Saako bussissa/junassa syödä mielestänne omia eväitä?
Mitkä eväät ärsyttää eniten? :D Mä aina syön eväitä niin mietin vaan et oonkohan ihan kauhee ihminen kaikkien mielestä
Kommentit (51)
Aamulla yksi bussikuski pysäytti bussin kun miehellä oli kupissa kahvia, kannellinen kuppi.
Mies suuttui ja heitti kupin ulos.
Ainakin jossain päin on paikallisbusseissa syöminen kielletty, tai ainakin on ollut.
AINA mun eteen tai viereen tulee työpäivän jälkeen ihmisiä joilla 2M pitkä patonki :)
Paikallisbusseissa ei saa. Eikä allergiavaunuissa. Muuten saa, jos syö sotkematta ja haisematta.
Millaisesta bussista on mahdollista ostaa ruokaa? Kun kerta omia eväitä ei saisi syödä... Pitkien matkojen busseissa yleensä eväät on täysin sallittuja, mutta kaupunkien busseissa on usein ei ruokaa/juomia kyltit. Junissa luulisi omien eväiden olevan ihan normi. Kunhan et mitään ärsyttävän rapisevia sipsejä tai erityisen voimakastuoksuisia ruokia siellä vedä
Yleensä saa syödä.
Eväisiin on usein joitain rajoituksia, esimerkiksi omien alkoholijuomien nauttiminen on yleensä kiellettyä.
Tiukin linja on joillain paikallisbussilinjoilla. Esimerkiksi Helsingissä ei saa ottaa mitään eväitä bussiin, vettä lukuunottamatta, koska niistä seuraa yleensä sotkua. Tämä ei yleensä päde pitkän linjan busseissa.
https://yle.fi/uutiset/3-6939649
Mutta niin kauan kun liikennöitsijällä ei ole kieltotaulua esillä ja et sotke ympäristöäsi, voit vallan hyvin syödä eväitä. Maiskuttaen tai ei maiskuttaen, ei se maiskutus mihinkään kuulu auton moottoriäänen ja junan kolkkeen yli.
Paikallisliikenteessä en ymmärrä eväiden syömistä, ei se matka niin kauaa kestä. Jostain Rovaniemeltä kun reissaa vaikka Helsinkiin, niin eväät on ihan ok, kunhan ei mitään savusilliä ala kovaäänisesti maiskuttamaan.
En tiedä, mutta varmaan jonkin kebabin tai muun sellaisen mahd. sotkevan. Samoin jäätelöt ja sotkevat nesteet.
Banaani ja kala on paha. Myös sitruunat haisee ja roiskuu pitkälle. Kahvi ja sokerijuomat on pahoja myös. Ne sotkee ja aina näkee niiden läikkymistä.
Ei saisi, ainakaan paikallisbusseissa. Mutta vähän liikaa on niitä jotka ajattelevat, etteivät säännöt koske minua.
Syökää ihmiset ruoka-aikoina, hampaat ja vatsa voi paremmin, kun ei olla jatkuvasti jotain massuttamassa.
Vierailija kirjoitti:
Banaani ja kala on paha. Myös sitruunat haisee ja roiskuu pitkälle. Kahvi ja sokerijuomat on pahoja myös. Ne sotkee ja aina näkee niiden läikkymistä.
Sitruuna=sitrushedelmät.
Millä ilveellä te kuulette jonkun maiskutuksen bussissa? Mä nyt kyllä epäilen, ettei kenelläkään tuollaista superlahjakasta kuuloa ole.
Jos tolle linjalle lähdetään, niin mä haluan kieltää huokailun ja nuhanenien vinkunan hengitettäessä.
No onhan busseissa ihan kieltomerkit. Kai se turvallisuusasiakin..
Mutta aina siellä joku syö tai juo kaljaa ja vierittää tölkkejä pitkin lattioita, ne pahimpia.
Mielummin omia eväitä kun toisten eväitä.
Vierailija kirjoitti:
Ei saisi, ainakaan paikallisbusseissa. Mutta vähän liikaa on niitä jotka ajattelevat, etteivät säännöt koske minua.
Syökää ihmiset ruoka-aikoina, hampaat ja vatsa voi paremmin, kun ei olla jatkuvasti jotain massuttamassa.
Jos se ruoka-aika on mennyt töissä töitä tekemällä, jossain vaiheessa on pakko tankata. Mikä jottein melkein tunnin kestävän kotimatkan aikana?
Ei se ole välttis mitään ylimääräistä napostelua.
Pikkulapsi söi hampurilaista bussin keskiosassa rattaissa. Ehdin juuri ajatella, että hän sotkee vain rattaansa, niin eikös lapsi heittänyt hampurilaisen ja se osui jonkun naisen lahkeeseen.
Vierailija kirjoitti:
Millä ilveellä te kuulette jonkun maiskutuksen bussissa? Mä nyt kyllä epäilen, ettei kenelläkään tuollaista superlahjakasta kuuloa ole.
Jos tolle linjalle lähdetään, niin mä haluan kieltää huokailun ja nuhanenien vinkunan hengitettäessä.
Kannattaisi käydä kuulotestissä, mikäli sinusta on käsittämätön ajatus, että joku kuulisi vieressäistuvan (tai edessäsi/takanasi olevan) maiskutuksen bussissa.
Vierailija kirjoitti:
Justiinsa semmosella nelinpaikalla istuessa viikko sitten vastapäätä istui autuas maiskuttaja. Kyllä vain se kuului, koko ajan. Oli viittä vaille etten tehnyt murhaa, helle vetää hermon muutenkin kireälle.
Vierailija kirjoitti:
Pikkulapsi söi hampurilaista bussin keskiosassa rattaissa. Ehdin juuri ajatella, että hän sotkee vain rattaansa, niin eikös lapsi heittänyt hampurilaisen ja se osui jonkun naisen lahkeeseen.
Juuri tuon takia meillä taaperokin opetettu siihen, että bussissa ei syödä mitään ja matkan aikana janon iskiessä juodaan vain vettä.
Mun mielestä saa, kunhan ei ole haisevaa. Ja ei sotke. Ja voi syödä hiljaa. JA EI MAISKUTA.