Elämäntapatyötön on lampaan vastakohta
Ja älyttömän rohkea. Tietoisesti jos valitsee tämän tien tietäen että 80% populaatiosta tulee halveksimaan ja vihaamaan niin se vaatii aika sairaan isot pal-lit ja päättäväisyyttä elää elämäänsä niinkuin itse haluaa eikä niinkuin muut haluaisivat sinun elävän.
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä! Jos ihmiset lakkaisivat tekemästä turhauttavia hommia yhteiskunnan olisi PAKKO järjestäytyä uudelleen!
Miksi lähes kaikkia kaikkein tuottavimpia ja yhteiskuntaa eniten hyödyttäviä ammatteja aina väheksytään? Siivoojat, sairaanhoitajat, opettajat - alipalkattuja. Kaikkein hyödyttömimmät taas, esim. pankkialan johtopellet tai jotkut ihme yhteishenki-konsultaatiofirmojen managerit ja roskan markkinoijat täysin ylipalkattuja.
Ensin mainitsemasi kuten opettaja ja sairaanhoitaja ovat lähes aina julkisella puolella töissä. Ja näiden palkat maksetaan verovaroista. Kun puolestaan pankkiala ja konsultaatiofirma ovat yksityisiä yrityksiä, ja näissä palkat maksetaan yrityksen tuottamasta voitosta. Jos valtio alkaa lakipykälien avulla määräämään kuinka suurta palkkaa yksityinen yritys maksaa työntekijöille, on aivan varmaa että kukaan täysjärkinen ei jää Suomeen asumaan.
Mites olet, AP, saanut vältettyä karenssit? Ja miten? Tai jos et, mitenkä kuljet rahattomien kausien läpi pää pystyssä?
Vierailija kirjoitti:
Mites olet, AP, saanut vältettyä karenssit? Ja miten? Tai jos et, mitenkä kuljet rahattomien kausien läpi pää pystyssä?
Pää pystyssä? Tyyppihän on täysin hajalla ja pakenee mielikuvitukseensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pää pystyssä? Tyyppihän on täysin hajalla ja pakenee mielikuvitukseensa.
Nyt puhut itsestäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä! Jos ihmiset lakkaisivat tekemästä turhauttavia hommia yhteiskunnan olisi PAKKO järjestäytyä uudelleen!
Miksi lähes kaikkia kaikkein tuottavimpia ja yhteiskuntaa eniten hyödyttäviä ammatteja aina väheksytään? Siivoojat, sairaanhoitajat, opettajat - alipalkattuja. Kaikkein hyödyttömimmät taas, esim. pankkialan johtopellet tai jotkut ihme yhteishenki-konsultaatiofirmojen managerit ja roskan markkinoijat täysin ylipalkattuja.
Ensin mainitsemasi kuten opettaja ja sairaanhoitaja ovat lähes aina julkisella puolella töissä. Ja näiden palkat maksetaan verovaroista. Kun puolestaan pankkiala ja konsultaatiofirma ovat yksityisiä yrityksiä, ja näissä palkat maksetaan yrityksen tuottamasta voitosta. Jos valtio alkaa lakipykälien avulla määräämään kuinka suurta palkkaa yksityinen yritys maksaa työntekijöille, on aivan varmaa että kukaan täysjärkinen ei jää Suomeen asumaan.
Kyse oli nyt siitä että miksi tämä on näin? Miksi sitä oikeasti tarvittavinta duunia arvostetaan vähiten? Mistä tämä on alkanut? Ja miksei tämä voisi muuttua? On aina ollut näin ei ole riittävä vastaus.
Vierailija kirjoitti:
Eine tädit sieltä työkkäristä niin ahkerasti patistele minnekkään. 3 vuotta sitten jouduin käymään jonkun pilipalikurssin. Ei mua karenssi mitään haittaiskaan kun sitten siirtyis vaan tt tuelle. Muutenkin on "pimeitä bisneksiä" joilla saa muutaman satkun kuussa extraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja älyttömän rohkea. Tietoisesti jos valitsee tämän tien tietäen että 80% populaatiosta tulee halveksimaan ja vihaamaan niin se vaatii aika sairaan isot pal-lit ja päättäväisyyttä elää elämäänsä niinkuin itse haluaa eikä niinkuin muut haluaisivat sinun elävän.
