Työkyvyttömyyseläkkeen hylky, mitäs nyt sitten, koska...
...monet elämääni haittaavat sairauteni oireet eivät kuitenkaan hävinneet samantein mihinkään.
Yks kaks minun pitäisi nyt sitten olla mukamas työkykyinen, mutta miten sen oikein teen, koska en ole taikuri SIMPSALA PIM????!!!!!????
Kuulemani mukaan valitusprosessiin ei kannata ryhtyä, vaan hakea uudelleen kyseistä eläkettä B-todistuksella? Näinkö teen?
Nythän olen ollut aktivointitoimenpiteistä ulkona, mutta entäs nyt sitten?
Ja miten ihmeessä ihminen, joka on erinäisten vaivojensa vuoksi ollut jo vuosikymmeniä estynyt työpaikan saamisesta, voisi sitten yht äkkiä saada jonkin muutaman tunninkin työn, kun ei sitä työtä ole onnistunut saamaan tähänkään päivään asti?
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Itse olin samassa kierteessä 7-vuotta. Kukaan ei tule sinua auttamaan, ennen kuin tiedät mitä haluat elämälläsi tehdä. Keksi jokin ala missä voit työskennellä, sillä todennäköistä on että hakemus ei tule koskaan menemään läpi.
Mä olen elämässäni työni tehnyt, mutta vaivojani en ole todellakaan tilannut itselleni, että olen tähän tolaan kattos ihan joutumalla joutunut, ja mitäpä koulutusta ajattelit ehdottaa monioirehtivalle pitkäaikaistyöttömälle, joka jo kohta 60 vuotias?
Ajattelisit nyt hyvänen aika aivoillasi, jos niitä sulla onkaan, että kannattaako enää tässä iässä kouluttautua mihinkään toiseen ammattiin, ja mikä se homma olisi, kun en pysty istumaan enkä seisomaan pitkiä aikoja saatika että kivut ja säryt ja eräs nimeltä mainitsemani ajan saatossa tullut mystinen kehon vammautuminen estää jopa opiskeluni ja apuvälineestä ei ole mitään hyötyä????
Hei te lopullista ratkaisua väläyttelevät! Älkää nyt luovuttako. Jos olette yksinasuvia (tai muuten vailla perheellisen velvoitteita), niin hommatkaa itsenne vankilaan. Ja tämä ei ole edes vitsi. Siellä on ilmainen ylläpito ja tarjolla lääkärit, sairaanhoitopalvelut jne. Lavastatte vaikka huumausainerikoksen, jonka avulla pääsette kokeilemaan hommaa ensin vaikka vuoden ajaksi. Ei tarvitse ressata toimeentulosta ja ainakin sitä voi kokeilla vaihtoehtona, jos muuta menetettäväkään ei ole? Älkääkä antako ennakkoluulojen ja tv-sarjoista opittujen mielikuvien estää tätä mahdollisuutta. Olkaa luovia ennemmin kuin luusereita!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai miten niin ei kannata valittaa vaan hakea uutta? Ajattelin valittaa, sain viime viikolla kielteisen päätöksen. Lopullista ratkaisua en suunnittele. Rankkaa on.
Miksi mielummin uutta hakemusta?
Miten voi ainoa oikea olla erikoislääkäri, jos ei hae yhteen vaan moneen sairauteen? Yleislääkäri summaa, miten muuten voi olla?
Koska valitusrumba kestää ainakin vuoden. Oikeasti. Uusi hakemus B-lausuntoineen ja ehkä täydennetyin tiedoin etenee nopeammin.
Minulla oli lausunnot useammalta erikoislääkäriltä.
Valitus kestää ainakin vuoden ja uusi hakemus 2-3kk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai miten niin ei kannata valittaa vaan hakea uutta? Ajattelin valittaa, sain viime viikolla kielteisen päätöksen. Lopullista ratkaisua en suunnittele. Rankkaa on.
Miten voi ainoa oikea olla erikoislääkäri, jos ei hae yhteen vaan moneen sairauteen? Yleislääkäri summaa, miten muuten voi olla?
Koska valitusrumba kestää ainakin vuoden. Oikeasti. Uusi hakemus B-lausuntoineen ja ehkä täydennetyin tiedoin etenee nopeammin.
Entä jos laittaisi molemmat? Valituksen JA kun lääkäri tulee lomilta, uuden haun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko että onnistuu. Päällekäisyys. Joko tai.
Entä jos laittaisi molemmat? Valituksen JA kun lääkäri tulee lomilta, uuden haun?
