Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saako bussissa/junassa syödä mielestänne omia eväitä?

Vierailija
30.07.2018 |

Mitkä eväät ärsyttää eniten? :D Mä aina syön eväitä niin mietin vaan et oonkohan ihan kauhee ihminen kaikkien mielestä

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse joudun taittamaan työmatkaa 50min paikallisbussilla ja 30min lähijunalla. Töistä tullessa on kauhea nälkä, sillä usein kahvipaussia ei ehdi pitää enää, enkä ole syönyt lämmintä ruokaa (jotain täyttävää toki). Yleensä syön junassa tai bussissa, mutta aina jotain ei-haisevaa, sotkematonta, esim. patukan, smoothieta. Älytöntä, ettei saisi.

Vierailija
42/51 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omia alkoholijuomia ei vrn junissa ainakaan saa nauttia. Monta juoppoa konnarille käräyttänyt. Ällöttävää touhua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ällöttää banaanin imelä lemu hellepäivinä erityisesti. Sehän muistuttaa jo valmiiksi oksennusta. Ja sitten jäätelö lapsilla, koska se sotkee kuitenkin. Sitä leviää suun ympärille ja käsiin ja sitä kautta koko bussiin.

Vierailija
44/51 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsena matkustettiin junalla kesänviettoon koko perhe. Äiti oli tehnyt evääksi kasan ranskisvoileipiä, päällystettynä keitetyillä kananmunilla. Yksi junamatkan kohokohdista meille lapsille oli just tää eväiden syönti. Just ja just Pasilaan jaksettiin odottaa, kun jo eväskääröt avattiin. Haju oli varmaan melkoinen, mutta ei kenenkään kanssamatkustajan mieleen tullut valittaa. Ihan normaalia elämänmenoa 50-luvulla. 

50-luvun Suomessa elettiin  vielä sodanjälkeistä pula-aikaa. Kaikki ruoka tuoksui pelkästään hyvältä.

Vierailija
45/51 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munaleivät junaan on ollut perinteeni vuosikymmeniä

Vierailija
46/51 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä itse ainakin olen Helsingissäkin busseissa syönyt eväitä, ei kukaan ole koskaan kieltänyt. Ja miksipä olisikaan, koska olin henk.koht. avustaja, joka päivittäin teki 3 h ensimmäisellä asiakkaalla ja 3 h seuraavalla. Yleensä siinä välissä oli max. 1 h siirtymä, mikä tarkoitti sitä, että ehdin bussissa syödä kevyen aterian. Joskus tein 12 h päiviä, jolloin kävin kolmen asiakkaan luona.

Vierailija
47/51 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, Nyt minunkin, kokojyväjuttujen vannoutuneen, pitkäaikaisen  kannattajan ja puolestapuhujan, on ihan pakko kipittää kauppaan ostamaan ranskanleipä. Kananmunia on jääkaapissa. Hopi hopi.

Vierailija
48/51 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä saa, kunhan ei ole haisevaa. Ja ei sotke. Ja voi syödä hiljaa. JA EI MAISKUTA.

Komppaan tätä. Kerran matkustaessani bussissa - oli keskikesä ja ilmastointi pois päältä, joten oli kuuma kuin saunassa - istui lähelläni tyyppi, jolla oli eväänä subi. Oli sitten tietysti valinnut siihen kaikkein haisevimmat täytteet, kuten tonnikalan. Koko bussi löyhkäsi! Törkeyden huippu.

Aloin miettiä, että olisinkohan minä kyseessä, mutta en tuollaista bussimatkaa kuitenkaan muista. Junassa olen syönyt tonnikalasubia, enkä kyllä oikeasti tajunnut olevani törkimys. Jatkuvastihan siellä jonkun eväät haisee, itseä siinä lähinnä haittaa se, jos itsellä ei ole yhtä hyviä eväitä mukana ja alkaa tehdä mieli. Poikkeuksena riisikakkujen hajua en siedä, se on ehkä vähän omituista.

Vierailija
49/51 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin mainittujen lisäksi kala, etenkin silloin kun se on muhinut laukussa/repussa tunteja.

Vierailija
50/51 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan minkään näköistä hampurilaisateriaa ei kuulu syödä julkisessa liikenteessä. Samoin myöskään helposti murenevaa patonkia ei ole suotavaa syödä. Ehkä olen itse välillä näyttänyt huonoa esimerkkiä kun olen mennyt jäätelö kanssa metroon tai lähijunaan. Bussiin en kehtaa jäätelön kanssa mennä. Se on kyllä vähäsen keljua jos pitkän päivän jälkeen suuntaa kotiin ja julkisessa liikennevälineessä joku kehtaa siinä lähellä mässyttää eväitä.

Vierailija
51/51 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turusta ainakin hypätään usein Onnibussiin hesepussukan kanssa