Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelet ihmisestä joka on erimieltä kanssasi?

Vierailija
03.08.2018 |

Onko se ylitsepääsemätön ongelma sinulle?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätän sellaisen sian!

Vierailija
2/20 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että olisipa hän eri mieltä eikä ”erimieltä”.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhoan sen.

Vierailija
4/20 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä en välitä. Ihmisillä on eri mielipiteitä ja se on ihan OK. Jos kuitenkin mun näkemys on sille toiselle ihmiselle ongelma, niin pyrin keskustelemaan. Tavallaan erimielisyydet kiehtoo, koska haluan ymmärtää miksi toinen on eri mieltä. Turhauttavaa on taas jos omat perustelut menee kuuroille korville tai toinen perustelee kantansa perustuen esim. disinformaatioon ja pitää siitä tiukasti kiinni.

Ideaalitilanteessa ymmärrän toisen perustelun ja hän minun.. eli agree to disagree. Silloin kukaan ei ole "väärässä", vaikka olisikin eri mieltä.

Vierailija
5/20 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erimielisyys takaa hyvät keskustelut, kunhan ollaan sivistyneesti eri mieltä. Ei haukuta, ei käännytetä, ei etsitä hämäriä vaikutteita toisen mielipiteen takaa jne. Parhaat poliittiset keskustelut olen käynyt niiden kanssa, jotka äänestävät toista puoluetta kuin minä.

Vierailija
6/20 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole ongelma. Jopa läheisiä ystäviä olen monen sellaisen kanssa, joiden kanssa olen perustavaa laatua eri kieltä. Kunhan säilytetään keskinäinen kunnioitus, niin kaikesta voi puhua, tai jos ei jaksa tiettynä hetkenä, voi hyvin pyytää, että ei juteltaisi juuri nyt tästä.

Vierailija
7/20 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään ongelma. En ole narsistinen ihminen.

Vierailija
8/20 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää muuten saattaa olla arkaluontoinen aihe täällä, älkää panostako liikaa vastaamiseen niin ei sitten harmita, kun ketju katoaa maailmankaikkeudesta.

Vierailija
9/20 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinänsä eri mieltä oleminen, mutta jos se edustaa jotain jyräävää äärilaitaa, niin silloin siitä tulee ongelma. Kaikesta voidaan keskustella ja yhdessä sopia, mutta neuvotteluvarattomuus on mulle ongelma.

Vierailija
10/20 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu asiasta. Eri mieltä oleminen esimerkiksi yhteenlaskuista on hieman eri asia kuin poliittisista näkemyksistä.

Yleensä yritän ymmärtää vastapuolen aatoksia ja he saattavat saada minut ajattelemaan eri tavalla tuodessaan itselleni uusia näkökulmia.

Mutta pakko kai se on myöntää, että JOSKUS pidän eri mieltä kanssani olevaa ihmistä lähinnä idioottina.

Vierailija
11/20 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa toki olla eri mieltä. Mutta se miten niitä mielipiteitä ilmaisee on sitten se ratkaiseva juttu. En siedä ensinkään ihmisiä, jotka tylyttää toisia ja ovat epäystävällisiä noin muutenkin. Eriävän mielipiteen kun voi ilmaista rakentavastikin ja toista loukkaamatta. Hyvin perustellut mielipiteet johtavat yleensä hyviin keskusteluihin, kun taas totuuksina lauotut jyräävät mielipiteenilmaisut tukahduttavat keskustelun tai saavat riidan aikaiseksi.

Vierailija
12/20 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä tavannut ihmistä, joka olisi kaikesta samaa mieltä kuin minä.

Vierailija
13/20 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään ole ongelma, mutta se on jos ei ole takana mitään faktoja tai edes yritystä perustella kantaansa. Sellaisen ihmisen mielipidettä en pidä kovinkaan suuressa arvossa.

Vierailija
14/20 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon hänelle, että otapas nyt järki käteen ja ajattele omilla aivoillasi, niin kohta olet samaa mieltä kuin minä, ja sitten kehun sinua, että nyt ajattelet omilla aivoillasi. Hylkää mielipiteesi ja ota tilalle minun mielipiteeni, sillä et kai sinä halua olla tahdoton tomppeli, joka vain toistelee muiden mielipiteitä.

P.S. Tuollaisia ihmisiä todella on olemassa.

Vierailija
15/20 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että henkilö on varmasti psykopaatti tai ainakin narsisti.

Vierailija
16/20 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on idiootti.

Vierailija
17/20 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautin. On ihanaa keskustella eri mieltä olevan kanssa. Jehovien kanssa monesti menee tunteja, kun kyseenalaistan heidän mielipiteitään. Samoin miniäni ja yhden naissukulaisen kanssa on kiintoisaa keskustella, kun toinen on huru-uskovainen ja toinen äärivasemmistolainen. Kunnon loogiset perustelut, niin minäkin voin vaihtaa mielipidettäni. Olen vaihtanutkin.

Jos on koko elämänsä samaa mieltä, ei ehkä ole ajatellut tarpeeksi.

Vierailija
18/20 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että hän on vakuutusyhtiön asiantuntijalääkäri.

Vierailija
19/20 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ON, sillä hän on TOISINajattelija.

Vierailija
20/20 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu asiasta. Eri mieltä oleminen esimerkiksi yhteenlaskuista on hieman eri asia kuin poliittisista näkemyksistä.

Yleensä yritän ymmärtää vastapuolen aatoksia ja he saattavat saada minut ajattelemaan eri tavalla tuodessaan itselleni uusia näkökulmia.

Mutta pakko kai se on myöntää, että JOSKUS pidän eri mieltä kanssani olevaa ihmistä lähinnä idioottina.

Miten yhteenlaskun tuloksesta voisi olla eri mieltä? Toinen on väärässä ja toinen oikeassa. Tai jälkimmäinen tietysti voi olla väärässä myös, mutta mielipiteillä ei tässä asiassa ole mitään sijaa. 

Vai mitä tarkoitat? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä seitsemän