Mies suunnittelee kaikki lomatekemisensä ilman minua..
Miten tähän pitäisi suhtautua? Pitkä avoliitto takana. Miehellä on nyt kesäloma ja menee ja tulee miten haluaa. Enkä tätä haluaisikaan kontrolloida mitenkään ja mies on lomansa ansainnut, mutta tunnen jääväni täysin kaiken varjoon. Omat menoni ovat ylipäätään kaupassakäynti ja kävely luonnossa. Itselläni on taloudellisia vaikeuksia joten en voi oikein suunnitella mitään kummempia menoja. En odota että mieheni maksaisi minun menojani, mutta ajattelin että eikö olisi kohteliasta edes kysyä että haluaisinko lähteä jonnekin esim.kauppaan yhdessä tms? Minulla on ollut hieman sosiaalista ahdistusta että hieman se rajoittaa elämääni, mutta olenko nyt marttyyri vai saisiko tuntuakin hieman pahalta?
Kommentit (11)
Mun mielestä olisi kyllä kohtuullista odottaa, että avioliitossa puolisot haluaa toistensa parasta. Keskinäinen elatusvelvollisuuskin on ihan lainkin mukaan. Tuntuu ihan hölmöltä, että olisi kaksi elintasoa, toisella varaa mukaviin juttuihin ja toisella ei. Itselläni kaksi pitkää suhdetta ja molemmissa tämä on ollut alusta lähtien selvä. Toisessa suhteessa minä tienasin enemmän, toisessa puoliso. Yhteinen elämä. Mutta teillä ei tunnu olevan yhteistä elämää?
Jos tilanne on tuo, miksi ihmeessä olet sen äijän kanssa?
Sama täällä. Nytkin istun katsomassa telkkaria, kun hän on purjehtimassa. Tätä ollut koko kesä. Ystäviä ei ole montaa ja he viettävät lomat perheidensä kanssa.
mulla on ihan sama kuvio menossa vaimoni kanssa. Ei se halua tehdä mitään, jos kysyy ei kerro. Minut on hylätty.
Erotako?
Luulin että tästä kesästä olisi tullut meidän yhteinen kesä, mutta siitä tulikin viimeinen kesä
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. Nytkin istun katsomassa telkkaria, kun hän on purjehtimassa. Tätä ollut koko kesä. Ystäviä ei ole montaa ja he viettävät lomat perheidensä kanssa.
Life is not for sissies.
Elämä ei ole nynnyjä varten.
Nyt muija, otat ja lähdet tekemään sitä mitä oikeasti haluat!
Älä "elä" miehesi kautta!
Mulla oli sama tilanne. Mies halusi erota.
Mitä ihmettä? Miksi te ihmiset roikutte suhteissa, joissa toinen osapuoli on itsekäs paski*inen? Lähtekää ajoissa, vielä on elämää jäljellä.
No eiköhän tuo avioliitto ole sitten taputeltu.
Jos sinulla on sosiaalista ahdistusta, joka häiritsee liikkumista, niin mies varmaan luulee, ettet edes halua lähteä mihinkään. Oletko kertonut halustasi lähteä jonnekin?
Mitkä asiat teillä ovat yhteisiä?
Kysy siltä mieheltäsi, älä mammapalstalta.