Vierailija kirjoitti:
Hei te lopullista ratkaisua väläyttelevät! Älkää nyt luovuttako. Jos olette yksinasuvia (tai muuten vailla perheellisen velvoitteita), niin hommatkaa itsenne vankilaan. Ja tämä ei ole edes vitsi. Siellä on ilmainen ylläpito ja tarjolla lääkärit, sairaanhoitopalvelut jne. Lavastatte vaikka huumausainerikoksen, jonka avulla pääsette kokeilemaan hommaa ensin vaikka vuoden ajaksi. Ei tarvitse ressata toimeentulosta ja ainakin sitä voi kokeilla vaihtoehtona, jos muuta menetettäväkään ei ole? Älkääkä antako ennakkoluulojen ja tv-sarjoista opittujen mielikuvien estää tätä mahdollisuutta. Olkaa luovia ennemmin kuin luusereita![/quote
Kannabista kasvamaan huoneistoon, okei! Mahtuuhan noita meillekin, kun lapset jo hyvän aikaa maailmalla ja kukiksihan he niitä luulevat, kun kotona käymään tulevat.:)
Pahus, kun nää hellekelit kohta ohitettu, olisi nimittäin olleet hyvä keli kannabiskasviston kasvulle tämä helteinen kesäsää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei te lopullista ratkaisua väläyttelevät! Älkää nyt luovuttako. Jos olette yksinasuvia (tai muuten vailla perheellisen velvoitteita), niin hommatkaa itsenne vankilaan. Ja tämä ei ole edes vitsi. Siellä on ilmainen ylläpito ja tarjolla lääkärit, sairaanhoitopalvelut jne. Lavastatte vaikka huumausainerikoksen, jonka avulla pääsette kokeilemaan hommaa ensin vaikka vuoden ajaksi. Ei tarvitse ressata toimeentulosta ja ainakin sitä voi kokeilla vaihtoehtona, jos muuta menetettäväkään ei ole? Älkääkä antako ennakkoluulojen ja tv-sarjoista opittujen mielikuvien estää tätä mahdollisuutta. Olkaa luovia ennemmin kuin luusereita![/quote
Kannabista kasvamaan huoneistoon, okei! Mahtuuhan noita meillekin, kun lapset jo hyvän aikaa maailmalla ja kukiksihan he niitä luulevat, kun kotona käymään tulevat.:)
Pahus, kun nää hellekelit kohta ohitettu, olisi nimittäin olleet hyvä keli kannabiskasviston kasvulle tämä helteinen kesäsää.
Kielipollarille korjaan: .. , olisi nimittäin "ollut" eikä "olleet"....
Olen havainnut vuosien aikana että mt-syistä tuntuu pääsevän huomattavasti helpommin työkyvyttömyyseläkkeelle kuin jonkun fyysisen vaivan vuoksi 🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kohta kuusikymppinen pitkäaikaistyötön, ja työkyvytön, mutta hylsy tuli ekan kerran haettuani tke:ttä. Kuitenkaan en ole kyennyt työhön enää kohta kahteenkymmeneen vuoteen; miten ihmeessä ja mihin aktivoituisin edes lyhyeksi aikaa kolmen kuukauden aikana, koska asuinpaikallani ei ole ollut edes haettavana vuosikausiin, saatika naapurikunnissakaan yhtään ammattiani vastaavaa työpaikkaa avoinna, joka edes vastaisi ammattiani ja aikaisempaa työkokemustani.
Jos olet ollut 20 vuotta työtön niin "ammatillasi" tai työkokemuksellasi ei tee yhtikäs mitään.
Miksi et tee/tehnyt jotain muuta?
Lue hyvä ihminen aloitukseni, josta tyhmempikin tajuaa, että miksi en ole voinut kouluttautua tai ylipäätänsä tehdä muutakaan työtä! Ymmärrätkö, ettei sellaista työtä ole olemassakaan, jossa romuuntunut ja kärsivä henkilö voisi työskennellä. Toisaalta ei kukaan työnantaja palkkaa ihmistä töihinsä, joka heti joutuu jäämään sairaslomalle.
Te , jotka olette hakeneet työkyvyttömyyseläkettä, aktiivimallin vuoksi, ja saanet kielteisen päätöksen; uusi hakemus netissä vetämään samantien. Olette turvassa aktiivimallista. Hakemuksen voi lähettää ilman lääkärintodistusta. Aina uusi hakemus, hylkäävän päätöksen jälkeen. Näin voimme protestoida Sipilän orjatyömarkkinoita vastaan. Olemme samalla turvassa ns. "kuntouttavalta työtöiminnalta". Lue=ilmainen orjatyövoima, 9€/päivä. Voimia taisteluun!