Arjenhallintavinkit pinoon
Koulut alkavat ja arki. Ajattelin tänä syksynä säästyä "mitä tänäänkin syötäisiin" -ahdistukselta ja joka toisen päivän hätä-bologneselta sillä, että olen miettinyt joka päivälle perusruoka-aineen. Maanantai on kasvispäivä, tiistai on broileripäivä, keskiviikko kalapäivä, torstai lihapäivä jne. Puhelimen muistiinpanoissa on joka päivälle kymmenkunta vaihtoehtoa, joista voi kauppaan mennessä valita. Niin yksinkertaista, että ihmettelen, miksen ole aiemmin tajunnut. Toivon että tämä monipuolistaa perheen ruokavaliota, tarjoaa riittävää joustoa ja on lisäksi edes vähän ympäristöystävällisempää kuin aiempi ostoskäyttäytyminen: tosta jauhelihaa, katotaan sitten mitä siitä voi tehdä.
Kommentit (2)
Totta, myös tuo tiettyjen asioiden kiinnittäminen tiettyihin päiviin auttaa. Torstaina siivotaan, niin viikonloppuna ei tarvitse. Samoin oma liikunta lasten harrastuskuskausten aikana sekä työmatkaliikuntana on suunnitelmissa.
Liian tiukkaan en kuitenkaan halua elämää napittaa, pyykkiä pestään silloin kun sitä on, ja viikataan kun ehditään, viimeistään silloin kun pitää saada uutta narulle kuivumaan. :)
-ap
1. Kiertävä ruokalista, joka sisältää joka viikolle sellaisia ruokia jotka voi valmistella edellisenä päivänä ja käydä työntämässä uuniin ennen kuin menee hakemaan nuorimman päiväkodista (tällä keinolla ei ole kiire-kiire-hoppu-hoppu sieltä päikystä vaan makaronilaatikko kypsyy vaikka ihasteltaisiin syksyn lehtiä ja pysähdyttäisiin kolmen askeleen välein selittämään jotain suu vaahdossa) sekä sellaisia jotka valmistaa vartissa
2. Ruuan tilaaminen noutopalvelusta, valmis ostolistapohja siellä
3. Pyykit pestään lauantaina ja viikataan sunnuntaina
4. Muidenkin kotihommien "kiinnittäminen" tiettyyn ajankohtaan ja koko perheen sitouttaminen (eli torstai-iltaisin siivotaan tavarat, perjantaisin minä ja kuopus pyyhitään pölyt, pestään vessat jne. ja lauantai-aamupäivisin kun minä käyn lasten kanssa uimahallissa tai ulkoilemassa mies imuroi)
5. Oma liikunta (myös) lasten harrastusten aikana
Ja sitten se, minkä pitäisi oikeasti olla ykkönen: osittainen hoitovapaa.