En tule milloinkaan lopettamaan matkustamista - joudutte sen lentolipun kädestäni väkisin repimään!
Suomi on minulle ankea, kaukainen ja köyhä maa. Olen asunut pari vuotta ulkomailla ja ne olivat ihanaa aikaa. Tässä iässä en kuitenkaan enää saa työpaikkaa, joka veisi minut ulkomaille (52). Sen takia elämäni ainoat kiintopisteet ja valopilkut ovat ulkomaanmatkat. Teen niitä n. 10 kpl vuodessa. Kevät-, kesä- ja talvilomat ovat yli viikon mittaisia, muuten teen pitkiä viikonloppuja Pariisiin, Berliiniin, Lontooseen ja Wieniin. Kuten kaupungitkin kertovat, harrastuksiini ei kuulu patikointi luonnossa, vaan ihan korkeakulttuuri. Mutta kukin tehköön sitä mistä tykkää. Mitä enemmän teillä on intohimoa jossain rämeikössä kävelyyn, sitä enemmän on koneissa tilaa :))
Kommentit (22)
Sama. Nämä ekohihhulit ovat usein puheissaan väkivaltaisia, mutta en usko että tulevat sitä lippua repimään.
opettajien olisi syytä ajatella myös luontoa: jokainen lomamatka lentokoneella tuhoaa kaksi jalkopallokentällistä sademetsää
Minä voin aivan hyvin vaihtaa lentomatkat juna- tai laivamatkoihin, kunhan hinta on edullinen. Ei mitään ongelmaa päästä kohteisiin niin nopeasti.
Ikään kuin lentomatkustaminen ja bensiinimoottori ei ikinä tulisi kehittymään? Tulevaisuudessa meillä on lentokoneita, joissa ei käytetä kerosiinia.
Taisit jo itse hoitaa lentokiellon.
Portilla on pakko antaa lippu virkailijalle ennen koneen nousua.
Vierailija kirjoitti:
opettajien olisi syytä ajatella myös luontoa: jokainen lomamatka lentokoneella tuhoaa kaksi jalkopallokentällistä sademetsää
Ajattelen ja matkustan silti. Kasvatusvastuu on aina ensisijaisesti vanhemmilla.
Vierailija kirjoitti:
Minä voin aivan hyvin vaihtaa lentomatkat juna- tai laivamatkoihin, kunhan hinta on edullinen. Ei mitään ongelmaa päästä kohteisiin niin nopeasti.
Ainoa vaan että laivat saastuttavat paljon enemmän kuin lentokoneet. Yksi 2000 matkustajan risteilylaiva saastuttaa päivässä saman verran kuin miljoona autoa.
Ajattelin tässÄ hiljalleen aloittaa lentomatkustamisen. Viimeksi Kävin tukholmassa yli 3 v sitten muuten olen elämässäni lentäny tyyliin Kerran vuodessa keski-eurooppaan, Kuusamoon ja pohjoismaihin. Pisimmät Lennot kerran kanarialle ja Kerran islantiin. Mut nyt kun saan talon myydyks ja oon vakitöissä niin vois alkaa osteleen lentolippuja. Ennen kuin se kielletään. Autolla oon myös käyny itävaltasaksassa ja ruottissa.
Vierailija kirjoitti:
Taisit jo itse hoitaa lentokiellon.
Portilla on pakko antaa lippu virkailijalle ennen koneen nousua.
Ei todellakaan anneta. Näytetään vain. Mulla se boarding pass on monesti kännykässä, jota vilautan turvatarkastuksessa ja portilla.
Paperiversiokin jää matkustajalle itselleen.
No eihän me nyt tulla repimään mitään lippujalappuja sun käsistä. Mutta kivempi olis, jos istuisit siihen paikallesi etkä lähtisi ohjeistamaan kapteenia.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin tässÄ hiljalleen aloittaa lentomatkustamisen. Viimeksi Kävin tukholmassa yli 3 v sitten muuten olen elämässäni lentäny tyyliin Kerran vuodessa keski-eurooppaan, Kuusamoon ja pohjoismaihin. Pisimmät Lennot kerran kanarialle ja Kerran islantiin. Mut nyt kun saan talon myydyks ja oon vakitöissä niin vois alkaa osteleen lentolippuja. Ennen kuin se kielletään. Autolla oon myös käyny itävaltasaksassa ja ruottissa.
Luulet siis, että metsäpalot eivät syty ja Suomeen ei tule +50 lämpö jos ehdit matkustaa ENNEN lentokieltoa?
Vierailija kirjoitti:
se että opettaja pitää pitkän 2 kk kesäloman ei lisää saasteita jos hän lentää vain yhden kerran (meno-paluu). Sen sijaan jos matkakohteita on useita, eri mantereilla, niin se lisää saasteita
sari sairaanhoitajan 1 viikon matka kanarialle on yhtä saatuttava asia kuin opettajan 2 kk matka madeiralle
Antaa hihhulien tuhlata elämänsä miten haluavat. Me normaalit ihmiset voimme matkustaa niin kauan kuin se on mahdollista. Jos jossain vaiheessa matkustaminen kielletään, niin sopeudutaan vasta sitten tilanteeseen. Turha yksittäisten pikku ihmisten on kuluttaa elämäänsä maailman parantamiseen, ellei nyt satu olemaan joku sisäinen polte siihen hommaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
se että opettaja pitää pitkän 2 kk kesäloman ei lisää saasteita jos hän lentää vain yhden kerran (meno-paluu). Sen sijaan jos matkakohteita on useita, eri mantereilla, niin se lisää saasteita
sari sairaanhoitajan 1 viikon matka kanarialle on yhtä saatuttava asia kuin opettajan 2 kk matka madeiralle
Mieheni on opettaja ja hyvin viihtyy kaikki kesät kotona. Matkustaminen on täysin ylimainostettua touhua. Turismi pilaa sitäpaitsi aika monen paikan ympäristöä muutenkin, ongelma ei ole vain lentämisessä.
Vierailija kirjoitti:
Antaa hihhulien tuhlata elämänsä miten haluavat. Me normaalit ihmiset voimme matkustaa niin kauan kuin se on mahdollista. Jos jossain vaiheessa matkustaminen kielletään, niin sopeudutaan vasta sitten tilanteeseen. Turha yksittäisten pikku ihmisten on kuluttaa elämäänsä maailman parantamiseen, ellei nyt satu olemaan joku sisäinen polte siihen hommaan.
Jos suuri joukko yksilöitä tekee muutoksia omassa elämässään, kyllä sillä on vaikutusta. On tietenkin helppo väistää vastuuta piiloutumalla oman pienuutensa taakse. Aina löytyy joku suurempi syyllinen, jonka pitää toimia ensin, muuten Pentti Perusmies ei aio laittaa rikkaa ristiin. Kun jokainen yksilö ja valtio ajattelee näin, mitään ei takuuvarmasti tapahdu koskaan. Turhauttavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos suuri joukko yksilöitä tekee muutoksia omassa elämässään, kyllä sillä on vaikutusta. On tietenkin helppo väistää vastuuta piiloutumalla oman pienuutensa taakse. Aina löytyy joku suurempi syyllinen, jonka pitää toimia ensin, muuten Pentti Perusmies ei aio laittaa rikkaa ristiin. Kun jokainen yksilö ja valtio ajattelee näin, mitään ei takuuvarmasti tapahdu koskaan. Turhauttavaa.
Parempi vaan, että ihmiskunta ja vaikka koko maapallo tuhoutuvat.
10/5