Laittaako syyllisyys loisena olemisesta kehittämään hienoja teorioita.
Jos tulet toimeen yrittäjätuloilla/pullonkeruulla/käsitöitä myymällä, väitteessä on pohjaa.
En koe pätkääkään syyllisyyttä. Mitä oikein horiset? Jos tulee toimeen yrittäjätuloilla/pullonkeruulla/käsitöitä myymällä niin silloinhan väitettä ei ole edes olemassa kun on ns. itsetyöllistetty eikä mikään elämäntapatyötön. Tietty monilla elämäntapatyöttömillä on jonkinlaisia "pimeitä" bisneksiä sivutulon saamiseksi tukien lisäksi jollaisia mainitsitkin.
Eli vielä pahempia kuin loiset.
Höh höh. Eikö tuo juuri ole lammasmaisuutta, että kädet ojossa odottaa, että rahat tippuu jostain? Eikä tee aktiivisesti mitään sen eteen?
Nyt keksit vain huonoja puolustuksia laiskuudelle.
En tunne yhtään elämäntapatyötöntä. Siis sellaista, jotka olisivat sen uraksi VALINNEET. Oikeasti. Headhunterit soittaavat perään, mutta eivät vastaa.Tunnen kyllä monta työtöntä rassukkaa, joilla monenlaisia vaikeuksia pärjätä elämässä. Useilla riippuvuusongelmia, mielenterveysongelmia, takana rankka lapsuus hyväksikäyttöineen ym. Usein ihminen, joka väittää valinneensa työttömyyden on oikeasti tukea tarvitseva ressukka. Ja sanon tämän hellyydellä, koska olen itsekin sellainen. Suojaavat vain itsetuntoaan uhoamalla, että tämä oli valinta.
Monet eivät pärjää koskaan omillaan. Moni vahva pärjääjä saattaa käydä läpi vaiheen, jossa tarvitsee tukea.
Lakataanko me oikeasti yhteiskuntana pitämästä heikommista huolta?
Mikä on lopputulos?
Isa porukasta asuu muurien ja vartijoitten takana, kun perusturva poistuu ja nälkäiset, hädissään olevat ressukat alkavat väkivaltaisiksi?
BlondiOulu kirjoitti:
En tunne yhtään elämäntapatyötöntä. Siis sellaista, jotka olisivat sen uraksi VALINNEET. Oikeasti. Headhunterit soittaavat perään, mutta eivät vastaa.Tunnen kyllä monta työtöntä rassukkaa, joilla monenlaisia vaikeuksia pärjätä elämässä. Useilla riippuvuusongelmia, mielenterveysongelmia, takana rankka lapsuus hyväksikäyttöineen ym. Usein ihminen, joka väittää valinneensa työttömyyden on oikeasti tukea tarvitseva ressukka. Ja sanon tämän hellyydellä, koska olen itsekin sellainen. Suojaavat vain itsetuntoaan uhoamalla, että tämä oli valinta.
Monet eivät pärjää koskaan omillaan. Moni vahva pärjääjä saattaa käydä läpi vaiheen, jossa tarvitsee tukea.
Mikä on lopputulos?
Isa porukasta asuu muurien ja vartijoitten takana, kun perusturva poistuu ja nälkäiset, hädissään olevat ressukat alkavat väkivaltaisiksi?
Miten se on niin monien vaikea käsittää ettei kaikkia vaan kiinnosta työnteko? Voisin mennä ensi viikolla töihin on sen verran kokemusta alaltani, mutta valitsen toisin koska se laskisi minun onnellisuuttani. Ei siihen mitään mt ongelmia tarvita. Tiesitkö että on tieteellisesti todistettu aivokuvauksilla että maailman onnellisin ihminen on buddhalainen perseaukinen munkki? Onko hänkin "rassukka"? Voi luoja tätä elämää ja näitä ihmisiä. Materialismi on tuhonnu länsimaisen nykyihmisen aivot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa toki olla elämäntapatyötön, mutta jos sen tekee muiden kustannuksella, on halveksittava hyväksikäyttäjä.
