Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huoh. Rajaton (pahantahtoinen) anoppi

Vierailija
31.07.2018 |

Huoh. En edes tiedä mistä aloittaa. Anoppi ruikutti ja ruikutti teiniä kylään. Teini meni, mutta hermostui anopin käytökseen. Täysin syystä.

Nyt anoppi on päässään kääntänyt jutun niin, että teinissä on vikaa. Ja tietenkin se teinin vika johtuu minusta. Nyt sitten tivaa ja tivaa teiniltä, että mitä minä olen teinille tehnyt. Ja kyökkidiagnosoi teinissä kaikenlaisia henkisiä ongelmia.

Ja teini ei siis huutanut, rikkonut mitään tai tehnyt yhtään mitään radikaalia. Hermostui mutta hillitsi itsensä, viipyi kohteliaan minimiajan ja lähti.

Ja huvittavinta tilanteessa on se että minä yritin jo helmikuussa ohjeistaa anoppia toimimaan oikein ko asiassa. Ei usko ut ja nyt kun ei kuunnellut neuvoani, kääntää tilateen silti minun syykseni.

HUOH.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on ko. asia, jossa jo etukäteen talvella ohjeistit?

Ihan vaan asia jonka minä olen ihan ikätasoisesti teinille sallinut ja jonka teini myös mielstään hallitsee. Anopin mielestä ei, ei tietenkään ja kohtelee muutenkin kuin kaksivuotiasta, mikä tietenkin ärsyttää teiniä.

Ap

Kuulostaa mielenkiintoiselle, mitä olet sallinut jos ikä ei vielä riitä? Saa pelata K 18 pelejä. kunhan ei ammu ketään?

Lukutaito? Ihan ikätasoisesti ja asiallisesti sallittu juttu. Tuikitavallinen asia.

Ap

Miksihän anoppi siitä huolestui?

Vierailija
22/39 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan vaan asia jonka minä olen ihan ikätasoisesti teinille sallinut ja jonka teini myös mielstään hallitsee. Anopin mielestä ei, ei tietenkään ja kohtelee muutenkin kuin kaksivuotiasta, mikä tietenkin ärsyttää teiniä.

Ap

Kuulostaa mielenkiintoiselle, mitä olet sallinut jos ikä ei vielä riitä? Saa pelata K 18 pelejä. kunhan ei ammu ketään?

Lukutaito? Ihan ikätasoisesti ja asiallisesti sallittu juttu. Tuikitavallinen asia.

Ap

Jos on vähänkää joku "väärällä" tavalla anopin mielestä niin kyllä se siihen puuttuu.

Vierailija
24/39 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Kun en tiedä. Ei vaan voinut toimia kuten kerroin ja nyt sekin on mun syy.

Ap

Vierailija
25/39 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies hoidelkoon äitinsä itse.

Jos ei ole nössö.

Vierailija
26/39 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en olisi tuollaisen ihmisen kanssa missään tekemisissä. Enkä vaatisi teiniäkään olemaan, jos ei itse halua. 

Mulla tuollainen tapaus anoppina, ja lopetin tekemisissä olon jo noin vuoden päästä naimisiin menostamme. Siihen asti yritin, että jos hyvällä nöyrällä käytöksellä saisin anopin uskomaan etten ole sellainen ihmishirviö ja hänen poikansa elämän pilaaja kuin hän uskoi. Mutta kun käytös vaan paheni, päätin että ei, minä en aio enää tavata tuota akkaa ikinä. Mies käy siellä lasten kanssa keskenään silloin kun käy.

Minäkin olen tullut tähän samaan päätökseen.

2 vuotta jaksoin anopin vittuilua, asuntoon tunkeutumista ja henkilökohtaisien tavaroiden penkomista.

Mies yritti vetää rajaa, mikä ei anoppia kiinnostanut tippaakaan.

Kaikki oli aina minun syytä ja haukkui, että olisin huono äiti.

No mies katkaisi välit anoppiin ja minä tein samoin.

Nyt olemme elelleet helmikuusta asti rauhassa.

Oliko sillä omat avaimet?

Vierailija
27/39 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

No ei tarvi merkillistä olla.

Meillä aikoinaan anoppi "huolestui" yli 20-vuotiaan seurustelusta yön yli.

Totesin, että täysi-ikäinen saa halutessaan muuttaa vaikka Amerikkaan ihan omine lupineen.

Vierailija
28/39 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

No monet (iso)vanhemmat huolestuvat esimerkiksi mopoilusta vaikka sitä ihan laillisen ikärajan puitteissa ja laillisilla välineillä tehtäisiin, sai siitä että saa olla yökylässä, jälleen ikärajan puitteissa, seurustelukumppanin luona - sellaisista asioista, jotka osoittavat että se pikku kullanmurunen on jo nuori ja kohta aikuinen.

Vierailija
29/39 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

No monet (iso)vanhemmat huolestuvat esimerkiksi mopoilusta vaikka sitä ihan laillisen ikärajan puitteissa ja laillisilla välineillä tehtäisiin, sai siitä että saa olla yökylässä, jälleen ikärajan puitteissa, seurustelukumppanin luona - sellaisista asioista, jotka osoittavat että se pikku kullanmurunen on jo nuori ja kohta aikuinen.

Ei edes ole kyse mistään näin radikaalista, vaan asiasta, jonka useimmat kolmasluokkalaiset Helsingissä osaavat, monet ekaluokkalaisetkin.

Eli ihan totaalisen täydellisen naurettava asia, ja ymmärrän täysin erinomaisen hyvin, että teini hikeentyi. Kyse kuitenkin lukiolaisesta.

