Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Benjihyppy voi vaurioittaa silmiä

Vierailija
03.08.2018 |

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000003342497.html
Voiko joku kopioida tänne tuon artikkelin. Olin harkinnut hyppyä mutta taidan unohtaa koko ajatuksen :(

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhmä kysymys varmaan mutta auttaakohan se yhtään jos pitää silmät kiinni hypyssä?

No ainakin se näkö lähtee hieman aiemmin

Vierailija
22/35 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuori nainen hyppäsi 50 metristä onnistuneen hypyn, 6 h päästä näkö alkoi huonontua, silmänpohjatutkimuksessa löytyi verenvuoto, näkö edelleen huono.

Saiko nainen korvauksia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuori nainen hyppäsi 50 metristä onnistuneen hypyn, 6 h päästä näkö alkoi huonontua, silmänpohjatutkimuksessa löytyi verenvuoto, näkö edelleen huono.

Saiko nainen korvauksia?

Ei, noissa hypyissä kirjoitetaan aina vastuuvapauslauseke.

Vierailija
24/35 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenelläkään täällä omakohtaista kokemusta asiasta?

Vierailija
25/35 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, niin voi. Diabeetikkona, jonka silmiä on laseroitu ja leikattu, mulla ei ole mitään asiaa benji-hyppäämään. Jos en aivan väärässä ole, niillä on joku terveyskysely ennen hyppäämistä, ja aika tiukasti firmat vapauttavat itsensä vastuusta, jos pimittää jotain terveysjuttuja ja käy ikävästi. 

Vierailija
26/35 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämähän on todella vanha juttu. On aina tiedetty että tuollainen kamala retkahdus voi vaurioittaa ihmisen kaikkia elimiä. Mutta varsinkin benjihyppyjen aiheuttamista aivovaurioista vaietaan, ne on todella yleisiä. 

Tuskin nyt todella yleisiä, eiköhän niistä silloin olisi julkisuudessa puhuttu enemmän. Kuka niistä "vaikenisi" ja miksi?

Vierailija
27/35 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, niin voi. Diabeetikkona, jonka silmiä on laseroitu ja leikattu, mulla ei ole mitään asiaa benji-hyppäämään. Jos en aivan väärässä ole, niillä on joku terveyskysely ennen hyppäämistä, ja aika tiukasti firmat vapauttavat itsensä vastuusta, jos pimittää jotain terveysjuttuja ja käy ikävästi. 

Ei ole mitään terveyskyselyjä. Riittää, että on 15vuotias niin voi kuitata vastuuvapautuksen

Vierailija
28/35 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks nämä nyt muutenkin olleet jotain ysärivillitystä. Kuka nyt enää hyppää, eiks tämä ole jo aika passee.

Vierailija
29/35 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkaistu: 18.6.1994 3:00

Vierailija
30/35 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiks nämä nyt muutenkin olleet jotain ysärivillitystä. Kuka nyt enää hyppää, eiks tämä ole jo aika passee.

Juntit

Vierailija
31/35 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on - 8 silmät, silmälääkäri on varoittanut jo n. neljäkymmentävuotta sitten, että minulle ei sovi laskuvarjohyppy, eikä yliäänikoneen kyyti 😊, olen itse päätellyt ettei myöskään benji-hyppy.

Vierailija
32/35 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään terveyskyselyjä. Riittää, että on 15vuotias niin voi kuitata vastuuvapautuksen

Ai jaa! Mä luulin (kuulin?), että ne kysyy siinä jotain sydän- ja muista kroonisista sairauksista, jotka voivat vaikuttaa sen hypyn turvallisuuteen! Väärää tietoa siis mulla, kiitos korjauksesta! Annoin myös itseni lukea, että tuo vastuuvapautus ei oikeasti Suomessa merkitse paljoakaan, se on lähinnä Jenkeistä rantautunut tyhjä lauseke. Suomessa yrittäjä on loppupeleissä vastuussa toiminnastaan ja vahingoista, joita tapahtuu ELLEI asiakas selvästi itse pöljäile tai toimi vastoin määräyksiä. 

Vierailija
33/35 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai jaa! Mä luulin (kuulin?), että ne kysyy siinä jotain sydän- ja muista kroonisista sairauksista, jotka voivat vaikuttaa sen hypyn turvallisuuteen! Väärää tietoa siis mulla, kiitos korjauksesta! Annoin myös itseni lukea, että tuo vastuuvapautus ei oikeasti Suomessa merkitse paljoakaan, se on lähinnä Jenkeistä rantautunut tyhjä lauseke. Suomessa yrittäjä on loppupeleissä vastuussa toiminnastaan ja vahingoista, joita tapahtuu ELLEI asiakas selvästi itse pöljäile tai toimi vastoin määräyksiä. 

Onko vastuuvapauslomake siis pelkkää hämäystä?

Vierailija
34/35 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kenelläkään täällä omakohtaista kokemusta asiasta?

Ei varsinaisesti, mutta tuli tästä mieleen kaverini benjihyppy muutaman vuoden takaa. Hyppy sujui muuten hyvin, mutta muistan kuinka heti hypyn jälkeen kaverini silmät näyttivät jotenkin... hassuilta. Mainitsin tästä kaverilleni, mutten enää muista, tunsiko hän silmissään jotain vai näyttivätkö vaan oudoilta. Vaikea selittää mikä silmissä oli outoa, mutta eivät ne ihan normaaleilta näyttäneet. Tulee mieleen, kuin olisi viettänyt kuukauden pimeässä kellarissa ja sitten paiskattu suoraan kirkkaaseen auringonpaisteeseen tai jotain. En osaa selittää. :D

Kyllä ne silmät siitä palautuivat pikku hiljaa normaaleiksi. En tiedä, voi olla että tämä oli ihan "normaalia" ja sille oli joku looginen selitys, mutta itseäni tämä jäi mietityttämään.

Vierailija
35/35 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei c'mooon oon hypänny kaksi kertaa eikä kummallakaan kerralla tullut mitään. Teistä kukaan ei varmaan uskalla mennä huvipuistolaitteisiinkaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme