Suomalaiset tarjoilijat eivät osaa.
Minä olen asiakas! Minua palvellaan! Sen pitäisi olla työntekijälle ilo kun minä saavun ravintolaan, hänen täytyisi nauttia siitä että pääsee palvelemaan minua! Siitä hänelle maksetaan!
Kommentit (13)
Vierailija kirjoitti:
Sinuun kannatttaa opetella itse kokkaamaaan. Toiseeksi valitsse kyllpylähotellli tai grillikiooski. Taoii jos olett töissä josssakin niin se lounassravintola sitten tieetysti.
Joss otat hampuriilaosen ja ranskalaiiset esim niin kyllä see tuoreuus siinä kylläkin tulee ilmi.
Ne BDSM-palvelut ostetaan muualta kuin ravintolasta. Toki voit sitä erityistyön tekijää ohjata esittämään alistuvaa ja kengänpohjan nuolemisesta nauttivaa ravintolan asiakaspalvelijaa sinulle. Mutta jätä se sinne dungeon-ympäristöön äläkä tuo sitä tosielämään.
Vierailija kirjoitti:
Ne BDSM-palvelut ostetaan muualta kuin ravintolasta. Toki voit sitä erityistyön tekijää ohjata esittämään alistuvaa ja kengänpohjan nuolemisesta nauttivaa ravintolan asiakaspalvelijaa sinulle. Mutta jätä se sinne dungeon-ympäristöön äläkä tuo sitä tosielämään.
Kyllä asiakkaalla on oikeus vaatia palvelua! Hän on maksaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinuun kannatttaa opetella itse kokkaamaaan. Toiseeksi valitsse kyllpylähotellli tai grillikiooski. Taoii jos olett töissä josssakin niin se lounassravintola sitten tieetysti.
Joss otat hampuriilaosen ja ranskalaiiset esim niin kyllä see tuoreuus siinä kylläkin tulee ilmi.
Sehään täällä ongelma on siiinä että suomalainen maksaaa siitä mikä on halpaa ja hyväää. Ja tääälllä on niiin vähän populaaa. Eun ja suomen välillle tulisi rakentaaa tunneli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehään täällä ongelma on siiinä että suomalainen maksaaa siitä mikä on halpaa ja hyväää. Ja tääälllä on niiin vähän populaaa. Eun ja suomen välillle tulisi rakentaaa tunneli.
Etttä siiinä ei ile mitäään oikeiin järkeä pitäää mitään finedining ravintolaaa ellei senn olemasssaolosta lätkäistä sanoomaa tuonne lentoyhtiööiden mattkaoppaisiiin että joku ulkomaaalainen aasialaiiinen turissti sen noteeraisi ja pistäytyiisi naittimasssa talon antimista. Se oon kyllä aika kipeetä meiiininkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etttä siiinä ei ile mitäään oikeiin järkeä pitäää mitään finedining ravintolaaa ellei senn olemasssaolosta lätkäistä sanoomaa tuonne lentoyhtiööiden mattkaoppaisiiin että joku ulkomaaalainen aasialaiiinen turissti sen noteeraisi ja pistäytyiisi naittimasssa talon antimista. Se oon kyllä aika kipeetä meiiininkiä.
aljuruaojauksi kohkeaa kakkakalikeiitttttoaaaa!!!
sa,aaa meltä !!!!! eanskalset potääää olakgklla rapaskakaoita!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mullla itelllä on huomannnut etttä hakeudun aina vaiikeisiin paikkoihin tiedostamattta tai tai tieeedostetusti. Siiinä on jokin selllainen ikääänkuinbtarve opppia jotakin ja kehitttyä.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen asiakas! Minua palvellaan! Sen pitäisi olla työntekijälle ilo kun minä saavun ravintolaan, hänen täytyisi nauttia siitä että pääsee palvelemaan minua! Siitä hänelle maksetaan!
Sinua palvellaan, mutta ei nuolla. Paras tapa on olla näkymätön näkyvä. Eli kun pyörität päätäs sekunnin, niin se ihana tarjoilija tulee. Hän ystävällisesti tiedustelee ja ei laita sanoja sinun suuhusi vaan kuuntelee ensiksi ja sit vasta ehdottaa tai tuo jotain. Hän poistuu luotasi melko huomaamattomasti, mutta tiedostaa olemmassa olosi, vaikka et sitä itse tiedosta. Näin toimii oikea ravintola ei pikaruokaravintola. Jos olet tottunut ravaamaa pitserioissa ja muissa mestoissa, niin emme odota kovinkaan paljoa kaltaisiltasi, mutta saat silti oikean palvelun mikä saattaa hämmentää sinua.
Terveisin ravintoloitsija.
On se kyllä totta että Suomessa asiakkaat ovat usein tarjoilijalle näkymättömiä ennen kuin tulee heidän vuoronsa ”tulla näkyviksi”. Miksi eivät tarjoilijat voisi heti asiakkaan saapuessa nyökätä ja tervehtiä ja saada asiakas kokemaan, että heidät on huomattu ja palvellaan mahdollisimman pian. Ihan sama juttu monissa kaupoissa. Sama juttu kun yrittää saada laskua tai antaa lisätilausta, ohitetaan ja ylitetään katseella, jos ollaan tekemässä jotain muuta. Kyllä asiakas odottaa, kun tietää että on huomattu. Hyvä tarjoilija ennakoi asiakkaan toiveet, paras tietää mitä asiakas haluaa jo ennen kuin asiakas itse.
Vierailija kirjoitti:
On se kyllä totta että Suomessa asiakkaat ovat usein tarjoilijalle näkymättömiä ennen kuin tulee heidän vuoronsa ”tulla näkyviksi”. Miksi eivät tarjoilijat voisi heti asiakkaan saapuessa nyökätä ja tervehtiä ja saada asiakas kokemaan, että heidät on huomattu ja palvellaan mahdollisimman pian. Ihan sama juttu monissa kaupoissa. Sama juttu kun yrittää saada laskua tai antaa lisätilausta, ohitetaan ja ylitetään katseella, jos ollaan tekemässä jotain muuta. Kyllä asiakas odottaa, kun tietää että on huomattu. Hyvä tarjoilija ennakoi asiakkaan toiveet, paras tietää mitä asiakas haluaa jo ennen kuin asiakas itse.
Paras on ollut tarjoilija, joka kävi katsomassa parin minuutin välein, onko asiakas jo lopettanut aterioinnin. Eikä mitenkään "huomaamattomasti", vaan ihan näkyvästi ja tarkoituksella. Heti kun lautanen näkyi olevan tyhjä, melkein ruokaa oli vielä suussa niin tarjoilija toi äkkiä jo laskun. Oli ilmeisesti kiire päästä eroon. Oliko se nyt sitä, että tietää asiakkaan toiveet ennen kuin asiakas itse?
Vierailija kirjoitti:
Kuukausipalkka=asiakas on välttämätön paha. Mitä vähemmän sen parempi.
Muualla palkka koostuu tipeistä, niin asiakas ilo.
Suomessa ei ole mitään asiakaspalvelukulttuuria. Täällä ei osata palvella. Eletään vielä kuin Venäjällä, vaikka on päästy eroon jo 100 vuotta sitten.