Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Näin ratkaistiin vesiongelman arkissa

Vierailija
31.07.2018 |

Arkissa oli oltava 40 päivää, joten seisova vesi pilaantuisi. Atram-Hasis ratkaisi vesiongelman valmistamalla tynnyrikaupalla olutta. Näin juotavaa riitti kaikille.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkissahan olikin tosiaan todella paha vesiongelma. Puhdasta ja raikasta vettä tuli taivaalta 40 päivää kaatamalla. Yksinkertainen tai juoppo tais olla Atram-Hasis kun piti noissa oloissa ryhtyä oluenpanijaksi. Vai tuliko määräys ylhäältä?

Vierailija
2/5 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arkissahan olikin tosiaan todella paha vesiongelma. Puhdasta ja raikasta vettä tuli taivaalta 40 päivää kaatamalla. Yksinkertainen tai juoppo tais olla Atram-Hasis kun piti noissa oloissa ryhtyä oluenpanijaksi. Vai tuliko määräys ylhäältä?

(Ei mitään mainintaa oluesta!)

Herra aukaisi suunsa ja puhui palvelijalleen:

Sinä sanot, mitä on minun etsittävä?

Ota sitten huomioon sanoma,

jonka aion puhua sinulle:

Ruokoseinä, ruokoseinä,

kuuntele nyt minua,

ruokoseinä, ruokoseinä,

kuule kaikki sanani:

Tuhoa tämä talo,

rakenna siitä arkki;

Hylkää omaisuutesi

ja pelastat elämän.

- - -

Noudata määrättyä aikaa,

jonka minä sinulle sanon;

Nouse sitten ylös arkkiin

ja sulje sen ovi perässäsi.

Lastaa sen kyytiin viljaa, hyödykkeitä, karjaa, vaimosi ja perheesi, sukulaisesi sekä parhaimmat alaisesi.

Tasangon eläimet, kaikki villieläimet, kaikki jotka syövät ruohoa, minä lähetän sinun tykösi ja he odottavat ovellasi.

- - -

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin suuri määrä eläimiä tuottaa valtavan määrän ulosteita. Kuinka se ongelma ratkaistiin?

Vierailija
4/5 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin suuri määrä eläimiä tuottaa valtavan määrän ulosteita. Kuinka se ongelma ratkaistiin?

Ei kai niitä eläimiä nyt mikään hirveä määrä ollut jos arkkiin otettiin vain kaikista tasangon ruohoa syövistä eläimistä yksi naaras ja yksi koiras.

Vierailija
5/5 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän tapauksen muistoksi muuten kovin maallistuneet suomalaiset osallistuvat edelleen sankoin joukoin pyhään Ruotsinlaiva-riittiin.