Hopea, tuhka, hunaja... mikä blondi sopii, jos posket punottaa helposti?
Kommentit (29)
entä jos on kellertävä iho ja pisamia? Silmät on siniset, mikä vaalea sävy?
ei ap
Vierailija kirjoitti:
Menisin lämpimällä, ehkä jopa punaiseen vivahtavalla sävyllä. Kylmän (esim. hopea, tuhka) voisin kuvitella vain korostavan kasvojen punaa.
Ei kun juuri toisin päin menee. Neutraali tai kylmä sävy saa punoituksen näyttämään "luonnollisemmalta" ihon väriltä, häivyttää sitä punaisuutta. Sen sijaan kultaisen, kuparisen tms rinnalla punainen oikein korostuu ja loistaa! Se punoitus kun riitelee sävymaailmaltaan hiustenvärin kanssa kun on yleensä sinipunertavaa.
Samaa itsekin miettinyt punoittavan cuperosaihoni kanssa. Nyt on ihan platinablondi ja tuntuu et kaikki kasvojen epäkohdat korostuu, etenkin näin kesällä kun vähän ruskettuu ja naama hikoaa ja kiiltää..
Vierailija kirjoitti:
ei ap
Kellertävä blondi, esim. hunaja. Ei korosta ihon keltaisuutta, mutta tuo silmien sineä esiin.
Mulle pahin oli hopeahtava platina, siis tosi kylmä sävy. Sai käyttää ihan hirveästi meikkivoidetta, jotta kasvot ei oleet koko ajan punaisen näköiset. Siirryin hunajaan, ja meikin määrää pystyi vähentämään todella paljon.
jännä kun netissäkin on eri sivuilla eri tietoa tuosta kylmän ihon ja lämpimien hiusten summasta.
Mielestäni kellertävät kyllä korostavat punaisuutta, kun taas tuhka ei.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sulla posket punoittaa koko ajan? Ootko koko ajan kiimassa? P.illu märkänä?
Kiima tästä on kaukana. Rosacea niminen ihosairaus joka aiheuttaa sen että nenä ja poskipäät on sinipunaiset. Sexysti ajoittain leviää silmiinkin niin että silmäluomet on vesikellomaisilla rakkuloilla ja silmät punaiset kun ne rakkulat hankaa.
Ja mulle sopii parhaiten hyvin neutraalit hiustenvärit. Kulta ja kupari on ehkä huonoiten sopivia joita olen kokeillut. Tosin johtunee siitä osin että olen iholtani ja silmiltäni kylmän värinen muutenkin. Punoitukset yleensä meikkaan peittoon joten ei sillä niin väliä.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni kellertävät kyllä korostavat punaisuutta, kun taas tuhka ei.
Joo näin parturi-kampaajakoulussa opetettiin, että neutraalit ja kylmät sävyt toimii punoittavaihoisille parhaiten.
Googlaa värioppia. Tosin joskus sääntöjä rikkomalla tulee kivaa jälkeä, eli voit myös testailla itse. Epäonnistunut värjäys ei ole maailmanloppu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei ap
Kellertävä blondi, esim. hunaja. Ei korosta ihon keltaisuutta, mutta tuo silmien sineä esiin.
eli tykkäyksistä päätelleen ilmeisesti tuhkaiset sävyt tai neutraalit myös pisamaiselle sinisilmälle?
kysyjä
Vierailija kirjoitti:
Mulle pahin oli hopeahtava platina, siis tosi kylmä sävy. Sai käyttää ihan hirveästi meikkivoidetta, jotta kasvot ei oleet koko ajan punaisen näköiset. Siirryin hunajaan, ja meikin määrää pystyi vähentämään todella paljon.
Platina on myös liian vaalea sävy sopiakseen punoittavan ihon kanssa. Sekä ihan supervaalea että musta näyttävät yleensä pahalta ja korostavat punoitusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei ap
eli tykkäyksistä päätelleen ilmeisesti tuhkaiset sävyt tai neutraalit myös pisamaiselle sinisilmälle?
kysyjä
Pisamista tai sinisistä silmistä ei voi sanoa vielä mitään. Kun ei tiedä minkä sävyiset ne siniset silmät on, onko ihon sävy kylmä vai lämmin. Pisamaisia sinisilmiä on sekä kylmänsävyisiä, neutraaleita että lämpimänsävyisiä. Jos kululut kylmänsävyisiin tai neutraaleihin, niin tuhkaiset sopii. Sen sijaan jos olet sellainen "keväinen" lämminsävyinen, joku tuhkansävy voi saada sinut ankean ja vanhentuneen näköiseksi.
Itellä kans punertava iho. Ihon sävyni on kuitenkin kylmä eli lämpimät sävyt sopii.
Parhaiten itselleni sopii oma sävy ja siihen puolin ja toisin raitoja. Siis vaaleampia tai tummempia tai sekä että. Myös aika vaaleita olen ottanut, ihan platinaraitoja mutta kun siellä pohjalla on kuitenkin omaa väriä ja muunkin sävyistä raitaa niin ei ole liian kova.
Myös mustat hiukset sopi aikanaan mutta jouduin koko ajan meikkaamaan vahvasti, käyttämään itsestäänruskettavaa voidetta ja värjäämään kulmat ja ripset.
No entä jos on harmaa iho.. ollut joskus nuorena vaalennettu. Tais olla, yök, vähän keltainen ja oli muistaakseni tosi kaamea.
Itse suosittelisin hyvin hillittyä tuhkansävyä, eli neutraali joka vähän vivahtaa kylmään. Mutta tosiaan oikea sävy pitää selvittää aina henkilökohtaisesti.
Beige blondi paras ainakin mulle, iho on viileä, melkein neutraali ja vähän kellertävä, mutta pinta punoittaa helposti
Menisin lämpimällä, ehkä jopa punaiseen vivahtavalla sävyllä. Kylmän (esim. hopea, tuhka) voisin kuvitella vain korostavan kasvojen punaa.