Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En tajua miten tuttava voi olla lihava, vaikka syö vähän

Vierailija
01.08.2018 |

Ei syö aamupalaa ollenkaan ja ruoka-aikoina melko pieniä annoksia. Silti hän ylipainoinen. Kuinka tämä on mahdollista?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Napostelemalla.

Vierailija
2/35 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpparin vajaatoiminta, neuroleptilääkitys? Esimerkiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mistäs sä tiedät miten se syö? Et varmaan oo aina paikalla.

Vierailija
4/35 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu minunkin eräs sukulainen aina sanoo ettei syö ikinä herkkuja ja muutenkin tosi vähän, silti on lihava, jännä.

Vierailija
5/35 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokin lääkitys, hidas aineenvaihdunta. ...

Vierailija
6/35 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väittää syövänsä vähemmän kuin todellisuudessa syö

Vierailija
7/35 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se syö liian vähän. Jos on aiemmin syönyt kunnolla, niin yhtäkkinen vähäruokaisuus lihottaa kun keho ottaa kaiken talteen kun luulee olevan ruokapula.

Vierailija
8/35 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tossa jotain perää. Mies syö vähemmän kuin minä, painaa 35 kiloa enemmän ja liikkuu enemmän kuin minä. Milläs tuon selität, jos aineenvaihdunnassa ei ole eroja?

Vierailija
9/35 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näihän se menee. Laihat väittää syövänsä ihan törkeästi ja lihavat väittää elävänsä terveellisesti. Kenelle tuli uutena tietona?

Vierailija
10/35 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tiedän yhden tällaisen, josta siis tiedän varmuudella ettei salamässää, salaryyppää tms: äitini. Hän on aina syönyt varsin kohtuullisesti ja terveellisesti, ilman silmiinpistäviä huonoja tapoja. Ei mussuta karkkia, ei juopottele, ei syö ruoka-aikojen ulkopuolella. Jonkun pullanviipaleen voi ottaa iltapäiväkahvin kanssa tai syödä aamulla sokerisen jogurtin, mutta se ei selitä sitä että hän on painanut lasten saannin jälkeen noin 100 kg. Sitä ennen oli hoikka ja siro. Itse syön ja juon paljon enemmän ja epäterveellisemmin ja olen 30 kg kevyempi.

Vierailija
11/35 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän mutsi on myös ylipainoinen. Ei tunnu syövän isoja annoksia. Mutta sitten kuitenkin mättää valtavat määrät sokerisia juomia naamaan. Siideri, lonkero, limsa... Lisäksi päiväkahvin kanssa pitää saada aina jotain vehnäjauhopullaa. Ja grillimakkaraa iltaisin. Ja ei harrasta mitään liikuntaa. 

Vierailija
12/35 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu minunkin eräs sukulainen aina sanoo ettei syö ikinä herkkuja ja muutenkin tosi vähän, silti on lihava, jännä.

Voihan se olla mahdollista. Olin viikon mökillä vaikeasti ylipainoisen kaverin kanssa ja hän söi paljon vähemmän kuin minä (tehtiin ruuat yhdessä) eikä näyttänyt kärsivän nälkää tai olevan vierotusoireita sokerista. Ellei sitten sillä ollut huussissa karkkikätköä

Vierailija
13/35 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

mietipä sitä itseksesi hetki.

Vierailija
14/35 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tossa jotain perää. Mies syö vähemmän kuin minä, painaa 35 kiloa enemmän ja liikkuu enemmän kuin minä. Milläs tuon selität, jos aineenvaihdunnassa ei ole eroja?

Teillä on eroja aineenvaihdunnassa. Miten muuten pystyt sanomaan, että eroja ei ole?

Vierailija
15/35 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupala laittaa aineenvaidunnan päälle. Pieni aamupala voi kertoa myös isosta iltapalasta. 

Pieni annos ei tarkoita pientä kalorimäärää. 

