Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saako bussissa/junassa syödä mielestänne omia eväitä?

Vierailija
30.07.2018 |

Mitkä eväät ärsyttää eniten? :D Mä aina syön eväitä niin mietin vaan et oonkohan ihan kauhee ihminen kaikkien mielestä

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä ilveellä te kuulette jonkun maiskutuksen bussissa? Mä nyt kyllä epäilen, ettei kenelläkään tuollaista superlahjakasta kuuloa ole.

Jos tolle linjalle lähdetään, niin mä haluan kieltää huokailun ja nuhanenien vinkunan hengitettäessä.

Kannattaisi käydä kuulotestissä, mikäli sinusta on käsittämätön ajatus, että joku kuulisi vieressäistuvan (tai edessäsi/takanasi olevan) maiskutuksen bussissa.

Radiotoimittajana mulla on kyllä ihan hyvä kuulo. Luulotautinen en sen sijaan ole, olisikohan sinun syytä käydä psykiatrilla?

Maiskuttaminen ei kyllä kuulu, jos sitä ei ihan korva tarkkana kuuntele muutaman sentin päästä. Se NÄKYY, muttei kuulu. Mitä jos katsoisit vaikka ulos ikkunasta mieluummin?

Vierailija
22/51 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä ilveellä te kuulette jonkun maiskutuksen bussissa? Mä nyt kyllä epäilen, ettei kenelläkään tuollaista superlahjakasta kuuloa ole.

Jos tolle linjalle lähdetään, niin mä haluan kieltää huokailun ja nuhanenien vinkunan hengitettäessä.

Justiinsa semmosella nelinpaikalla istuessa viikko sitten vastapäätä istui autuas maiskuttaja. Kyllä vain se kuului, koko ajan. Oli viittä vaille etten tehnyt murhaa, helle vetää hermon muutenkin kireälle.

Kannattaa relata. Joku voi hermostua hampaiden narskuttelusta tai kännykän näpyttelystä. Lasten tai nuorten ääntely on ollut paheksittua kautta aikojen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Justiinsa semmosella nelinpaikalla istuessa viikko sitten vastapäätä istui autuas maiskuttaja. Kyllä vain se kuului, koko ajan. Oli viittä vaille etten tehnyt murhaa, helle vetää hermon muutenkin kireälle.

Niin, sä NÄIT sen, koska se mässyttäjä istui sua vastapäätä - ja kuvittelit kuulevasi. Todellisuudessa se ääni ei kyllä ketään häiritse. Suu ammollaan massuttaminen on vastenmielinen näky kyllä.

Vierailija
24/51 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Junassa kerran vastapäätäni istunut nainen söi lakitripatukkaa ja se ääni joka siitä pääsi... niin iljettävää loiskutusta, massutusta jne. etten voi käsittää, miten sen karkkipatukan syömisestä voi saada aikaan sellaista ääntä...

Vierailija
25/51 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi käydä kuulotestissä, mikäli sinusta on käsittämätön ajatus, että joku kuulisi vieressäistuvan (tai edessäsi/takanasi olevan) maiskutuksen bussissa.

Radiotoimittajana mulla on kyllä ihan hyvä kuulo. Luulotautinen en sen sijaan ole, olisikohan sinun syytä käydä psykiatrilla?

Maiskuttaminen ei kyllä kuulu, jos sitä ei ihan korva tarkkana kuuntele muutaman sentin päästä. Se NÄKYY, muttei kuulu. Mitä jos katsoisit vaikka ulos ikkunasta mieluummin?

Aika kärkkäästi puolustelet maiskutteluasi. Mites, jos vaikka opettelisit syömään kuten aikuisten kuuluu, eli suu kiinni.

Siitä se iljettävä ääni nimittäin tulee, kun syömä massutetaan suu auki. On myös ylsi syy siihen, minkä takia ylipäätään hyviin pöytätapoihin kuuluu suu kiinni syöminen.

Vierailija
26/51 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä kuulen muiden syömisäänet bussissa lähipenkeiltä, valitettavasti. En edes ole mitenkään erityisen herkkäkuuloinen.

Vihaan kuunnella muiden syömisääniä. Vihaan kyllä myös busseja, sillä kärsin helposti matkapahoinvoinnista. Se on johtanut siihen, että pelkkä bussin ominaishaju etoo. Lisääpä siihen vielä jonkun maiskutus. Tai tyhmät keskustelunaiheet, joita en halua kuulla.

Mutta se on minun ongelmani. Pitkän matkan busseissa täytyy saada syödä. Ja jutella. Syön usein itsekin, ja sitkistelen matkan muuten kuulokkeet korvilla.

