Voin monta viikkoa huonosti aina sen jälkeen kun olen viettänyt lapsuudenperheen kanssa aikaa
Meidän äitin ja isän suhde on jotain niin kamalaa. Ne ihmiset eivät ole voineet varmaan koskaan hyvin. Äiti on epävakaa tunneihminen, joka on lihonnut vanhemmiten kamalasti ja hänen kasvoistaan näkee, ettei hän voi hyvin. Hän hakee jatkuvasti huomiota facebookista ja esittää, että kaikki on hyvin. Ei hän varmaan itsekään näe sitä, mitä minä näen: rakkaudettomuutta. Rakkautta ei meidän perheessä nimittäin ole.
Isä on taas estynyt, kykenemätön näyttämään tunteitaan. En ole koskaan nähnyt, että äiti ja isä halaisi, saatika pussailisi. No okei, muutaman kerran olen nähnyt heidän väkinäiset halaamiset sukujuhlissa. Se on kamalaa. Meidän äiti on koko ajan kotioloissa kamalan kireä, huutaa, syö, huutaa. Isä taas on passiivinen nössö, joka ei oikeasti ymmärrä ihmsiten välisistä suhteista mitään. Isä oli myös väkivaltainen meitä lapsia kohtaan kun olimme pieniä. Äiti oli taas hallitseva, varsinkin minua kohtaan. On vieläkin. Ikuinen pikkutyttö, joka luulee omistavansa minut. Ja jos otan etäisyyttä, niin jossain vaiheessa alkaa marttyyripuheet.
Sisaruksillani on omat ongelmat. Veli on sairastunut vahvuuteen, tunteettomuuteen. Sisko on taas läheisriippuvainen, joka antaa miesten kohdella häntä miten sattuu. Itselläni on olut masennusta, paniikkikohtauksia, ahdistusta. Olen käynyt terapiassa kaksi vuotta. Pidän kuitenkin itseäni kaikista täysjärkisimpänä meidän porukasta.
Voinko ottaa eron lapsuudenperheestäni? Olen miettinyt, että todennäkösiesti pärjäisin yksin paremmin.
Kommentit (2)
Itelläki on ollut tuskainen tie pystyä näkemään vanhempansa "normaaleina ihmisinä". Siis, niin, että he ovat oman menneisyytensä ja aikansa tuotos. Piti asua pois kotoa parikymmentä vuotta, kunnes mun suhtautuminen alkoi pikkuhiljaa muuttua ja oikeasti suhde vanhempiin parani. Edelleenkään en kestä viikkoakaan lapsuudenkodissani, mutta kestäisinkö edes parhaan ystäväni kodissa?
Mikään pakko ei ole olla missään tekemisissä heidän kanssaan.