Jaksaminen ei riitä. Vesivahinko tähän päälle
Muutenkin rankka kesä takana. Ei varsinaista lomaa ja lapset kärttysät. Nyt jääkaappi on hajonnut ja kondenssivettä todenäköisesti lämmön takia kierynyt liikaa ja aiheuttanut lainehtimisen keittiön laminaatin alle. Eli vesivahinko vielä tähän päälle. Mä en vaan jaksa tapella vakutusyhtiön kanssa. Nyt menee viiikko ennen kun kuntotarkastaja tulee katsomaan tilanteen ja olen ihan hermoraunio. Onko meillä nyt vielä tämän takia hometta tuossa lattiassa 😥 Mistä saisin voimia? Onko jollakin jotain kannustavaa sanaa? Nyt niitä tarvitsen todella.
Kommentit (22)
Juuri kun tuota kirjoitin niin 5 v prinsessani tuli syliin ja sanoi rakastavansa minua yli kaiken. ❤ Onhan pahempiakin tilanteita mutta kun nämä omat voimavarat on lopussa. Olen kärttynen ja pahantuulinen koko ajan ja siitä koen häpeää. Kuuman ilman takia en nuku ja töissäkin pitäis jaksaa sairaitten ihmisen keskellä ja antaa myötätuntoa 😣
Ap
Tuskin joudut vakuutusyhtiön kanssa asiasta tappelemaan, ihan perus tapaus tuollainen. Ajattele positiivisesti, saat keittiöön uuden lattian ja joku muu maksaa sen! Meillä alkaa juuri valmistua remontti vesivahingon jäljiltä.
En ole Ateisti mutta jotenkin rukoileminen ei tässä nyt mua auta 😕
Ap
Tee asioita ,mistä tulee hyvä fiilis
Yritän ajatella positiivisesti mutta mitä mua eniten pelottaa kodissa on juurikin vesivahingot ja home. Olen hyvin pessimisti luonteeltani valitettavasti 😕
Ap
Meillä oli vesivahinko keittiössä. Kuivattiin ja korjattiin heti, kun huomattiin. Ei tullut hometta. Ei sitä teillekään tule, kun kuivataan ja korjataan kunnolla.
Ei se vesi samantien homeeksi muutu.
Helle tekee väsyneeksi ja kärttyiseksi.
Kyllä se siitä, tollasia vanhinkoja tapahtuu koko ajan, kohta se on korjattu.
Paras mahdollinen sää vesivahingon kuivatukseen on kesä. Onko siis tuore vai jo kauan valunut?
Ja sehän ei ole sama kuin home.
Eihän tuollaista kondenssivettä paljon tule ka miten se nyt on uinut teillä laminaatin alle?
Kiitos vastauksista tähän asti. Ei se varmasti homeeksi ole muuttunut mutta kun se pelko on että laitan rakkaat lapseni varaan ns. Sellaisia kuvia on päässä että josko se on sielä ollut kauan se vesi ja aiheuttanut paljon vahinkoa. Kaukalo meillä oli onneksi jääkaapin alla mutta kaukalon sivusta vuotanut sopivasti tuonne laminaatin alle.
Ap
Outoa vesivahinko jääkaapista? Meillä pakastin poksahti rikki ja vettä valuu lattialle. Ei ollu edes vakuutusta mutta taloyhtiön piikkiin meni kun ei ollut itseaiheutettu ja noita kylmäkoneita ei asukas ole velvollinen valvomaan samoin kun esim. pesukonetta aina kun on päällä. Vuokra-asunto siis.
Kaukalo jääkaapin alla? Yleensä astianpesukoneen alla.
Samassa tilanteessa viime vuonna. Astianpesukone hajosi. Vakuutusyhtiö aivan ihana. Perusteellinen remontti; kuivaus, seinän osittainen purku. Rakenteiden desifiointi. Takasin samaan tasoon. Omavastuun jouduin maksamaan.
Mä olen asunut kantakaupungissa lähes ikäni. Vanhoissa taloissa vaan putket paukkuu ja vesivahinkoja tulee. Oli kyllä kauheaa, kun pelastuslaitos tuli järeällä kalustolla kerran kun joku pahuksen putki oli hajonnut kylppärissä ja puoli kämppää oli veden varassa kun tulin töistä, pitkä prosessi kuivatuksen kanssa. Toisessa kämpässä sama juttu, terveisiä krunikaan.
Meillä on ollut kolme vesivahinkoa. Vakuutusyhtiö totes että alkais samaan taloon jo piisaamaan. Mutta ei ole tarvinnut tapella eikä ole hometta.
Saas nähdä mitä sanovat kunhan tulevat katsastamaan tilanteen joka voi tosiaam mennä ensi viikkoon. 😕
Ap
Meillä meinasi tulla vesivahinko, kun lämmönjakohuoneen remontoinut firma vaihtoi pattereiden termostaatit ja kiristi yhden huonosti.
Onneksi huomattiin ajoissa ja vain pieni alue parketista ehti kastua.
Kun ilmoitin asiasta, kyseisen firman edustaja oli käynyt tutkimassa ollessani töissä ja ilmoitti, ettei kannata korjata, koska vahinko on niin pieni, että heidän vakuutus ei sitä korvaa.
Siis mitä v!!!ua?
Rukoile Jeesusta.