Työterveyspsykologilla käyneet: voiko siellä jutella myös vapaa-ajan huolista ja murheista? Kertokaa myös muita kokemuksia!
Oletan, että vastaus on kyllä, mutta jotenkin pakko silti kysyä. Jos vaikka ahdistaa oma elämä ylipäätään, ei pelkästään työhön liittyen. Eli työterveyspsykologilla käyneet, jakakaa vaikka muutenkin kokemuksianne. Mistä kaikesta juttelitte, millaista apua saitte ja koitteko sen olevan hyödyksi?
Ahdistaa oma elämä ja itsetunto rypee jossain lähiojan pohjalla ötököiden tallottavana. Mietin, onko työterveys oikea osoite. Terapiaan minä mieluiten haluaisin, mutta kelan tukea saan seuraavan kerran vasta kolmen vuoden päästä, joten näillä mennään (ei ole toistaiseksi varaa mennä omakustanteisesti terapiaan).
Kommentit (22)
AP tässä. Tietysti tämän voi ajatella niinkin, että itsetunto-ongelmani vaikuttavat kyllä työkykyyn ja osin myös johtuvat työstä ja siitä, että olen herkkä uupumaan ja tämä työrytmi on minulle hieman liian raskas (olen määräaikaisessa suhteessa, joten selviän kyllä kun ei jatku ikuisesti). Sinänsä koen että työ on osasyy ongelmiini ja ongelmani vaikuttavat työkykyyni. Omasta ammatillisesta alemmuudentunteesta (vailla hyviä perusteita, olen ihan pätevä työhöni) on vaikea olla ottamatta lisäpaineita ja stressiä. Ja kun kokoajan tuntee epäonnistuvansa, vaikka pärjää ihan hyvin.
Meillä voi (ja pitääkin) keskustella kaikesta, mikä vaikuttaa työssä jaksamiseen.