Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko syksy, kevät, talvi vai kesä? En osaa määritellä.. Help!

Vierailija
01.08.2018 |

Hiuksissa ihan hitusen verran punapigmenttiä joissakin valoissa ja joissakin valoissa se häipyy, silmät syvän vihreät, ihon ja verisuonten väristä en osaa sanoa. Vaatteiden väreistä sopii veden vihreä ja turkoosi. Oonko mä nyt sit kylmä vai lämmin ja mikä vuodenaika?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttakaapas nyt... kiitos..

Vierailija
2/20 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tuo keväältä kuulosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama ongelma, sama väritys!:D vedenvihreä ei sovi mut turkoosi kyllä, ja taidan olla lämmin kevät:) vaihtelee toki ihmisillä mut kannattaa katsella pinterestistä vaikka warm spring. Saatat olla myös soft autumn.

Vierailija
4/20 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

veikkaisin kesää, itse olen kevät, pisamia, siniset silmät, hieman lämmin ihonsävy. Ei käy turkoosi tai vedenvihreä.

Vierailija
5/20 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kesällähän ei pitäisi olla punertavaa hiuksissa?

Vierailija
6/20 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

veikkaisin kesää, itse olen kevät, pisamia, siniset silmät, hieman lämmin ihonsävy. Ei käy turkoosi tai vedenvihreä.

mulla siis luonnostaan vaaleat kulmat myös ja ripset. Eli olen luultavasti vaalea kevät :)

Vierailija
7/20 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankalaa!

Vierailija
8/20 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi warm spring! Se muuten voisi ollakin! t. ap

Vierailija
9/20 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on erääseen värianalyysisysteemiin koulutus, mutta en kyllä pystyisi sanomaan näkemättä sinua. 

Itselläni on aika samat värit ja olen Talvi, viileäsävyinen. Mutta noilla kuvauksilla voisi olla myös Kesä, tai jopa lämminsävyinen Kevät tai Syksy, riippuu värien täyteläisyydestä ja lämpimyydestä. Parhaiten sopivuuden näkee testaamalla eri värisillä huiveilla mikä korostaa ihoa ja silmiä kauneimmin, mutta kokemuksen myötä kyllä usein näkee "yleisvärityksen" ilmankin heti kun ihmisen näkee. 

Vierailija
10/20 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on enemmänkin lämmin- kuin kylmäsävyinen iho, mutta muuten olen mielestäni kesä.

Vierailija
11/20 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on erääseen värianalyysisysteemiin koulutus, mutta en kyllä pystyisi sanomaan näkemättä sinua. 

Itselläni on aika samat värit ja olen Talvi, viileäsävyinen. Mutta noilla kuvauksilla voisi olla myös Kesä, tai jopa lämminsävyinen Kevät tai Syksy, riippuu värien täyteläisyydestä ja lämpimyydestä. Parhaiten sopivuuden näkee testaamalla eri värisillä huiveilla mikä korostaa ihoa ja silmiä kauneimmin, mutta kokemuksen myötä kyllä usein näkee "yleisvärityksen" ilmankin heti kun ihmisen näkee. 

talvihan ei ole punatukkainen tai vaalea?

Vierailija
12/20 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo veden vihreä on muuten monessa systeemissä luokiteltu väriksi, joka sopii kaikille tyypeille, joten se on huono erottelukriteeri. Turkoosia löytyy myös niin talvien kuin syksyjenkin paleteista, sävyt vähän vaihtelee värivuodenajoittain. 

Ensin voisi olla hyvä kokeilla onko kylmä vai lämmin sävy esim. seuraavilla väripareilla:

- Fuksiapinkki, lämmin tiilenpunainen

- Puhdas vihreä tai kuusenvihreä, oliivinvihreä

Jos ensinmainitut näyttää paremmilta, on kylmä, jos jälkimmäiset, lämmin.

Vierailija
13/20 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sä et itse näe mitkä värit sua pukee, niin miten kuvittelet että joku muu sen voi tehdä sua näkemättä?

