Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kevättoiveet viikkoon 18

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
05.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Onnea oikeen sylin täydeltä!! Itsekin halajan kelkkaan mukaan, ja varmaan ennen juhannusta jotain tapahtuukin!! ;)

Voin kuvitella vaan miten töihin keskittyminen onnistuu,heh!

Tulehan kertomaan meille kun niitä oireita alkaa enemmälti ilmestyä!! :)

Vielä kerran hirmuisesti onnea!!

-tikru kp 16 (keskeytetyllä vielä menty miehen takia....)

Vierailija
22/29 |
05.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan upeita uutisia :)

Mielettömästi onnea Minks!

Toivottavasti kaikki tullaan kohta perässä odotuspuolelle.

Älä nyt kuitenkaan jätä meitä. Minusta olisi kiva kuulla miten raskaus etenee. Itse tässä esikoista kuumeilen niin kaikki on uutta ja ihmeellistä. Mukava kuulla miten muilla menee, jos joskus itsekin pääsisi samaan tilanteeseen.

Vielä kerran onnea!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
06.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvat saattaa kyllä olla niin pieniä, että vaikka syntyvät laskettuun aikaan, niin mahtuvat silti jopa 44cm vaatteisiin! Mulla ainakin kaverin vauva oli tosi pikkuinen, vaikkakin siis ihan normaaleissa mitoissa syntyessään (10pv myöhässä).. Se vauva täytti eilen 3kk, ja alkaa parhaillaan käyttää 56cm vaatteita ;)

Täällä hassuja oireita: en voi enää nukkua mahallaan, kun rintoihin sattuu! :) Enpä olisi uskonut tätäkään päivää kokevani. Ei kuitenkaan mitenkään liian isot ole nuo mun maitorauhaset - ainakaan toistaiseksi...

Kandi rv 6+0!!!

Vierailija
24/29 |
06.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minks, tilasin neuvolan maanantaina, kun olin pe, la ja vielä ma testannut plussaa :) Siinä vaiheessa aloin jos uskoa, että raskaana ollaan! Sain ajan tosi nopeasti, tulen olemaan 7+2 ekassa neuvolakäynnissä. Siitä on sitten aika pitkä matka vielä np-ultraan, mutta kai se aika jotenkin kuluu..

Meinaatko muuten mennä yksityiselle ultraan? Itse en ehkä mene, kun ei se kuitenkaan muuta kauheasti asioita. Niin kauan kun ei tule vuotoja tai kummia kipuja, kaiken pitäisi olla kunnossa. Ja olisi kamala mennä ultraan vähän liian aikaisessa, niin että lääkäri ei oikein näkisi kunnolla, ja joutuisi sitten piinailemaan viikon epävarmuudessa. Ja neuvolan täti sanoi mulle, että nyt vaan oletetaan että kaikki on kunnossa. Se on aina se lähtökohta, koska se on se yleisin tapaus kuitenkin..

Tsemppiä, ja toivottavasti saat ajan kulumaan jännätessä ;)

Vierailija
25/29 |
06.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä toivoisin että meille mahdollisesti joskus tuleva vauveli olis hyvinkin pieni varsinkin itseni kannalta olisi mukavaa :) Mut tietenkin täysiaikainen. Mulla yhden tutun vauva oli niin iso että oli 50 senttiset vaatteet melkein alusta asti pieniä, vaikee arvioida vaatekoko ennakkoon. Kai se on vaan ukko sit laitettava ostaan pienet vaatteet kun on laitoksella :)

Tässä tulee niin kärsimättömäksi kun on jo useammalla tärpännyt. Ja aina saa kuukauden odottaa ennen kuin on uutta toivoa, on se odottavan aika vaan pitkä, siis odotusta odottavan ei odottavan odottavan :)

ON: kp 8 ja kovasti odottelen että pääsis tositoimiin.

Vierailija
26/29 |
06.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

PomppuX: Minä myös menen esikoista kohti, joten uutta ja ihmeellistä on kaikki.

TiggerX: Kyllä sulla juhannukseen mennessä tärppää, kunhan saat sen miehen kaadettua petiin oikeeseen aikaan! Oliko sulla se, että mies hakee töitä? Miehet on kyllä sellaisia, että haluavat eka turvata sen talouden ja selustan ennen kuin voivat muuta miettiä... mutta onhan siinä 9kk aikaa vielä etsiä töitä. On se raha vaan inhottava, kun ratkaisee näinkin isoja asioita. Kunpa voisi elää ilman rahaa..

