Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asperger-lääkäri

Vierailija
02.08.2018 |

Miten Asperger-henkilö voi toimia lääkärinä, jos hänen empatiakykynsä ja sosiaaliset taitonsa ovat olemattomat? Pahimmassa tapauksessahan potilas voi olla tilanteessa, että mitään ei ole tehtävissä.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai sellanen seipään niellyt ruudun tuijottelija, joka hädin tuskin tervehtii potilasta.

Ei sellainen. Tässäkin asiassa asiantuntemus auttaisi ennen kuin aukaisee sanaisen arkkunsa.

Millanen sitten? Tollasiin minä olen törmännyt.

Sattuiko pahasti?

Vierailija
22/36 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nääsburgereita koitetaan seuloa lääkiksen kokeissa laittamalla tahallisia virheitä heti kokeen alkuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai sellanen seipään niellyt ruudun tuijottelija, joka hädin tuskin tervehtii potilasta.

Ei sellainen. Tässäkin asiassa asiantuntemus auttaisi ennen kuin aukaisee sanaisen arkkunsa.

Sattuiko pahasti?

Assiko se siellä? Tuo oli vertauskuva.

No shit.

Vierailija
24/36 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nääsburgereita koitetaan seuloa lääkiksen kokeissa laittamalla tahallisia virheitä heti kokeen alkuun.

Täh?

Vierailija
25/36 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sattuiko pahasti?

Voi assikin vitsailla noilla.

Vierailija
26/36 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

;)

Vierailija
27/36 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sattuiko pahasti?

Tarkoittikohan hän, että satuttiko hän sinua henkisesti?

Vierailija
28/36 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

÷

Vierailija
29/36 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Insinööreistä tulee insinöörejä juuri sen vuoksi. (Kiusaaminen)

Vierailija
30/36 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähdetäänkö ihan siitä, että asperger ei ole empatiakyvyttömyyttä? Kyllä ihminen voi tuntea (ja tuntee) empatiaa, vaikkei hallitsekaan kaikkia piilomerkityksiä ja sosiaalisia pelejä.

Hyvin sanottu. Olen as-piirteinen keski-ikäinen naislääkäri ja potilaat pitävät minusta. Olen ihmeissäni siitä, oikeasti. En osaa hymyillä, ellei mua oikeasti hymyilytä. Koen vaikeaksi katsoa silmiin ja katson potilaita "alta kulmain". Olen kuitenkin tosi huolellinen ja perusteellinen ja välitän potilaista. Potilaiden kasvot ei jää mieleen enkä tunnista heitä käytävällä, noloa.

Vierailija
31/36 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
32/36 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähdetäänkö ihan siitä, että asperger ei ole empatiakyvyttömyyttä? Kyllä ihminen voi tuntea (ja tuntee) empatiaa, vaikkei hallitsekaan kaikkia piilomerkityksiä ja sosiaalisia pelejä.

Hyvin sanottu. Olen as-piirteinen keski-ikäinen naislääkäri ja potilaat pitävät minusta. Olen ihmeissäni siitä, oikeasti. En osaa hymyillä, ellei mua oikeasti hymyilytä. Koen vaikeaksi katsoa silmiin ja katson potilaita "alta kulmain". Olen kuitenkin tosi huolellinen ja perusteellinen ja välitän potilaista. Potilaiden kasvot ei jää mieleen enkä tunnista heitä käytävällä, noloa.

Sale Niinistö kahtelee ainenkii melko rajusti alta kulmain. 👀

Vierailija
33/36 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Vierailija
34/36 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä mieluummin otan kirurgin joka teeskentelee osanottonsa ja myötäelämisensä, kunhan oikeasti osaa hommansa.

Vierailija
35/36 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sale Niinistö kahtelee ainenkii melko rajusti alta kulmain. 👀

Tietysti. Kaikkiahan se katsoo.

Vierailija
36/36 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jes, kiitos tästä. Myytti assien empatiakyvyttömyydestä saisi jo tulla virallisemminkin puretuksi! Moni assi itseasiassa on oikeudentuntoinen ja empatiakykyinen, vaikka paljon sosiaalista informaatiota meneekin ohi. Lisäksi osa asseista tarttuu vääryyksiin, jotka menevät neurotyypillisiltä helposti ohi. Olennaista on myös se, että asseja on hyvin monenlaisia. Jos tunnet yhden assin, tunnet yhden assin.