Ja tuskin itse olet koko ajan kyttäämässä mitä toinen syö? 

Ihminen voi kans valehdella muiden seurassa syömisestään.

Tai sitten on vaan ihan väärä käsitys siitä mikä on terveellistä ja vähäkalorista. Jotkun luulee että mysli, pähkinät, 4 hedelmää laihduttaa. Juu ei ainakaan jos syö normaalisti, koska näissä on paljon kaloreita vaikka ovatkin terveellisiä. 

Hyvin harva lihavuus johtuu lääkkeistä tai sairaudesta. Totta kai ne voi nostaa painoa ja estää liikkumista, mutta ei mikään normaali sairaus saa ihmistä lihavaksi ellei ole elämäntavoissakin jotain pielessä.

Vierailija
16/35 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun kropastani sekosi kortisolintuotanto, lihoin 35 kg vaikka kävin kesät talvet urheilemassa melkein joka päivä. Palautui (korvaushoito)lääkityksellä.

Vierailija
17/35 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökillä viikon voi olla herkuttelematta kun on muitakin paikalla. Helppoa, kun tietää että kun pääsee kotiin ja on yksin niin herkut odottaa.

Syön aamupalasta iltapalaan terveellisesti ja pieniä annoksia, jos eläisin näin niin olisin hoikka. Muttamutta. Illalla kun lapset nukahtaa niin herkuttelen ja niillä herkuilla mun ylipaino on syntynyt.

Nyt kyllä aloitan laihduttaan.

Vierailija
18/35 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamupala laittaa aineenvaidunnan päälle. Pieni aamupala voi kertoa myös isosta iltapalasta. 

Pieni annos ei tarkoita pientä kalorimäärää. 

Ja tuskin itse olet koko ajan kyttäämässä mitä toinen syö? 

Ihminen voi kans valehdella muiden seurassa syömisestään.

Tai sitten on vaan ihan väärä käsitys siitä mikä on terveellistä ja vähäkalorista. Jotkun luulee että mysli, pähkinät, 4 hedelmää laihduttaa. Juu ei ainakaan jos syö normaalisti, koska näissä on paljon kaloreita vaikka ovatkin terveellisiä. 

Hyvin harva lihavuus johtuu lääkkeistä tai sairaudesta. Totta kai ne voi nostaa painoa ja estää liikkumista, mutta ei mikään normaali sairaus saa ihmistä lihavaksi ellei ole elämäntavoissakin jotain pielessä.

Aineenvaihdunta on päällä koko sun elämän ajan, ei se yöllä pysähdy käynnistyäkseen taas aamulla. Terveellinen ei tarkoita samaa kuin vähäkalorinen.

Vierailija
19/35 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan se olla mahdollista. Olin viikon mökillä vaikeasti ylipainoisen kaverin kanssa ja hän söi paljon vähemmän kuin minä (tehtiin ruuat yhdessä) eikä näyttänyt kärsivän nälkää tai olevan vierotusoireita sokerista. Ellei sitten sillä ollut huussissa karkkikätköä

Se miten syö kavereiden kanssa muutaman päivän mökillä ei tarkoita että syö niin aina. Ei se näy jos kärsii nälästä tai vieroitusoireita jos niin tahtoo. Jotain on pahasti pielessä jos sokerista tulee näkyviä viroitusoireita... 

Lihoa voi myös muullakin kuin herkuilla. Normaali ruokakin sisältää kaloreita.

Vierailija
20/35 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan joillakin on oikeasti ns. säästöliekkitilanne päällä tai sitten ruokailu on todella epäsäännöllistä, esim. sosiaalisissa tilanteissa syömiseen liittyy häpeää. Sitten toisina hetkinä voi olla ahmimista ja tunteiden säätelyä syömisen avulla.

Lihavuus on tulehdustila, monitekijäinen sairaus ja myös nykytutkimuksen valossa infektiotauti (ts. bakteerikanta vaikuttaa painoon).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan