Voiko kestää jos nyksä on ihana sängyssä mutta tyhmempi kuin exä
Välillä väsyttää kun miehen kanssa ei oikein pysty puhumaan mistään. Olen itse maisteri ja mies duunari. Miehen tiedot maailmasta tulee jostain kansanomaisista dokumenteista ja iltapäivälehdistä. Joskus kun tapaan exäni niin oikein hätkähdän kun muistan että tosiaan keskustelussa voi saada uusia ajatuksia ja mielenkiintoisia näkökulmia, kun keskustelukumppanilla on tietoa ja sivistystä ja kykyä pukea ajatukset sanoiksi. Olen kuitenkin ajatellut sietää tämän nyksän keskustelutaidottomuuden, koska hän on kaikessa muussa täydellinen. Läheisyys, seksi, kotitöiden jako, tunnelma, lasten hoito jne on nyt paremmin kuin olen ikinä voinut edes haaveilla. Kyllähän mies on myös älykäskin, vaikka abstrakti ja teoreettinen ajattelu ei ole päässyt kehittymään hänen elämässään. Kaikkea ei kai voi saada..... Miten te muut pärjäätte, joilla on älyllisesti eriparinen mies?
Kommentit (9)
Juttelen (työ)kavereiden kanssa vaikeista asioista ja naisen kanssa konkreettisista jutuista. Kaikkea ei voi saada
- fyysikko, vaimo lähäri
Elämässä täytyy tehdä kompromisseja. Sun kannattaa ne älylliset virikkeet sitten hakea muualta.
Mietitääs. Ihana vartti ehkä pari kertaa viikossa sängyssä vai kaikki muu yhdessäoloaika ja keskusteleminen tyhmän kanssa?
Olen itsekin seurustellut joskus tyhmän kanssa. En tiedä miten yliopistossa opiskeleva edes pystyi olemaan niin palikka, mutta ei enää ikinä parisuhdetta tyhmän kanssa.
Yliälykkään, sängyssä huonon pettäjämiehen jälkeen huolisin todellakin miehen, jossa ei ole muuta vikaa kuin tuo tietty älykköyden puute.
Mies joko sopii sun kriteereihin tai ei, mutta ei ole reilua verrata exään.
Ite joskus tapailin pari kuukautta aika ei-älykästä miestä, eikä se haitannut sinänsä, mulla meni fiilikset muista syistä. Mutta en tiiä, voi olla että pitemmän päälle olis alkanut haitata.
Kun mietit, kannattaako jatkaa suhdetta tyhmän kanssa, saattaa kumppani miettiä ihan samaa.
Ei voi, koska tyhmää miestä ei vaan kestä.
Itse valitsin yhtä älykkään kumppanin, meillä on sama koulutus, joten keskustelu mistä tahansa on helppoa. Varsinkin kun vielä kiinnostuksenkohteetkin on samoja. Seksi on keskimäärin hyvää, harvemmin tajunnanräjäyttävää. Itse en kestä kovin hyvin typeryyttä , joten olen valintaani tyytyväinen.
No minulla oli vähänaikaa, kunnes erosin.