Olen päättänyt etten haluakaan lapsia
Kamala vastuu koko loppuelämän ja lapsi on hyvin pitkään riippuvainen sinusta. Ja rahaa tietysti kuluu myös hirveästi. Ei kiitos.
N25
Kommentit (6)
Tulit ihan vauvafoorumille asti tämän kertomaan. :D
Tottahan nuo kertomasi asiat ovat, mutta lapset varmasti myös vastapainona antaa paljon vanhemmalleen. Typeränä vertauksena ajattele vaikka koiraa, sitoo ihmisen hyvin tiukasti ja pitkäksi aikaa, mutta silti ihmiset ottaa niitä lemmikiksi.
Onnittelut. Moni huomaa tuon vasta sitten kun on lapsi tai parikin tehty.
Minulla kaksi lasta. Ihan terveitä lapsia ovat ilman mitään erityisyyksiä, mutta kyllä tässä silti tuntee että työsarkaa riittää. Eivät ole onneksi enää ihan pieniäkään ja minulla ikää "vasta" 35v, joten kun tulevat muuttamaan tuossa 10-15v päästä pois kotoa viimeistään niin en ole ihan ikäloppu siinä vaiheessa.
Päätin, että seuraavassa elämässä en todellakaan lapsia hanki. Ja vajaa vuosi sitten tehty sterilisaatio onkin ollut yksi elämäni parhaista päätöksistä.
On hetkiä, jolloin todella kaipaan sitä, että saisi ihan vain vaikka töistä tullessa mennä hiljaisessa kodissa sohvalle ja vain olla. Ei olisi hälyä ja melua. Koti pysyisi siistinä ja ei tarvitsisi aina asettaa toisen ihmisen tarpeita omiensa edelle.
"Sinun ankea arkesi on lapsesi lapsuus" on sanonta, jota olen koittanut pitää mielessä. Ei tämä ankeaa ole. Ihan mukavaa ja minulla on kivat lapset. Eniten ehkä asiaan vaikuttaa se, että tukiverkkojen puutteessa en saa kaipaamaani "taukoa" tästä lapsiperhe-elämästä kuin kerran kahdessa vuodessa. Haluaisin edes pari kertaa vuodessa viettää vaikka päivän ihan yksin kotona. Tai vaikka ihan kahdestaan kumppanin kanssa. Kerran kahdessa vuodessa ei oikein riitä.
Hyvä päätös! Maailmassa on nyt jo liikaa ihmisiä.
Ei lapsia tarvitse tehdä sentakia, että on nainen.
Eiköhän se ole sinun oma päätöksesi.
mitäs me tällä tiedolla tehdään? Kerro ennemmin sukulaisilles ja läheisilles. Ne on niitä, jotka asiasta kuitenkin jossain vaiheessa rupeaa utelemaan. Faktat tiskiin niinsanotusti.
Kivat sulle. Pidä vaan tuo linja. Pitäskö tästä jotenkin provosoitua vai mitä haet ilmoituksellasi?