Junassa taas olen ihan don't worry, be happy kaikesta mitä ympärillä tapahtuu. :)

Vierailija
27/51 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ole selvää ettei paikallisbussissa juoda alkoholia eikä muitakaan juomia (paitsi vettä) eikä syödä jäätelöä yms. sotkevaa ruokaa.

Jos juo pillimehua tai syö banaanin, yleensä kuljettajat eivät ole puuttuneet tähän mitenkään. Jokainen ymmärtää, että on ihmisiä, joiden täytyy terveyssyistä saada välipalaa tietyllä hetkellä vaikka se sattuisi bussissakin.

Fiksu valitsee sellaiset juomat ja ruoat, jotka eivät sotke.

Vierailija
28/51 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norwegianin lennolla huomautettiin omien eväiden syömisestä, että on kiellettyä. Kysyin huolivatko elektronin tai euroja sapuskojaan vastaan. Ei kuulemma onnistu, joten jatkoin eväiden syömistäni.

Vierailija
29/51 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, sä NÄIT sen, koska se mässyttäjä istui sua vastapäätä - ja kuvittelit kuulevasi. Todellisuudessa se ääni ei kyllä ketään häiritse. Suu ammollaan massuttaminen on vastenmielinen näky kyllä.

Whaaaaaaat :D Todellakin häiritsee! Se on yksi iljettävimmistä ja ärsyttävimmistä äänistä, joita ihminen saa aikaan! Ja kuuluuhan bussissa ja junassa haukottelut, huokailut, hihitykset yms. niin miksei maiskutuskin?

Vierailija
30/51 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa relata. Joku voi hermostua hampaiden narskuttelusta tai kännykän näpyttelystä. Lasten tai nuorten ääntely on ollut paheksittua kautta aikojen.

Siis mähän relasin, en murhannut sitä maiskuttajaa.

Ei tällä helteellä kyllä jaksa kuunnella kirkuvia lapsiakaan. Saatika puhelimeen kaakattavia pissiksiä.

Vierailija
31/51 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitkä eväät ärsyttää eniten? :D Mä aina syön eväitä niin mietin vaan et oonkohan ihan kauhee ihminen kaikkien mielestä

Ainahan matkoilla on eväitä syöty.

Vierailija
32/51 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bussissa ei saa. Junassa ja metrossa saa kunhan ei sotke.

Vierailija
33/51 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä saa syödä tyyliin banaania, riisikakkua, pähkinöitä tai mitä vaan sellaista, joka kaatuessaan ei niin kauheesti sotke.

Vierailija
34/51 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena matkustettiin junalla kesänviettoon koko perhe. Äiti oli tehnyt evääksi kasan ranskisvoileipiä, päällystettynä keitetyillä kananmunilla. Yksi junamatkan kohokohdista meille lapsille oli just tää eväiden syönti. Just ja just Pasilaan jaksettiin odottaa, kun jo eväskääröt avattiin. Haju oli varmaan melkoinen, mutta ei kenenkään kanssamatkustajan mieleen tullut valittaa. Ihan normaalia elämänmenoa 50-luvulla. 

Vierailija
35/51 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen lentokoneeseenkin omat ruuat jos en lenna busineksessa, Suomessa nyt tulee julkisilla harvemmin mentya pitkia matkoja mihinkaan. Lentokoneessa muut ovat vain kateellisia kun olen ollut fiksu ja tuonut omat sapuskat!

Vierailija
36/51 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä saa, kunhan ei ole haisevaa. Ja ei sotke. Ja voi syödä hiljaa. JA EI MAISKUTA.

Komppaan tätä. Kerran matkustaessani bussissa - oli keskikesä ja ilmastointi pois päältä, joten oli kuuma kuin saunassa - istui lähelläni tyyppi, jolla oli eväänä subi. Oli sitten tietysti valinnut siihen kaikkein haisevimmat täytteet, kuten tonnikalan. Koko bussi löyhkäsi! Törkeyden huippu.

Vierailija
37/51 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ihan ok et kanssamatkustajat syö esim jotain riisipiirakkaa tmv neutraalin hajuista. Mut jos jonkun tonnikalakolmioleivän ottaa esiin niin on kyllä ajattelematonta.

Vierailija
38/51 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

😆 Ne on ne samat ihmiset, jotka haluavat kieltää imetyksen, koska se ÄÄNI häiritsee.

Vierailija
39/51 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimman hajuiset eväät on kyllä kananmunavoileipä (keitetty kananmuna) ja banaani. Ne hajut valtaa koko bussin niin ettei henkeä saa. YÖK.

Kahvi haisee myös tosi pahalle ihmisten hengityksestä ja myös niistä pahvimukeista.

Vierailija
40/51 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yököttövimmät yhdistelmät joihin olen törmännyt kuumassa bussissa, olivat banaani-metwursti sekä hedelmämerkkari-grillimaustettu sipsi.