Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päivän ruokabudjetti 3e

Nainen30
01.08.2018 |

Ostin hurjilla tuloillani kaikki tarvittavat hygieniatarvikkeet yms., maksoin sähkö- ja puhelinlaskun sekä vuokran. Nyt käytettävissäni on 100e - sillä täytyisi elää 19 päivää. Kymmenenä päivänä tästä joudun käyttämään autoa, jolloin bensoihin menee tältä ajalta 30e, jos onnistun olemaan kulutuksen kanssa natsi. Tällöin minulla jää 3 euroa päivässä ruokaan. Kaapistani löytyy perinteiset kuivat aineet, mutta pakastinta ei ole. Luojan kiitos asun yksin, ettei tarvitse tällä lähteä enempää populaa ruokkimaan.. Teen fyysistä työtä, joten mielellään täyttävää sapuskaa. Ei allergioita, mutta maitoa käytän korkeitaan ruuassa. Vatsan kanssa jonkun verran ongelmia, "pelkällä lihalla" tulee aikaan vain kivistävää ummetusta, joten olen salaattienkin ystävä. 2-3 tunnin välein syömällä pysyy parhaiten tasapainossa. Olen peruskokkitasoa, mutta äärettömän huono keksimään mitä söisi.

Mitä siis kolmen euron päiväbudjetilla saisi aikaa?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihapiirakka paketti

Vierailija
2/19 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaurapuuroa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedä 10 päivän paasto, tekee hyvää itse kullekin. Budjetti tuplaantuu lopuille yhdeksälle päivälle. 6€/pv saa jo jotain särvintä.

Vierailija
4/19 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihapullia saa ainakin Citymarketista 0,79/pussi. Siinä on ainakin 20 lihapullaa. Laatu ei ole ehkä paras mahdollinen, mutta 3 eurolla ei voi vaatia luksusta.

Vierailija
5/19 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hernekeitto. (herneet, sipuli ja suola) reilu euro ja tulee noin 2 litraa. Siitä useammaksikin päiväksi. Voit käyttää 2 euroa johonkin muuhun.

Vierailija
6/19 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta perunoita, jauhelihaa, kananmunia, joitain juueksia yms. Tee keittoja ja syö useampi päivä samaa ruokaa. Samoin erilaisista kiusauksista riittää useammalle päivälle. Tomaatit ja kurkut maksavat tällä hetkellä 1 euro/kilo eli osta niitäkin ja tee salaattia

Vierailija
7/19 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaurapuuroa tai neljänviljan puuroa banaanin kanssa, perunoita ja porkkanoita ja lihapullia/pihvejä/kalapuikkoja ruisleivän ja juuston kanssa. Rainbow jäätelötuutteja hyvän nälkään. Näillä mun mies pärjää halvalla. Luumut ja tomaatit alkaa olla halpoja myös, samoin kananmunista saat halvalla energiaa ja vitamiineja. Keitot, esim hernekeitto ja itse tehty jauhelihakeitto perunoista ja porkkanoista on halpaa myös.

Vierailija
8/19 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäkurpitsa on nyt halpaa, porkkanat riistohintaisia.

Vierailija
9/19 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskan perunoita pussi + nakkeja + sipulirenkaita pellille ja uuniin. 3 e riittää hyvin.

Vierailija
10/19 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaalikeittoa, munakkaita ja linssimuhennosta!   Syö kesäkurpitsaa, paista lastuja ja mausta!  Hyvää, halpaa ja terveellistä. Ja jäätelöä, maksaa euron litra!

Vierailija
11/19 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halpaa ruokaa ei saa putiikista joka päivä, täytyy keräillä sieltä sun täältä. Minulla on tällä hetkellä paljon tomaatteja, kurkkuja, perunaa, kananmunia ja makkaraa jääkaapissa, joita olen löytänyt eri tarjouksista. Voi tehdä vaikka makkarasoppaa, makkarakastiketta, pizzaa jne. Sämpylät kannattaa leipoa itse, ja tomaattimurskaa löytyy edullisesti Lidlistä (alle 30 senttiä tölkki). Jauhelihaa kannattaa myös yrittää etsiä jostakin tarjouksesta, jolloin jauhelihapizza, jauhelihakastike, tai jauhelihakeitto tulee kysymykseen.

T. Lidl-mies.

Vierailija
12/19 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soijarouhe! Yksi paketti maksaa n. 3 euroa, mutta siitä saat varmasti joka päivälle aterian. Sen lisäksi pistät vaikka yrttitomaattikastiketta n. 1 euro, riittää kahteen ateriaan. Lisäksi riisiä/makaroonia/spagettia. Tosi köyhinä aikoina olen syönyt ihan pelkkää soijarouhetta ja makaroonia. Hyvää se niinkin on.

Aamupalaksi kaurapuuroa, työlounaaksi lihapiirakka /pinaattiohukaisia (ainakin minun lähikaupassani nämä ovat monesti alennuksessa, jolloin yhden lounaan hinnaksi tulee alle euro).

Vierailija
13/19 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soijarouhe: pihvejä ja kastiketta tomaattimurskaan tehtynä.

Kananmunia: munakasta tai espanjalainen munakas.

Lidlin noin euron maksavasta tonnikalasta tekee myös hyvää kastiketta.

Edullisin kalapuikkopaketti riittää 2 kertaan, perunaa ja kermaviiliä kylkeen (edullisesta riittää kahdelle kerralle).

