Mielipiteitä! Tarvitsenko minä lasit?
Kyseessä olisi siis ensimmäiset lasit ja lukemat oli lapussa tällaiset:
Vasen:
Cyl -1.00, Ax 175 ja pd 30,5
Oikea:
Sf + 0.50, Cyl -175, Ax 15 ja pd 30,5
Selittäkää tyhmälle, mitä nuo edes tarkoittaa
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika paljon sitä hajataittoa kyllä on.
Tässä ohjeet reseptin tulkintaan:
http://www.optiplusoptikko.fi/nain-luet-silmalasimaaraystasi/Luin jo tämän itsekin, mutta en saanut/ymmärtänyt vastausta kysymykseen, onko hajataitto suuri noilla arvoilla. Kiitos kuitenkin vastauksestasi.
Ap.
Pienin mahdollinen laseihin lisättävä voimakkuus (jolla siis voi saada jo lasit) on 0,25. Voimakkuudet siis menevät aina 0,25 välein, joko plussaa (lähinäen korjaus) tai miinusta (kaukonäön korjaus). Kun arvot (ihan se ensimmäinen tai sitten cylinteri) ovat luokkaa 1 ja yli, on jo siis vähintään "4 pykälää" normaalia heikompi näkö. Esim itse taisin saada ekat lasit lapsena arvoilla -0,75 ja -0,5.
Kiitos vastauksesta, tämä selvensi tilannetta. Ehkä minä ne silmälasit sitten tarvitsen. Vaikeaa kuvitella itsellä sellaisia päässä, mutta ehkä minä totun niihin.
Ap.
Tottumisesta puheenollen, kannattaa varautua siihen että silmillä menee jonkun päivän tuohon hajataiton korjaukseen tottumiseen - minulla ainakin rajat ja reunat olivat pari päivää rikkonaisia ja olo oli aika huono kun silmät ja aivot olivat eri mieltä siitä, miltä ympäristö oikeasti näyttää kun olin saanut ensimmäiset isosti hajataittoa korjaavat lasit. Kannattaa siis aloittaa käyttö sellaisena päivänä kun ei ole ajossa.
Hyvä tietää. Kiitos vinkistä :)
Ap
Tottumisesta puheenollen, kannattaa varautua siihen että silmillä menee jonkun päivän tuohon hajataiton korjaukseen tottumiseen - minulla ainakin rajat ja reunat olivat pari päivää rikkonaisia ja olo oli aika huono kun silmät ja aivot olivat eri mieltä siitä, miltä ympäristö oikeasti näyttää kun olin saanut ensimmäiset isosti hajataittoa korjaavat lasit. Kannattaa siis aloittaa käyttö sellaisena päivänä kun ei ole ajossa.