Suosittele mulle autoa maantieajoon, budjetti noin 5000 euroa
Ajan paljon yksin reittejä, joilla on vähän liikennettä. Kaupunkajoa tulee jonkin verran ja reissuja lähialueilla, mutta suurin tarve on tuo, että pääsee katsomaan isovanhempia paikkakunnalle, minne ei julkisilla täältä järkevästi pääse. En tykkää ajaa kovin isoja autoja, mutta mikään "koppimopo" ei saisi kuitenkaan olla. Lähden toki näitä koejamaan ja valitsen tietenkin itse, mutta kun tarjontaa on niin paljon, niin voisi tällä tavalla tehdä vähän esikarsintaa. Olen pienikokonen ja mm. volkkarit ovat mielestäni olleet huonoja saada hyvä istuma-asento ilman että polvi hakkaa kojelautaan.
Kommentit (12)
Tuonkin hintaluokan auto on onnenkauppaa. Käytä mieleinen autotohtorin tarkastuksessa. Se on elämäsi paras sadan euron sijoitus. Vikoja löytyy, mutta tohtori osaa arvioida niiden kustannusvaikutuksia lähi vuosina ja kertoo onko kori toivottoman mätä.
Vierailija kirjoitti:
Tuonkin hintaluokan auto on onnenkauppaa. Käytä mieleinen autotohtorin tarkastuksessa. Se on elämäsi paras sadan euron sijoitus. Vikoja löytyy, mutta tohtori osaa arvioida niiden kustannusvaikutuksia lähi vuosina ja kertoo onko kori toivottoman mätä.
Eipä se tohtori sitä näe että joku kiinalainen 5 sentin arvoinen komponentti on lähes elinkaarensa päässä jossain 2000 euron hintaisen elektroniikkaboksin sisällä ja se tulee hajoamaan seuraavan 6 kuukauden sisällä eikä mikään takuu sitä korvaa. Että ihan tuuripeliä se on näiden vanhojen autojen kanssa pulaaminen.
Vierailija kirjoitti:
Mercedes-Benz S 500
https://huutokaupat.com/983492
Korkein tarjous 4 744 €
-
Mersu on aina mersu.
iha paskalinkki. Muuja haaveilee viisinumeroiseta hinnasta. Ja vikavalon sammuttaminen premiumautossa harvoin onnistuu viidellä tonnilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuonkin hintaluokan auto on onnenkauppaa. Käytä mieleinen autotohtorin tarkastuksessa. Se on elämäsi paras sadan euron sijoitus. Vikoja löytyy, mutta tohtori osaa arvioida niiden kustannusvaikutuksia lähi vuosina ja kertoo onko kori toivottoman mätä.
Eipä se tohtori sitä näe että joku kiinalainen 5 sentin arvoinen komponentti on lähes elinkaarensa päässä jossain 2000 euron hintaisen elektroniikkaboksin sisällä ja se tulee hajoamaan seuraavan 6 kuukauden sisällä eikä mikään takuu sitä korvaa. Että ihan tuuripeliä se on näiden vanhojen autojen kanssa pulaaminen.
Se on silti elämäsi paras sadan euron sijoitus. Korin kunto, kuluvien osien kunto, muutenkin kuin katsastuskunto. Nestevuodot, ohipuhallus, jarruneste, moottorin toiminta, vaihteiston toiminta... Ja sata muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuonkin hintaluokan auto on onnenkauppaa. Käytä mieleinen autotohtorin tarkastuksessa. Se on elämäsi paras sadan euron sijoitus. Vikoja löytyy, mutta tohtori osaa arvioida niiden kustannusvaikutuksia lähi vuosina ja kertoo onko kori toivottoman mätä.
Eipä se tohtori sitä näe että joku kiinalainen 5 sentin arvoinen komponentti on lähes elinkaarensa päässä jossain 2000 euron hintaisen elektroniikkaboksin sisällä ja se tulee hajoamaan seuraavan 6 kuukauden sisällä eikä mikään takuu sitä korvaa. Että ihan tuuripeliä se on näiden vanhojen autojen kanssa pulaaminen.
Idiootti? Sydäntä ja maksaa ei kannata tutkia kun päästä voi kuitenkin katketa verisuoni?
Japaninmerkeistä löytyy Toyotan Corollaa, Avensista, korealaisia löytyy myös. Ranskiksita pösöä 307, sitikkaa c4, c5 (rellua en suosittele).
Sakut ja volvot volkkarit audit ovat mitoitettu isoille ihmisille.
Jos on taitoa itse tai lähipiirissä kunnostaa pikkuvikoja ja vaihtaa osia, niin melkein mikä tahansa merkki. Kannattaa toki tutustua varaosien hintaan ja saatavuuteen ennen ostamista. Itse ostaisin japsin, en missään nimessä volkkaria tai ranskalaista.
Meillä on tuolla pihalla rellu, ajettu kolme vuotta, maksoi 790 ja vuosimaksut jotain vakuutukset plus verot ja huollot noin tonnin luokkaa, bensiinia jonkin verran ja hemmetin hyvä ajaa. Suosittelen. Pitää miettiä myös ostohinnan lisäksi kaikki muu, huollot, renkaat, verot, vakuutukset ja muut kulut. Ei sillä autolla mitään tee jos ei pääse liikkeelle.
Citroenit on hyviä ajaa ja 5000 saa jo hyvän. Tai joku isompi peugeot. Automaatti ja diesel
Tiedän, mitä kuluja autoista voi olla. Minulla on ollut auto, mutta se oli halpa pikkuauto. Se tuli tiensä päähän, enkä tarvinnut siinä elämäntilanteessa uutta. Ap.
Toyota tai Volvo.