Miten pelastaa parisuhde?
Ja ei, en halua vastaukseksi eroa!
Koska en halua erota.
Tilanne: mies ilmoitti puolivuotta sitten että haluaa eron. Ei rakasta. Ei halua elää yhdessä. Päätettiin asua yhdessä koulujen loppuun, jotta lapset saisi ehjän lukukauden.
Kesän alussa mies ei halunnut käyttää kesää eroamiseen. Meillä on ollut todella hyvä kesä, minun mielestäni. Ollaan tehty asioita kahden ja koko perheenä, enemmän kuin ennen.
Silti mies haluaa edelleen erota. Tai kysyin missä mennään, mitä haluaa? Sanoi ettei ole miettinyt koko asiaa. Tyhmänä jatkoin tenttaamista johon ilmoitti että erotaan sitten. Pyydetään talosta hinta-arvio yms edetään asiassa.
Eli on edelleen, hyvien aikojen jälkeenkin sitä mieltä että haluaa erota.
Oli miettinyt asiaa pitkään ennen kuin kertoi minulle. Oli työstänyt asian päässään täysin valmiiksi. Hänelle tuli täysin puskista, silloin puoli vuotta sitten kun sanoin etten halua, en suostu eroamaan. Emme ole naimisissa, lapsia 3.
En enään tiedä mitä tekisin. Olen ottanut miehen puheista onkeeni ja miettinyt omaa käytöstäni. Muuttanut sitä.
Mies monesti kysyy oletko muka onnellinen? Itse ei ole. Olen kysynyt olisiko onnellisempi jos erotaan? Vastaus:tuskin.
Haluan pelastaa tämän suhteen. Mutta alkaa usko loppumaan. 😢
Kommentit (3)
Pariterapiaa minäkin ehdottaisin. Mutta onko mies kiinnostunut sellaisesta?
Suhteen voisi laittaa myös katkolle esim kuukaudeksi tai pitemmäksikin aikaa. Mies voisi muuttaa vähäksi aikaa pois, niin voisitte miettiä tilannetta ja eroakin rauhassa, kokeilla, miltä tuntuu elää erossa.
Toista naista itsekin olen epäillyt. En kuitenkaan usko että on. Ehkä silloin puolivuotta sitten on voinut olla jotain?
Mehän olemme olleet eronneita joululta, ensimmäiset kuukaudet varsinkin. Tosin olemme asuneet yhdessä ja nukkuneet samassa sängyssä.
Erilleen muuttoa mietittiin useasti vuoden alussa. Esim toisen asunnon vuokrausta jossa oltaisiin viikko viikko systeemillä.
Nyt kevään, kesän aikana tilanne oli mielestäni parantunut. Meillä oli hyvä olla yhdessä. Siksi se että mies edelleen eron kannalla oli kuin isku rätillä päin naamaa.
Suurin syy eroamiseen oli jatkuva riitely ja kireys. Ihan tyhmistä asioista näin jälkikäteen ajateltuna. Ajauduttiin toisista kauas, lähellä oli paha olla.
Olen siis yrittänyt muuttaa itseäni lähinnä riitelijänä. Opettellut olemaan rakentavampi, laskemaan 10 ennen räjähdystä. Olen tietoisesti keskittynyt kuuntelemaan. Menemään viereen, lähelle. Ja lähellä on nykyään todella hyvä olla.
Pariterapiaan mies ei halua. Itse olen muutaman nettikurssin ostanut. Nytkin harkitsen yhtä. Joitain näistä saatuja oppeja olen miehellekin kertonut/jakanut viestejä.
Auttaako aika vai onko tässä vaan luovutettava? En tiedä. Välillä sitä uskoo hyvään ja välillä taas usko loppuu täysin.
Meillä on kuitenkin kaikki perusasiat kunnossa. Tarvittaisiin vaan paljon kahdenkeskistä aikaa. Mutta kun ei ole tukiverkkoja.
Ap
Kuulostaa kyllä aika vaikealta tehtävältä tuo parisuhde yksin pelastaa, kun toinen tuntuu jo luovuttaneen :(
Voisiko miehelläsi olla toinen nainen kuvioissa..? En halua loukata tällä, mutta (valitettavasti) omasta kokemuksesta tiedän että silloin ei kotona oikein mikään kiinnostele. Vaikuttaa kyllä ettei miehesi oikein itsekään tiedä mitä haluaa. Olisiko teidän mahdollista kääntää vielä yksi kortti - pariterapia?
Teillä lienee myös pitkähkö yhteinen historia takana, koska kouluikäiset lapset? Vaaranahan näissä pitkissä suhteissa on se että jossain vaiheessa saattaa tulla puolin ja toisin näitä kyllästymisen tunteita.
Vaikeaahan se on näin täysin ulkopuolisena henkilönä keksiä ratkaisua suhteen pelastamiseksi, kun ei tiedä mikä siinä teidän suhteessa sitten miestä tökkii. Toisen takia ei kyllä itseään pidä alkaa muuttamaan, vaikka uskon että tuossa tilanteessa kun se "ero" leijuu ilmassa on valmis tekemään kaiken mahdollisen. Mutta onko sekään sitten pidemmän päälle hyvä, olethan hänelle aiemmin kelvannut ihan omana itsenäsi.
Kyllä tässä nyt pallo näyttäisi olevan ikävä kyllä miehelläsi, vaikka se on karua niin ei toista voi pakottaa rakastamaan. Jos rakkaus on loppu niin sitten se on :/