Surullinensiili: Kiva, jos toisen plussa tekee iloiseksi ja antaa toivoa :) Eiköhän sullakin onnista pian ja päästään sit työnteleen kärryjä yhdes täällä Etelä-Tampereella!

kandivaihe: Soitan luultavasti maanantaina neuvolaan. Huomen aamulla testaan toistamiseen ja kyllä mä siitä sit uskon. Oli toi eka testikin niin selvä plussa, oikeastaan ei mikään haamu, ainoastaan himmeämpi ku se kontrolliviiva. Mikä np-ultra? Mäkin vähän mietin onko kaikki kunnossa, kun mulla ei ole oireita. Toivon jopa että iskisi huono olo ja rinnat alkaisi aristaa.. Ainoa oire on ollut päänsärky, jota eilen oli koko päivän. Ja satunnainen heikotus ja flunssa olo. Lämpöä mulla on ollut 37 astetta jo pitkään. Onkohan normaalia?? Johtuuko keltarauhasen toiminnasta?! Normaalilämpö mulla on 36 tai jopa alle.

En usko että menen yksityiselle, tai riippuu onko kunnalliselle hirveet jonot tai muuten epämiellyttäviä ihmisiä tai jos ilmaantuu jotai erikoista raskaudessa. Totta, parasta on vain olettaa että kaikki on kunnossa eikä murehtia liikaa. Siihen pyrinkin.

Ostin apteekista 2+ monivitamiinivalmisteen. Tarkoitettu raskausajalle ja raskautta suunnitteleville (vink). On kaikkea kalsiumista rautaan ja foolihappoon. Suositus 1-2 tbl/pv. Yhdellä aattelin mennä, koska syön kuitenkin monipuolisesti enkä halua liikoja ylimääräisiä tabletteja popsia.

Oon tän päivän katellu masuani :) Ihan kuin se olisi jo kasvanut ihan tosta alhaalta, se on jotenkin norm. pyöreämpi. Tunnen kehoni hyvin ja minusta se ei ylhäältä katsottuna ole ennen ollut jotenkin noin pyöreä. Peili nyt ei näytä mitään muutosta.. Mutta hauskaa odottaa että masu kasvaa :) :)

Minkipinki vk 5+6

Vierailija
27/29 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ainakin kova luottamus siihen, että tästä pinosta löytyy plussaajia ihan piakkoin lisää! Kaikki me tällaisia nuoria ja melko taudittomia, niin onhan se jo todennäköisempää että tärppää pian kun että ei! :) Kun vaan kaikki saavat miehet mukaan ja elämänsä vauvalle sopivalle mallille, niin kohta ollaan kaikki odotuspuolella..

Pitäisi mennä ulos, kunhan saisin vaatteet päälle ja itseni liikkeelle.

Meillä oli eilen ne tiedekunnan vuosijuhlat, ja oli pikkaisen tylsää olla yksinään selvänä siellä. Ei ne juomalaulutkaan iskeneet samalla lailla kun parin snapsin jälkeen yleensä ;) Mutta kyllä mä vähän kieltäni kostutin viinilasiin, join ehkä kaksi pientä suullista sitä. Sen verran, että tuli hyvä punaviinin maku suuhun. En kyllä viitsinyt koko lasillista juoda, vaikka monet odottajat ovatkin sillä linjalla, että vähän voi ottaa.

Minks, np-ultra on siis se, missä katsotaan sikiön niskaturvotus. Siis se eka kunnallinen ultra, mikäli niitä on kaksi tarjolla. Yleensä kai jossain viikoilla 11-13.

Mutta ehkäpä mä ryhdistäydyn ja lähden ulos..

Kandi 6+1

Vierailija
28/29 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kuin kandivaihe jo totesikin eli np-ultra on niskapoimu-ultra eli siitä näkee aika hyvin et onko kaikki ok. Jos se on koholla se voi viitata johonkin kehityshäiriöön mm. Downin syndroomaan ja silloin pääsee lapsivesitutkimuksiin jolla asia voidaan varmistaa. Tohon lapsivesi tutkimukseen pääsee varmaan muutenkin jos haluaa, mutta jostain lueskelin et niskaturvotus ja PAPP-testi ja olikohan vielä joku arvo niin anto aika luotettavan tuloksen ja sillä siis tutkitaan trisomian riski eli -downin syndrooman riski. Tuossa lapsivesitutkimuksessahan on aina omat riskinsä.

Kyllä se antaa toivoa kun joku muu noin helposti raskautuu :) Ja muutenkin ihana seurata jonkun raskautta, kun ei tutuissa ole ketään joka olisi raskaana tai olisi halunnut aiheesta kunnolla puhua, mua kun aina kiinnostaa kaikki ihmeellisetkin asiat :)

Oltiin miehen veljen tytön synttäreillä ja se tuli mun syliin!!! Voi että mä olin ihan onnessani se kun on aikaisemmin vierastanut aika kovasti. Oli vanhemmat tosi väsyneen näköisiä kun tyttö oli kipeenä ja yön itkenyt. Kuinkahan sitä itse jaksaa?

Vierailija
29/29 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas ihanaa tulla mäkkireissun jälkeen lukaisemaan viestit, kun täällä odotti nuin ihania uutisia! Onnea Minks!!

Seurataan me muut nopiasti perässä.

Leppoisaa sunnuntai-iltaa kaikille. Mä lähden purkaa mökkikasseja..

maria123 -kp 9/21-28, kohta siis alkaa meidän perheessä hurja yritys!