Peitetty ylimielisyys (somessa varsinkin)
Onko kukaan muu kiinnittänyt huomiota seuraavaan;
Aika moni "pikkujulkkis" esim. Bloggaaja, PT tms. ylistää itseään muttei tee sitä suoraan. Saattaa olla että esim. PT saarnaa muille.elämäntavoista ja asenteista ja siinä samassa kuin ohimennen kehaisee kuinka hän tekee niin ja näin ja aina vähän paremmin elää/ajattelee/toimii kuin "muut", ihmetellen suureen ääneen muiden valintoja ja elämäntilannetta. Lisäksi saattaa ylistää kuitenkin seuraajiaan/ asiakkaitaan ja esittäytyy kovin iloisena/positiivisena kannanottajana erilaisiin asioihin, mutta jos tarkkaan kuuntelee voi huomata sellaisen oman egon nostatuksen ja huomionhakuisuuden siinä kaikessa.
Moni seuraaja ei tunnu sitä huomaavan vaan lyö vettä myllyyn hehkuttamalla tätä "hyvää asennetta" tai sanomalla olevansa samaa mieltä kuin haluten olla osa jonkun sometyypin nostetta.
Jotenkin koen, että onko Some luonut tilanteen missä äänekkäät vaikuttajat ja "menestyjät" meitä tavallisia tallaajia sorsimalla ns. Voi piilovittuilla ja samalla boostata omaa egoaan mielinmäärin. Missä vaiheessa ihmiset herää todellisuuteen että some ei ole totta ja ne ihkut kivat mahtavat elämänviisauksia latelevat elämäntapavalmentajat ym.ovat oikeasti ihan samanlaisia kuin me muutkin virheineen ja harva (jos kukaan) heistä kuitenkaan aito.on somessa. Somesuosio jne..vai yllyttää heitä käyttämään valtaansa koska tyypit ei tajua :)
Kommentit (5)
Se syy miksi sinusta ei pidetä lienee se ettet ota asioista selvää vaan sanot mitä sylki suuhun tuo ja kun et sa siitä positiivista kritiikkiä alat parkuen vedellä kiusaaja-korttia esiin. Lisäksi kommenteistasi puuttuu logiikka ja maalaisjärki mutta pakotat muut silti nielemään ne. Ja jos oikeasti olisit hyvä ihminen ajattelisit muitakin kuin vain itseäsi ja hankkisit parempaa apua ongelmiisi. Älä nyt vedä tästä hernettä nenääsi meikäläisen aatoksia nämä vain ovat ja tuskinpa ne saavat sinut tuota "erakko-elämäntapaasi" ja kuninkuus-harhaasi kuoppaamaan. Veikkaisin myös ettei Suomi kenties olekaan niin paskaa maa kuin väität kun sinäkin olet kerta saanut jo vuosia elellä työttömänä vailla huolen häivää vaikka voihan kaikki tietysti alkaa näyttää vähän synkältä kun elelee vanhempiensa elätettävänä neljän seinän sisällä kaiket päivät. Mutta kuten sanoin suosittelen hankkimaan parempaa apua. Nykyinen apusi ei auta sinua ongelmissasi eikä vie sinua elämässä eteenpäin. Nämä ovat siis ajatuksia jotka ovat heränneet kun olen kommenttejasi tässä vuosien varrella seurannut ja sanoisin vielä ettei tuo sinun nykyinen "elämäsi" ole kovin hyvä hyvä keino välttää negatiivisia kokemuksia ne kun kuuluvat lähes jokaisen elämään ja saat niitä kommenttiesi mukaan nytkin kenties vähemmän kuin jos olisit työelämässä. No meitsi jättää sut nyt syrjäytymään rauhassa. Palataan asiaan vaikkapa sitten kun olet 80-vuotias ja katsotaan oletko silloin vielä edes omien sanojesi mukaan elänyt "makeaa ja parempaa elämää" kuin minä joka tuolloin olen todennäköisesti toteuttanut unelmani ja elän tyytyväisenä ANSAITTUJA eläkepäiviäni omassa talossani vaimoni ja mahdollisesti vanhojen kaverieni kanssa. Todellisia voittojiahan ovat ne jotka eivät jää tuleen makaamaan ei sillä että siellä makoilijatkaan huonompia ihmisiä olisivat. Tuntuu vain oudolta että he vakuuttelevat olevansa parempia ihmisiä vaikka käyttävät muita myös ihan kivoja tyyppejä (ja heidän rahojaan) hyväkseen. Tosin minulle (toisin kuin ilmeisesti sinulle) tässä maailmassa ei ole hyviä ja pahoja ihmisiä vaan kummankin puolen sekoituksia joista jokainen on erityinen eivätkä vain he jotka ovat itseni kaltaisia. Viestini tarkoitus ei ole masentaa sinua vain pistää ajattelemaan.
PS: Toivottavasti isäsikin elää kivaa elämää ainakin mikäli sinusta huolehtimiseltaan kerkiää! Muista kiittää häntä silloin tällöin ja myös meitä "kiusaaja-yhtwiskuntalaisia" koska ilman meitä olisit jo kuollut nälkään niin että mahtaakohan rahanahne julmuri sittenkin olla siellä tietokoneruudun toisella puolella? Olen muuten myös entinen sairaseläkeläinen ja kiusattu sekä mielenterveysongelmainen ja rankasti kärsinyt näistä!
Joo. Eriasia kertoa onnistumisistaan iloisesti kuin samalla lytätä muut. Ylpeäkin saa olla mutta se toisten mollaaminen on ärsyttävää ja Varsinkin ns.moraalisaarnat joissa hyökätään kimppuun tuoden ihmisille pahaa oloa muka "herättelemällä". Samaan hengenvetoon ollaan niin suvaitsevaisia ja kaikkien kavereita mutta sitten kuitenkin rivien välistä luetaan kuinka ihmiset elävät ja ajattelevat väärin.
Ap, jaarituksesi on (huonosti) peitettyä ylimielisyyttä.
Hoida itsesi. Terve elää omaa elämäänsä eikä etsi mysteerejä toisten blogeista.
Vuolassanaisuutesi viittaa vakavaan mielenterveyshäiriöön.
Ja kuinka rasittavaa on tavata ihmisiä, jotka sen lyhyen tapaamisen ajan lavastaa kuvia someen. Itse yrutän väistellä ja kieltäytyä kohteliaasti kuvatuksi tulemiselta. Voishan sitä tietty olla tapaamattakin juu...
Mulla on somen mukaan tylsä elämä, kun en postaile sinne mitään reissuja tai tapahtumia.
Some on luonut tilanteen, jossa mitään ei voi postata ilman, että siitä joku mielensä niin pahoittaisi. Jos kerrot ihan aidosti jostain saavutuksestasi ilman mitään erityistä ylpeilyä (vaikka saahan saavutuksistaan myös ylpeä olla), niin joidenkin mielestä olet itseäsi täynnä oleva paskiainen. Jos vastaat asiallisesti jonkun somekaverin päivitykseen, niin joidenkin mielestä piilovittuilet.