Asperger-lääkäri
Miten Asperger-henkilö voi toimia lääkärinä, jos hänen empatiakykynsä ja sosiaaliset taitonsa ovat olemattomat? Pahimmassa tapauksessahan potilas voi olla tilanteessa, että mitään ei ole tehtävissä.
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, mutta onhan lääkereissä paljonkin noita joilla ei ole mitään sosiaalisia taitoja, enkä usko että niillä kaikilla olisi asperger.
Kirurgeissa on runsaasti.
Niin? Me kuollaan kaikki - ihan jokainen.
Moni pystyy opettelemaan empaattinen vaikka ei itse tunnetta tuntisi. Tärkeintä ettei potilaille sano pahasti heikolla hetkellä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kysyt?
Koska olen sitä mieltä, että lääkärillä on ehdottomasti oltava empatiakykyä ja sosiaalisia taitoja. Jos ei ole, potilaat kärsivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kysyt?
Koska olen sitä mieltä, että lääkärillä on ehdottomasti oltava empatiakykyä ja sosiaalisia taitoja. Jos ei ole, potilaat kärsivät.
Lääkärillä pitää olla asiantuntemusta ja tiukkaa osaamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kysyt?
Totta kai, mutta myös noita mainitsemiani.
Vierailija kirjoitti:
Niin? Me kuollaan kaikki - ihan jokainen.
No shit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kysyt?
Totta kai, mutta myös noita mainitsemiani.
Jokainen osaa sen verran vaikka sitten esittää kuolevan edessä. Se(kin) on lääkärin arkipäivää ja jokaisen(!) elämää. Kannattaa muistaa joka päivä ettei tule yllätyksenä.
Vierailija kirjoitti:
ääsburger
Insinöörikin osallistui.
Pysyypähän asiassa eikä ole potilaan johdateltavissa.
Vierailija kirjoitti:
Ai sellanen seipään niellyt ruudun tuijottelija, joka hädin tuskin tervehtii potilasta.
Ei sellainen. Tässäkin asiassa asiantuntemus auttaisi ennen kuin aukaisee sanaisen arkkunsa.
Lähdetäänkö ihan siitä, että asperger ei ole empatiakyvyttömyyttä? Kyllä ihminen voi tuntea (ja tuntee) empatiaa, vaikkei hallitsekaan kaikkia piilomerkityksiä ja sosiaalisia pelejä.
Vierailija kirjoitti:
Ai sellanen seipään niellyt ruudun tuijottelija, joka hädin tuskin tervehtii potilasta.
Ai telkkariako ne siellä katsoo työaikana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sellainen. Tässäkin asiassa asiantuntemus auttaisi ennen kuin aukaisee sanaisen arkkunsa.
Millanen sitten? Tollasiin minä olen törmännyt.
En tiedä, mutta onhan lääkereissä paljonkin noita joilla ei ole mitään sosiaalisia taitoja, enkä usko että niillä kaikilla olisi asperger.