Muistatteko aikaa, kun ravintolassa kasvishampurilainen tarkoitti sitä kamalaa kasvispihviä sämpläm välissä?
hyi hemmetti... onneksi niistäkin ajoista on päästy
Kommentit (28)
Tuli mieleen et sain kerran ruokamyrkytyksen Subwayn kasvissubista. En suosittele.
Vierailija kirjoitti:
Mitä niissä sitten nyt on välissä?
No esimerkiksi itse olen tänä kesänä syönyt kaksi kasvispurilaista ravintolassa, toisessa on portobello ja toisessa iso vuohenjuustokiekko
Kauas on tosiaan tultu ysärin raastepihveistä. Nykyään saa vaikka mitä: hyvin marinoitua ja pariloitua tofua, soijapohjaisia ja lihaisia pihvejä, herkullista seitania, papupihvejä...
Monesti on tullut mietittyä, että vegaanit ja kasvissyöjät syövät kyllä paljon monipuolisemmin kuin sekasyöjä, joka valitsee aina naudanlihapihvin burgerinsa väliin.
Aika säälittäviä kaikki. Miksei kehitetä kasviasneille omia ruokia, vaan yritetään säälittävästi matkia jotain hamppareita.
Nuo menneiden vuosien kasvispihvit olivat mieleenjääviä. Joistakin saattoi kuvitella, että ne ovat ruohonleikkurin sisäkyljistä irrottettua vihersilppumoskaa, joka on leivitetty ja paistettu.
Vierailija kirjoitti:
Aika säälittäviä kaikki. Miksei kehitetä kasviasneille omia ruokia, vaan yritetään säälittävästi matkia jotain hamppareita.
Miten niin säälittäviä? Eihän sinne sitten saa laittaa broileria tai kalaakaan väliin vai? Hampurilainen on minusta tuote, jonka väliin voi laittaa ihan mitä vaan.
Jep. Muistan viime viikon oikein hyvin.
Onko ne pihvit parantuneet sen jälkeen?
Vierailija kirjoitti:
Jep. Muistan viime viikon oikein hyvin.
Onko ne pihvit parantuneet sen jälkeen?
Missä tällaisia vielä tarjoillaan, ravintolan nimi esille =) En ole itse saanut ainakaan kymmenen vuoteen enää moista kökköä.
Vierailija kirjoitti:
Nuo menneiden vuosien kasvispihvit olivat mieleenjääviä. Joistakin saattoi kuvitella, että ne ovat ruohonleikkurin sisäkyljistä irrottettua vihersilppumoskaa, joka on leivitetty ja paistettu.
Loistava kuvaus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No esimerkiksi itse olen tänä kesänä syönyt kaksi kasvispurilaista ravintolassa, toisessa on portobello ja toisessa iso vuohenjuustokiekko
Jälkimmäinen ei ole vegaaniuskovaiselle sopivaa sillä se on eläinperäistä.
Miksi pitää syödä burgereita jos ns. jättää pihvin välistä? Ham burger. Kinkku ja sitä rataa :)
Miksei sitten vuohenjuustoa, salaattia ja patonkia kauniisti ja maukkaasti aseteltuna? Pitääkö ne räntätä päällekkäin ja litistää?
Muutama vuosi sitten mäkkäristä ei saanu kasvishampurilaista ollenkaan, piti ottaa tomaatti sämpylöiden väliin.
Ihanaa kun on nykyään niin paljon valinnanvaraa, toista se oli 20v sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eihän vegaani tietysti juustoa syökään. Nyt ei tosin ollut puhe vegaaneista vaan kasvishampurilaisista (niitä syö ihan sekasyöjätkin ja suurin osa kasvissyöjistä käyttää juustoa)
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää syödä burgereita jos ns. jättää pihvin välistä? Ham burger. Kinkku ja sitä rataa :)
Miksei sitten vuohenjuustoa, salaattia ja patonkia kauniisti ja maukkaasti aseteltuna? Pitääkö ne räntätä päällekkäin ja litistää?
Kinkkua nyt ei hampurilaisessa koskaan ole ollut, vaan pihvi on ollut alun perin naudanlihaa kuten nykyäänkin lihaversiossa. Voihan sitä salaattiakin syödä, mutta jos haluaa hampurilaisen niin sitten ne vaan pitää koota leivän väliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin säälittäviä? Eihän sinne sitten saa laittaa broileria tai kalaakaan väliin vai? Hampurilainen on minusta tuote, jonka väliin voi laittaa ihan mitä vaan.
No siis nää säälittävät mukapihvit. Ollaan rehellisia, eikä yritetä monistaa liharuokia. Musta kasviaani voi syödä joskus oikean hampparin, mieluummin kun yrittää feikata.
Vierailija kirjoitti:
Kauas on tosiaan tultu ysärin raastepihveistä. Nykyään saa vaikka mitä: hyvin marinoitua ja pariloitua tofua, soijapohjaisia ja lihaisia pihvejä, herkullista seitania, papupihvejä...
Monesti on tullut mietittyä, että vegaanit ja kasvissyöjät syövät kyllä paljon monipuolisemmin kuin sekasyöjä, joka valitsee aina naudanlihapihvin burgerinsa väliin.
Olet väärässä. Mä sekasyöjä aina valitsen vegevaihtoehdon, kun käyn ulkona purilaisella. Juurikin kokemuksen takia ja yritän "pilkkoa" pihvin aineisiin ja tehdä kotona saman perässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siis nää säälittävät mukapihvit. Ollaan rehellisia, eikä yritetä monistaa liharuokia. Musta kasviaani voi syödä joskus oikean hampparin, mieluummin kun yrittää feikata.
No miten hampurilaiseen ei voisi laittaa väliin ihan mitä haluaa? Saahan pizzankin kasvisversiona tai toinen tunkee jopa jauhelihaa =) pizzaan. Se vasta pyhäinhäväistys on.
Joo. Siihen aikaan työpaikkaruokalan kasvisvaihtoehtokin oli hemapaa tai kruunukasviksia lillumassa kermassa, päällä juustogratinointi. Kasvisgratiini nimellä sitä kutsuttiin.
Sinänsä minusta vieläkin kasvishampurilaisissa on usein toivomisen varaa. Olen ihmetellyt, kun esim. Hälsans Kök pakasteruokana saa todella herkullisia, koostumukseltaan kiinteitä ja lihamaisia, hampurilaispihvejä ja leikkeitä, niin miksei mikään firma laita kasvishampurilaisiin sellaisia? Omaan makuuni ne on ainakin paljon maukkaampia kuin jotkut hesen höttöisät kaura-härkäpapupihvit.
Ei sovi vegaaneille ei, mutta kasvissyöjistä vain pieni prosentti on vegaaneja. Suurin osa on joko lakto- tai lakto-ovovegetaareja eli maito ja osalle munatkin käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miten hampurilaiseen ei voisi laittaa väliin ihan mitä haluaa? Saahan pizzankin kasvisversiona tai toinen tunkee jopa jauhelihaa =) pizzaan. Se vasta pyhäinhäväistys on.
Laita mitä vaan sämpylän väliin, ei se silti hamppari ole. Lähinnä naurattaa nää pihviltä näyttävät feikit, eli tässä mä nyt syön hampparia leikisti.