin noin 40v perusterveen naisen, joka ei usko mihinkään huuhaa juttuihin ja on jalat maassa!

Mitäs työtä sulla olis tarjota ja missä?

Vierailija
6/23 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoittaako huuhaa jutut mielipide-eroja sinun kanssasi? Vai mitä se tarkoittaa? Tällä hetkellähän se ei tarkoita vielä mitään muualla kuin pääsi syövereissä, joten avaappa vähän.

Vierailija
7/23 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan palkata työkykyisen ihmisen. 

Ilottomuus on yksi suurimmista haitoista työssä, iloton ja työstään nauttimaton henkilö on kuin kivireki muiden työntekijöiden ja työnantajan perässä laahatavana. 

Itse nautin kovasti työstäni ja teen sitä mieluiten niiden kanssa jotka myöskin pitävät juuri tästä työstä. 

Työt hoituvat ja mieli on kevyt ja iloinen. Yksikin hapannaama porukassa vie fiilistä työpaikalla. 

Itsellänikin on pitkään jatkuneen erittäin vaikean elämäntilanteen takia pahaa masennusta ja ahdistusta, mutta en anna sen näkyä työpaikalla. Puhumme kyllä asioista avoimesti, mutta silti työpaikalla ei tarvi olla naapa lurpallaan. Työ auttaa ainakin minua pysymään iloisena. 

Vierailija
8/23 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et palkkaisi, niin älä myöskään ruikuta tuista :)

Vierailija
9/23 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoittaako huuhaa jutut mielipide-eroja sinun kanssasi? Vai mitä se tarkoittaa? Tällä hetkellähän se ei tarkoita vielä mitään muualla kuin pääsi syövereissä, joten avaappa vähän.

Huuhaa= enkelit, yksisarviset yms. kaikenlainen höpö höpö. Oman pään sisällä voi uskoa vaikka ufoihin, mutta ei kannata tuoda näitä julki.

Työ on pk-seutu ja terveydenhoitoala.

Vierailija
10/23 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä haittaisiko, jos masentunut tsemppaisi haastatteluun ja vaikuttaisi pirteältä ja iloiselta, mutta työn alettua ei enää jaksaisi esittää, jos kuitenkin työt hoituvat?

Kyllä se masennus ja ilottomuus paistaa aina läpi vaikka olisi vääntänyt suunsa kuinka irvelle tahansa ja leikkisi tekopirteää.

Vierailija
11/23 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus on sairaus. En palkkaisi sairasta ihmistä.

Vierailija
12/23 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim. jos suuri osa työstä on asiakaspalvelua, on "pakko" olla positiivisesti ajatteleva ja käyttäytyvä. Elämäntuskaa voi olla, muttei se asiakkaalle saa näkyä eikä tuntua.

Vierailija
13/23 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä paljon ole sinunlaisiasi työhaastatteluissa tavannut. Mielestäni olen ihan unelmatyöntekijä nykyisin: lapset muuttaneet pois kotoa, aikaa on, illat ja viikonloput käy, yötkin, olen terve ja vahva, aina harrastanut jotain liikuntaa, ei syömishäiriöitä (mutta suomalaiset geenit persjalkainen pullukka), iloinen ja reipas (oikeasti, ei tarvi näytellä), huumorintajuinen ehkä jopa liiaksikin, nöyrä terveellä tavalla, nautin uuden oppimisesta ja jalat on niin maassa kun vain voi olla, en tirkistele kännyä työaikana. Mutta harvaan duuniin olen kelvannut, ja niissä pyydetään sitten ylitöihin, kun tekivät niin pienen sopimuksen mulle.

Vierailija
14/23 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkaisin supersosiaalisen ja ylienergisen stubbin joka twiittailee kaiket päivät eikä pysty keskittymään työhönsä, mutta näyttää hyvältä.

Vierailija
15/23 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Masennus ei kuitenkaan estä tekemästä töitä vaikka masentunut olisi osatyökykyinen. Kyllä se on ihan itsestä kiinni ja omasta viittimisestään tekeekö töitä vai ei.

Vierailija
16/23 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim. jos suuri osa työstä on asiakaspalvelua, on "pakko" olla positiivisesti ajatteleva ja käyttäytyvä. Elämäntuskaa voi olla, muttei se asiakkaalle saa näkyä eikä tuntua.

Asiakkaista saa myös voimaa. Ei se ole vaan sitä, että asiakaspalvelija antaa, kyllä siinä myös saa, kun on avoin ja myötämielinen.

Vierailija
17/23 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, masentunut ei ole työkykyinen joten ei tuota työnantajan vaatimaa tuotosta Ei jatkoon.

Vierailija
18/23 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä paljon ole sinunlaisiasi työhaastatteluissa tavannut. Mielestäni olen ihan unelmatyöntekijä nykyisin: lapset muuttaneet pois kotoa, aikaa on, illat ja viikonloput käy, yötkin, olen terve ja vahva, aina harrastanut jotain liikuntaa, ei syömishäiriöitä (mutta suomalaiset geenit persjalkainen pullukka), iloinen ja reipas (oikeasti, ei tarvi näytellä), huumorintajuinen ehkä jopa liiaksikin, nöyrä terveellä tavalla, nautin uuden oppimisesta ja jalat on niin maassa kun vain voi olla, en tirkistele kännyä työaikana. Mutta harvaan duuniin olen kelvannut, ja niissä pyydetään sitten ylitöihin, kun tekivät niin pienen sopimuksen mulle.

Harmillista! Millä alalla olet? Auttaisiko alan vaihto?

Vierailija
19/23 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkkaisin supersosiaalisen ja ylienergisen stubbin joka twiittailee kaiket päivät eikä pysty keskittymään työhönsä, mutta näyttää hyvältä.

Näille ne työt menee nykyään. Sitten ei osata edes perus-prosenttilaskuja eikä hyppimiseltä joudeta keskittymään työntekoon. Selfie muistetaan kyllä laittaa someen jopa työajalla.

Vierailija
20/23 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmillista! Millä alalla olet? Auttaisiko alan vaihto?

Olen tehnyt sen jo.  :)