Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Söin tänään ekaa kertaa kasvispihviä ja...

Vierailija
04.08.2018 |

Olen syönyt kasvisruokaa ennenkin ja vain harvasta en ole tykännyt. Ostin kaupasta pakaste-kasvispihvejä ja noh... Eihän se tuoksu ja ulkonäkö oikein ollut verrattavissa kunnon nautapihviin, joka saa veden herahtamaan kielelle jo pannulle laitettaessa. Koostumus oli vähän mössömäinen, mutta uskon sen johtuvan pakastamisesta. Maku sen sijaan oli oikein mainio! Mössömäisyyskin kai häviää, kun aikansa antaa paistua molemmilta puolilta. Pannukasvisten kanssa oikeen hyvää sapuskaa ja täytti vatsan. Aionpa ostaa toisenkin kerran! Kyseessä oli siis Tescon kasvispihvit.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raastamalla kasviksia saa valmistettua erittäin hyviä kasvispihvejä.

Vierailija
2/14 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tehdä myös itse!

Tällä ohjeella tulee uskomattoman hyvät burgerit:

https://cleananddelicious.com/2018/05/25/homemade-veggie-burger-recipe/

:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, että tykkäsit!

Falafelit (kikhernepyörykät) ovat myös hyviä. Niitä myydään kaupoissa yleensä pakastettuna, ja niitä voi tehdä itsekin. Itselläni kesti jonkin aikaa totutella falafeleissa käytettäviin mausteisiin (maistuu hieman "joululle"), mutta vähitellen opin tykkäämään. 

Vierailija
4/14 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva, että tykkäsit!

Falafelit (kikhernepyörykät) ovat myös hyviä. Niitä myydään kaupoissa yleensä pakastettuna, ja niitä voi tehdä itsekin. Itselläni kesti jonkin aikaa totutella falafeleissa käytettäviin mausteisiin (maistuu hieman "joululle"), mutta vähitellen opin tykkäämään. 

Falafel-pyöryköitä olen syönyt ja nekin on hyviä! Vähän hintavia vaan, minun budjettiin. Muistaakseni 4€ pussi. Täytyy tosiaan kokeilla myös itse tekemistä, eikä vaan pakaste-valmista. Joskus kokeilin kikherne-pihvejä tehdä itse, mutta meni pieleen ja harmitti kalliit ainekset :( Mutta onpahan silti ainakin vaihtelua ainaiseen liha/kana/kala/pasta/peruna/riisi-kierteeseen. 

-AP

Vierailija
5/14 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva, että tykkäsit!

Falafel-pyöryköitä olen syönyt ja nekin on hyviä! Vähän hintavia vaan, minun budjettiin. Muistaakseni 4€ pussi. Täytyy tosiaan kokeilla myös itse tekemistä, eikä vaan pakaste-valmista. Joskus kokeilin kikherne-pihvejä tehdä itse, mutta meni pieleen ja harmitti kalliit ainekset :( Mutta onpahan silti ainakin vaihtelua ainaiseen liha/kana/kala/pasta/peruna/riisi-kierteeseen. 

-AP

Kaupoista saa valmista falafel-jauhetta, johon lisätään vain vesi. Tässäpä: https://www.ruohonjuuri.fi/falafel-kasvispyorykkaaines-reform-640994460…

Tuo on siis Ruohonjuuren hinta, mutta samaa ainesta saa mielestäni myös tavallisista isohkoista marketeista. 

- 3

Vierailija
6/14 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne Tescon avokaado-maapähkinäpihvit on ihan superhyviä ja tosi täyttäviäkin, jos maitotuotteet käy niin vaikka kermaviilikastikkeen kanssa tosi hyvä laiskan päivän ateria jo sellaisenaan.

Vierailija
7/14 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlin einesfalafelit ovat maukkaita (ei ne pakasteet).

Härkis-punajuuripihvit ovat herkullisia.

Saarioisten kasvispyörykät ovat ihan hyviä.

Vierailija
8/14 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne Tescon avokaado-maapähkinäpihvit on ihan superhyviä ja tosi täyttäviäkin, jos maitotuotteet käy niin vaikka kermaviilikastikkeen kanssa tosi hyvä laiskan päivän ateria jo sellaisenaan.

Eikö toi Tesco ole Suomen ulkopuolella oleva ketju vai onko kysymyksessä merkki. Jos merkki mistä saa?

Vierailija
9/14 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan tehä huomenna punajuuripihvejä muussin kanssa. nams.

Vierailija
10/14 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö toi Tesco ole Suomen ulkopuolella oleva ketju vai onko kysymyksessä merkki. Jos merkki mistä saa?

Brittiläinen ketju, jonka tuotteita saa S-ryhmän kaupoista. Ovat mielestäni melko laadukkaita tuotteita. 

Vierailija
11/14 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Brittiläinen ketju, jonka tuotteita saa S-ryhmän kaupoista. Ovat mielestäni melko laadukkaita tuotteita. 

Voi että hyvä uutinen, kiitos! En ole hyviä kasvispihvejä löytänyt, no ehkä noi mustapapupihvit menettelee. Huomenna ässään.

Vierailija
12/14 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä juuri tänään tein ekan kerran kasvispihvejä. Tuli tosi hyviä, pieni mahdollisuus, että maistuvat lapsillekin.

Vierailija
13/14 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää koittaa! Itse olen syönyt vain niitä valmiskasvispihvejä mitkä nopeasti lämmitetään ja maku ei ollut hyvä valitettavasti. Kovin tunkkaisia. Toivottavasti löytyisi hyviä kasvispihvejä! 

Vierailija
14/14 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko härkäpavuista tehdä jonkunlaisia kasvispihvejä itse?