Eiköhän tuo myytti ole jo aikansa elänyt? 99,9% ihmisistä ei täällä ole mitään omavaraisia jotka "ihan omilla masseilla" kustantavat täydellisesti, tai edes puolittain, elämisensä. Kuvitelmat siitä että olisi rikas itsevaltias jota muut yrittävät riistää silloin, kun sattuu omistamaan pari sijoituskämppää ja ooh - maksaa jopa veroja - voidaan unohtaa. Itse olen kurkkuani myöten täynnä keskituloisten vinkunaa siitä kuinka aina jokainen työtön "loinen" elää heidän lompakollaan. Joopa joo.
Saat ihan vapaasti pitää mielipiteesi, mutta mietipäs sitä, että mistä ne työttömyystuet maksetaan? Veroista, joita joku muu maksaa. Maksaa työtönkin veroja, mutta kun se työtön ei tuota yhtään mitään ja verot ovat nekin "ilmaisia", kun ei oikeasti mtään ansaitsekaan.
Mitä sitten? Maksetaan verorahoilla kirjastotädeillekkin ja suurin osa ihmisistä ei varmaan ikinä käytä edes kirjaston palveluita.
Kyllä fiksut ihmiset kirjastoja käyttävät.
Vierailija kirjoitti:
BlondiOulu kirjoitti:
Mikä on lopputulos?
Isa porukasta asuu muurien ja vartijoitten takana, kun perusturva poistuu ja nälkäiset, hädissään olevat ressukat alkavat väkivaltaisiksi?Miten se on niin monien vaikea käsittää ettei kaikkia vaan kiinnosta työnteko? Voisin mennä ensi viikolla töihin on sen verran kokemusta alaltani, mutta valitsen toisin koska se laskisi minun onnellisuuttani. Ei siihen mitään mt ongelmia tarvita. Tiesitkö että on tieteellisesti todistettu aivokuvauksilla että maailman onnellisin ihminen on buddhalainen perseaukinen munkki? Onko hänkin "rassukka"? Voi luoja tätä elämää ja näitä ihmisiä. Materialismi on tuhonnu länsimaisen nykyihmisen aivot.
Et vaikuta ulinasi keskellä lainkaan onnelliselta.
Kuinkahan moni on oikeasti valinnut työttömyyden ja kuinka moni elää jossain psykoosin rajamailla ja puolustusreaktiona omalle epäonnistumiselle on kehittänyt "elämäntapatyöttömyyden".
Vierailija kirjoitti:
Kuinkahan moni on oikeasti valinnut työttömyyden ja kuinka moni elää jossain psykoosin rajamailla ja puolustusreaktiona omalle epäonnistumiselle on kehittänyt "elämäntapatyöttömyyden".
Mielestäni (joo en ole tehnyt virallista tutkimusta tästä) 10 prosenttia joka maan väestöstä on kajahtanutta ja työkyvytöntä. Loput tekevät mielellään MIELEKÄSTÄ duunia.
Olen nautiskeleva työtön ja minun liikanimeni on elämäntapalomailija. Saisin töitä paristakin aiemmin tutusta firmasta, mutta en halua tuhlata enää päivääkään elämästäni oravanpyörässä juoksemiseen.
Mikään rahasumma ei voi korvata sitä, että omistaisin valtaosan elämästäni asiaan, joka ei ole millään muotoa mielenkiintoista. Masentaa jo ajatuskin.
Materia ja ylenmääräinen mammona ei minua voisi kiinnostaa. Minua kiinnostaa lukemattomat harrastukset ja rakkaiden läheisten ja ystävien seura.
En tarvitse mitään, mihin ei pienet tukeni riittäisi, joten miksi menisin tuhlaamaan elämääni sellaisen rahan vuoksi, jota en tarvitse? Ja pääseepähän joku rahaa enemmän rakastava helpommin töihin, kun en ole siitä hänen kanssaan kilpailemassa.
MOT