Miehen veli on päihdeongelmainen, mutta tätä ei saa sanoa ääneen!
Olen päättänyt lopettaa asiasta vaikenemisen: mieheni nelikymppinen veli on päihdeongelmainen, ilmeisesti mielenterveyden kanssakin on haasteita ja hänellä on tuomioita niin rattijuopumuksesta kuin huumeistakin. Tämä kaikki on totta ja on todella typerää, että mieheni ja hänen toinen veljensä vaikenevat asian kuoliaaksi ja jatkavat kuin ongelmaa ei olisi, mieheni lainailee vielä rahaakin tämän ongelmaisen elämää rahoittaakseen. Kun pitää ymmärtää kun toisella on niin vaikeaa. Niin vaikeaa, että asuu paskan, sanomalehtikasojen ja kuolleiden hiirien keskellä viimeksi vuonna 2009 siivotussa talossa, jossa ei ole toimivaa suihkua tai sisävessaa (koska veli on antanut niiden mennä rikki) ja vettäkään ei tule enää sisälle. Niin vaikeaa, ettei suostu maksamaan elatusmaksuja ainoasta lapsestaan ja tulee ja menee tämän lapsen elämässä niinkuin tykkää, ei ole lukenut yhden yhtä Wilma-viestiä ja on muutenkin todella ala-arvoinen isä pitämään lupauksiaan lapselle. Niin vaikeaa, että polttaa joka päivä pilveä, kasvattaa ja myy sitä. Kyllä on vaikeaa. Mutta kutsutaan hänet toki kaikkine vaatteissa elävine syöpäläisineen meille syömään ja yöksi (+ kaikki juhlapyhät), mutta jätetään vallan puhumatta vaikeista asiosta, lakaistaan ne ennemmin maton alle, vaikka toinen näyttää ja haisee katuojasta heränneeltä. Kaikki veljen pienessä kotikaupungissa tietävät nämä ongelmat ja osa on soittanutkin miehelleni ja minullekin niistä kertoakseen avunsaantia varten, mutta mies ei SILTIKÄÄN myönnä ja usko tilannetta, keksii tekosyitä veljen puolustukseksi! Minä uskon ja minun puolestani paapominen saa loppua nyt, veli ei ole meille tervetullut ennen kuin saa elämänsä kuntoon, olen valmis siinä kuntoutumisessa auttamaan, mutta millä - kun hänen omat veljensä eivät!? Miehen kunnollinen veli siis elää ihan samanlaisessa kieltäymyksessä, mitään pahaa eivät tästä ongelmaisesta usko.
Tottakai toista pitää auttaa rahallisesti jos tarve on, varsinkin perheenjäsentä, mutta eniten auttaisi se, että tuotaisiin esiin tämä ongelma ja lähdettäisiin ratkaisemaan sitä!
Aaaargh! Kiitos kun sain purkaa tätä.
Onko neuvoja?