Linsseistä voi tehdä keittoa mutta myös kastiketta ja sopii tuon soijarouheen kanssa.

Vierailija
14/19 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välipalaksi lidlin maustamatonta rahkaa (se isompi purkki), riittää kahteen annokseen ja mehukeittoa.

Vierailija
15/19 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on töissä pakkanen, tekisin vaikka tonnikalapastaa ja veisin sinne säilöön. Einekset usein kalliimpia.

Vierailija
16/19 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen myös yksin asuva ja kun joku aika sitten halusin säästää, huomasin että 30e/vko riittää ihan hyvin. Suunnitelmallusuutta se vaatii, ruoanvalmistusta itse, eväiden tekoa töihin ja kauppalistaa.

-Käytä sesongin raaka-aineita. Varhaiskaali on halpaa ja hyvää. Saisitko herukoita jostain ilmaiseksi? Vadelmia on paljon, mustikkaskin jonkin verran.

-Keitot on edullisia, samoin munat ja niillä jaksaa. Pulloja keräämällä saa lisätienestejä.

-Tuohon budjettiin voi myös leipoa ☺ pannaria, unelmatorttua, pullaa vaikka mitä herkkua. Kutsu kaveri kahville niin säästyy kahvilarahat. Leivät kannattaa tehdä itse, rieska on hyvää.

-Osta x-tra tai k-menu tuotteita tai käy lidukassa

-Edullisia ruokaideoita: kaalilaatikko, tomaattikeitto, pinaattikeitto, uunimakkara ja muusi, munakas, makaronilaatikko

Vierailija
17/19 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ehdotuksista, on tullut hyviäkin ja toki keitot ja laatikkoruoat on tiedossa, että niillä melkeinpä mentävä. Ongelmana (myös) tässä on se, että syönkö koko päivän esim. perunoita ja jauhelihakastiketta. Eli pitäisi syödä jotain muutakin päivän aikana. Työ on tosiaan fyysistä, nii tarvitsen välipaloja. Leipää voin tehdä ja teenkin aina itse, mutta koko päivän leivällä täytetty vatsa saa kyllä vatsan turpoamaan ja ummetus taattu. Soijarouhetta en voi oksentamatta syödä ikävä kyllä. Pitäisi siis päivän kaikki syömiset jotenkin saada tuolla kolmella eurolla. Toki joka päivä en kaupassa käy, voin yhdistää kahden päivän budjetin jne.

Toivottavasti tämä rahatilanne ei jatku kuin tämän kuukauden, joskin lähes yhtä köyhällä päiväbudjetilla mennään jatkossakin.. kaikki vinkit siis tervetulleita.

Vierailija
18/19 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamuisin puuroa, itse tehty sämpylä tomaatilla ja kurkulla, viiliä marjoilla joita käyt poimimassa nyt 😉

Iltaisin tee munakkaita, sämpylöitä, nuudelia tai puuroa kiisselillä.

Työ evääksi edellisen päivän jämät ruoasta, banaani ja työpaikalle pkt näkkäriä, juustosiivupkt, keitettyjä munia ja kurkku.

Perunoita kilo 1e

Sipulia 1e

Tomaattia kilo 1e

2 kurkkua 2e

Kesäkurpitsaa kilo 1e

Porkkanoita kilo 1.20e

Pieniä banaaneja kilo 1.20e

Jauheliha 2e

Nakkipkt 0.80e

Pekoni 0.90

2 Tonnikalaaprk 2.30e

2 Ruokakermaa 0.80e

Maito 0.7e

Keiju iso 2e

10 viiliä 2.70e tai partajogu 3e

2 pkt munia 2.60e

Työjuusto 1.30e

Öljy 1.40e

2kg jauhoja 1e

Hiiva 0.50e

Keittojuures 0.30e

Näkkäri 1e

Noista teet jo ruokaa moneksi päiväksi; nakkikeittoa, makaronilaatikkoa, kasvissosekeittoa, täytettyjä/paistettuja kesäkurpitsoja, kesäkurpitsatonnikalalasagne, pekonipastaa, pyttipannua. Siinä ruoat 10 päivälle ja mennyt 30e.

Leivät leivo itse ja niihin käy vehnäjauhotkin. Puuron jämät/hiutaleita/siemeniä sekaan. Hiivan murustan aina neljään osaan koska nousee taikina vähemmälläkin hiivamäärällä.

Makean himoon olen leiponut kuivakakun joka riittää yli viikoksi. Munia, sokeria, jauhoja, öljyä ja kaakaota. Rusinoita löytyi kerran kaapin perältä ja kävi siihen hyvin.

Niin ja käy -60% aleissa jos pystyt. Itse löysin eilen lohifileen 1,41e, kermapurkin 0,20e ja ostin perunoita 0,43 sentillä. Tuli halpa ja hyvä lohikeitto.

Vierailija
19/19 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sinulla on töissä pakkanen, tekisin vaikka tonnikalapastaa ja veisin sinne säilöön. Einekset usein kalliimpia.

Tämän kirjoitin juuri koska sinun ei tarvitse syödä samaa ruokaa koko päivä.

Raejuusto+pilkottu kananmuna tai raejuusto+edullinen tonnikala voi myös olla hyviä ruokaisia välipaloja töihin jos et pelkkää leipää halua syödä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kuusi