Vierailija
14/20 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassuinta tuossa on, että värit jotka mulle pitäis sopia, ei näytä yhtään omilta tai kivoilta.

Vierailija
15/20 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

talvihan ei ole punatukkainen tai vaalea?

Itse asiassa talvia on varsinkin Pohjoismaissa ns. epätyypillisiä hiustenväriltäänkin. Jossain analyysisysteemeissä nämä nimetään erikseen esim. "vaalea talvi tai low contrast winter". Esim. sellainen maantienvärinen, joka ei ole oikein vaalea eikä tumma, voi hyvinkin olla talvi, jopa vastakohtainen talvi joskus. Olen lukemattomia kertoja nähnyt näitä, joista ei ensisilmäyksellä uskoisi, mutta kun huiveilla kokeilee niin todellakin, puhtaat, vahvat, jopa hurjat värit toimii parhaiten ja talveksi menee.

Itsekin uskoin aina olevani joko Pehmeä syksy tai Pehmeä kesä, ja sain itseni meikeilläni ja pukeutumisellani samean ja ankean näköiseksi. Mutta kun värianalyysikouluttajan mielestä olin talvi niin kokeilin, ja kas kummaa, ne värit sopivat aivan loistavasti. Jopa tukan värjääminen mustaksi vaikka minulla luonnonväri on 6-astetta eli sitä "ei tumma, ei vaalea" vaaleanruskeaa.

Selvästi lämpimän punainen hiusten luonnonväri ei kuulu talvelle, mutta toisinaan ihmiset tulkitsee pienenkin lämmön punaisuudeksi, ja käytännössä kaikkien luonnonhiuksissa on aavistus lämpöä, ja varsinkin Pohjoismainen tukka usein auringossa vaalenee ja saa lämmintä sävyä vaikka olisi luonnostaan kylmäsävyinen.

Vierailija
16/20 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hassuinta tuossa on, että värit jotka mulle pitäis sopia, ei näytä yhtään omilta tai kivoilta.

Naisilla on sitten se vaihtoehto, että meikillä ja hiustenvärillä voi laittaa melkein minkä tahansa paletin toimimaan. Tyyliin olet pehmeä syksy mutta rakastat talven värejä, haluaisit mustaa ja punaista ja sähkönsinistä ja keltaista. Näytät kyllä kamalalta niissä väreissä laittamattomana, mutta väri tukkaan, värivuodenajan mukainen meikki naamaan, kulmien ja ripsien värjäys niin voi toimia todella hyvin. Työtä toki vaatii. Mutta silti osa haluaa mieluummin käyttää niitä värejä jotka ilmentää luonnetta eikä sitä mikä sopii luonnonväreihin parhaiten.

Vierailija
17/20 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sä et itse näe mitkä värit sua pukee, niin miten kuvittelet että joku muu sen voi tehdä sua näkemättä?

Jos ap on värisokea, kuten minä. Ja värit on minulle vaikeita.

Esim. mansikoiden ja puolukoiden erottaminen varvuista, jos eivät ole vaikka kalliota tai kiveä vasten.

Vierailija
18/20 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko suomalaisista julkkiksista esimerkkejä, kuka on pehmeä kesä tai vaalea kesä? :D

Vierailija
19/20 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku kertoa, mikä vuodenaika olen?

Ruskeat hiukset, syvän ruskeat silmät ja vähän pisamia nenän varressa. Ihon väristä tai verisuonten väristä, en osaa värisokeana sanoa.

Kiitos ihanat :)

Vierailija
20/20 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen myös miettinyt mikä olen ja kampaajanikaan ei ole osannut sanoa.

Ehkä olen syksy. Tuo "soft autumn".

Kiitos 😊

Pahin väri itselleni on pinkki! Aivan kauhea, ei sovi yhtään. Valkoinen on toinen kauhea ja turkoosi.

Musta ei näköjään sovi myöskään taulukon mukaan mutta mustia vaatteita kyllä käytän. Nytkin musta mekko päällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kuusi