Festareiden maksurannekkeet uusin asiakkaiden huijaus.
"Alle 2 euron summia festivaali ei palauta."
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005774513.html
Hinnat on määritelty niin, että jokaiselta kävijältä jää se 1-2 euroa rannekkeeseen. Laskekaapa millaisia summia ne tuolla voivat ryöstää käviöiltä kun jokainen jättää rahansa sinne rannekkeeseen. Ärsyttää tämä vuosi vuodelta paheneva ihmisten huijaus. Boikotoikaa festareita jotka tätä huijausta käyttävät.
Tekniikka mahdollistaisi rannekkeella maksamisen suoraan tililtä, mutta ahneet eivät tätä halua. Haluavat varastaa muiden rahat.
Kommentit (64)
Rannekkeeseen voi myös tankata lisää rahaa esim itse tekisin niin että tankkaidin vain sen verran että saan vielä sen yhen bissen.
Tekniikka olisi varmasti näppärää, mutta ahneus pilaa aina nämä uudistukset.
Vierailija kirjoitti:
Rannekkeeseen voi myös tankata lisää rahaa esim itse tekisin niin että tankkaidin vain sen verran että saan vielä sen yhen bissen.
Mobiilisti ladatessasi menee vuorokausi ennekuin rahat käytettävissä, festarialueella latauspisteessä maksaa 1e ladata lisää rahaa.
Voi ei.. kaksi euroa.
Olisit laskenut tarkemmin paljonko tarvit rahaa että olisi 500e reissussa säästynyt 2e
Vierailija kirjoitti:
Voi ei.. kaksi euroa.
Olisit laskenut tarkemmin paljonko tarvit rahaa että olisi 500e reissussa säästynyt 2e
Sulle varmaan sopii, että sama huijaus lisääntyy muissakin palveluissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi ei.. kaksi euroa.
Huijaus? Itse olet varmasti saanut päättää paljonko sinne lataat rahaa?
Varmasti myös ohjeistuksessa on lukenut jo etukäteen tuo 2e raja. Kannattaa lukea ne sopimukset edes joskus
Kallista maksamista, luottokortin kulut tuntuu tuon rinnalla mitättömiltä.
Olishan sinne voinut ladata heti aluksi vaikka 400e ylimääräistä rahaa, olis saanu sitten nostettua ihan kaiken pois kun jäljellä olisi ollut yli 2e.
Vierailija kirjoitti:
Eli olisit ylimyynnin uhri?
Vierailija kirjoitti:
Olishan sinne voinut ladata heti aluksi vaikka 400e ylimääräistä rahaa, olis saanu sitten nostettua ihan kaiken pois kun jäljellä olisi ollut yli 2e.
Arvaapa mihin sitä rahaa olisi sitten käytetty?
Samalla tavalla kuin teet tilisiirron pe illalla ja raha poistuu tililtäsi.
Mutta on vasta ma kohdetilillä.
Eiköhän se jossain ole senkin ajan kasvamassa "vähän" parempaa säästötilikorkoa.
Vierailija kirjoitti:
Varmasti myös ohjeistuksessa on lukenut jo etukäteen tuo 2e raja. Kannattaa lukea ne sopimukset edes joskus
Vaihtoehdot oli siis?
Järjestelmien toimittajat lupaavat lisääntynyttä liikevaihtoa, ja palvelun tilaajalle täydellisen datan rannekkeen käyttäjien ostoksien, kellonajoista, sisällöstä ym ym ym.
Mitäköhän järjestäjien päässä liikkui? Ensin päätettiin että festarikansa korvamerkitään kulutuskarjaksi, ja sen jälkeen varmaan välähti että mehän saamme heidät vielä maksamaan siitä. Huhuh :D:D:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi ei.. kaksi euroa.
Huijaus? Itse olet varmasti saanut päättää paljonko sinne lataat rahaa?
Juu, niin sain päättää ja määrä oli 0 euroa. En suostu huijattavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin luin, enkä suostu tuollaiseen huijaukseen. Kaikki kuitenkaan eivät lue ja heitä on hyvä muistuttaa huijauksesta.
Ymmärtäisin tuo 2€ rajan jos siirto tehtäisiin ihmisvoimin. Ihmisen työlle tulee hintaa, mutta nyt raha liikkuu automaattisesti sähköisesti. Tuolle rajalle ei ole mitään perusteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvaapa mihin sitä rahaa olisi sitten käytetty?
Samalla tavalla kuin teet tilisiirron pe illalla ja raha poistuu tililtäsi.
Mutta on vasta ma kohdetilillä.
Eiköhän se jossain ole senkin ajan kasvamassa "vähän" parempaa säästötilikorkoa.
Mitä sillä viivellä väliä jos teet siirron riittävän aikaisin ennen festaria, kuten alkuperäisen summan kanssa varmasti teitkin?
Tästä ketjusta näkee miksi ihmiset ovat köyhiä. Eivät ymmärrä miten yritykset huijaavat heidän rahansa. Näistä pikku maksuista kertyy iso määrä ja aina on rahat lopussa kun rahat menee kuluihin. No hyvä rikkaille, että pitävät heidän tuloista huolta.
Mikään neuvo ei kelpaa, aina tulee alapeukkua.
Itse jätin tänä kesänä kaikki maksurannekkeelliset festarit väliin, mm. ilosaari, johon oon osallistunut viimeisenä 5vuotena.