Ap

Vierailija
30/39 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en olisi tuollaisen ihmisen kanssa missään tekemisissä. Enkä vaatisi teiniäkään olemaan, jos ei itse halua. 

Mulla tuollainen tapaus anoppina, ja lopetin tekemisissä olon jo noin vuoden päästä naimisiin menostamme. Siihen asti yritin, että jos hyvällä nöyrällä käytöksellä saisin anopin uskomaan etten ole sellainen ihmishirviö ja hänen poikansa elämän pilaaja kuin hän uskoi. Mutta kun käytös vaan paheni, päätin että ei, minä en aio enää tavata tuota akkaa ikinä. Mies käy siellä lasten kanssa keskenään silloin kun käy.

Minäkin olen tullut tähän samaan päätökseen.

2 vuotta jaksoin anopin vittuilua, asuntoon tunkeutumista ja henkilökohtaisien tavaroiden penkomista.

Mies yritti vetää rajaa, mikä ei anoppia kiinnostanut tippaakaan.

Kaikki oli aina minun syytä ja haukkui, että olisin huono äiti.

No mies katkaisi välit anoppiin ja minä tein samoin.

Nyt olemme elelleet helmikuusta asti rauhassa.

Oliko sillä omat avaimet?

Ei tietenkää, töihin lähtiessä tunkeutui samalla oven avauksella sisään, eikä suostunut lähtemään.

En viitisinyt soittaa poliiseja kun kyseessä kuitenkin miehen äiti, eikä olisi ollut aikaa odotella poliiseja, ettei myöhästy töistä.

Vierailija
31/39 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei anopit ikinä anna olla

Vierailija
32/39 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
33/39 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa negatiivinen ketju. En ole koskaan törmännyt apen ja muiden kuvailemiin kauhuanoppeihin. Omani on mukava, järkevä ihminen samaten ystävieni. Pitäisikö apn katsoa peiliin. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

Vierailija
34/39 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa negatiivinen ketju. En ole koskaan törmännyt apen ja muiden kuvailemiin kauhuanoppeihin. Omani on mukava, järkevä ihminen samaten ystävieni. Pitäisikö apn katsoa peiliin. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

Mulla on nykyään aivan ihana anoppi. Mutta silti olen kerran törmännyt tällaiseen kauhu anoppiin, joka ei ollut vielä katkaissut napanuoraa lapseensa. Seurusteltiin yhteensä melkein 2-vuotta. Ja se riitti. Joten kyllä uskon että niitä kauhuanoppeja on. Toki on ihmisiä, joiden ympärillä on aina vain hankalia ihmisiä, näillä tuppaa myös ne anopit olemaan aina niitä kauhuversioita

Vierailija
35/39 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monta anoppia sulla on?

Sulle on sattunu hyvä, jollekki huono.

Ei voi yleistää, että kaikki anopit on pakosta mukavia ku ihmisiä on erinlaisia.

Vierailija
36/39 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on nykyään aivan ihana anoppi. Mutta silti olen kerran törmännyt tällaiseen kauhu anoppiin, joka ei ollut vielä katkaissut napanuoraa lapseensa. Seurusteltiin yhteensä melkein 2-vuotta. Ja se riitti. Joten kyllä uskon että niitä kauhuanoppeja on. Toki on ihmisiä, joiden ympärillä on aina vain hankalia ihmisiä, näillä tuppaa myös ne anopit olemaan aina niitä kauhuversioita

Itsellä myös kokemusta kahdesta eri anopista.

Ensimmäinen ihana, mukava, sympaattinen ja aina valmis auttamaan.

Nykyinen ilkeiä, negatiivinen, syyttelee muita kaikesta (itsessä ja omassa käytöksessä ei mitään vikaa), astuu kyllä varpaille aina tilaisuuden tullen.

Appiukko on ainut, joka pitää anopin kurissa (kerran meinanneet jo erota ku anoppi aina vähän värittää tarinoita ja selittää ne niin, että itse pikku enkelinä istunu istunu vaa ja kaikki tehny vääryyttä häntä kohtaan).

Ja kyllä ottaisin mieluusti ensimmäisen anopin takaisin.

Vierailija
37/39 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppini kehuu lapsiani maasta taivaaseen. Ja ovat kyllä oikeastikin aika mainioita vesseleitä. Hyväkäytöksisiä, terveitä ja iloisia. Mutta... silti tästä huolimatta olemme mieheni kanssa anopin mielestä täysin epäonnistuneita ja epäluotettavia vanhempia. Olen kyllä monesti ajatellut, miten vaikeaa tietyille ihmisille on laskea yksi plus yksi...

Vierailija
38/39 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otas tuo mun anoppi parin viikon testiin. Saattaisit muuttaa mielesi...

Vierailija
39/39 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap hyvä, minulla oli tuollainen anoppi. Vähennä yhteyksiä anoppiisi. Puhu miehellesi. Hänen pitää tehdä se rajanveto. Ja jos mahdollista, koeta olla välittämättä anoppisi sanomisista.

Mun anoppi viis viittasi sille, kun mieheni sanoi, että ei tarvitse käydä joka päivä, ei tarvitse hänen puolisoaan haukkia jne. Anopilla ei ole edes arvostuksen rippeitä poikaansa kohtaan. Kun mä tein selväksi, hyvin yksiselitteisesti, että hänen jatkuva vierailu ja henkinen väkivalta loppuu nyt, niin kolmannella kerralla meni perille. Nykyään ollaan hyvin etäisissä väleissä. Sopii minulle, ja miehellenikin. Lapset eivät tolloa mummua kaipaa. Anopin fiiliksiä en tiedä, eikä kiinnosta. Ei hänkään ollut kiinnostunut mun fiiliksistä tehdessään elämästäni helvetin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yhdeksän