Ulkomaan matkalle ryyppäämään?
Kuinka yleistä on se, että vanhemmat ei matkusta lasten kanssa yhdessä siksi, että ei voisi ryypätä sitten samaan tapaan?
Mennään sitten miehen kanssa halpaan kohteeseen, istutaan koko loma hotellin terassilla juomassa. Lapset isovanhemmilla. Hyvä kun ei tarvitse osata muuta kuin ”one beer, pliis”.
Kommentit (14)
Jos vanhemmat juo kotona /mökillä niin alkaa hirveä haukkuminen siitä miten lapset kärsii. Jos vanhemmat lähtee kaksistaan ulkomaille ryyppäämään niin alkaa hirveä haukkuminen siitäkin. Oli sitten niin päin tai näin päin niin av:läisten mielestä aina väärinpäin. Tehköön jokainen niinku haluaa, ei pitäisi ulkopuolisten napaa kaivaa.
Ei tuossa ole mitään järkeä. Tulee siinäkin tuopilliselle hintaa kun jyvittää matkakulut ja alkoholin hinnan juotujen tuoppien määrällä.
Miksi ylipäätään pitää ryypätä? Lasi viiniä/pieni tuoppi olutta terassilla menee ruokajuomana lasten läsnäollessakin tekemättä vanhemmista epäonnistuneita kasvattajia, mut humalahakuinen juominen on jotain mitä kaikki voisivat jättää tekemättä.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka yleistä on se, että vanhemmat ei matkusta lasten kanssa yhdessä siksi, että ei voisi ryypätä sitten samaan tapaan?
Mennään sitten miehen kanssa halpaan kohteeseen, istutaan koko loma hotellin terassilla juomassa. Lapset isovanhemmilla. Hyvä kun ei tarvitse osata muuta kuin ”one beer, pliis”.
Onko sulla joku vääristynyt käsitys jonka mukaan ryyppääminen kuuluu olennaisena osana kaikkien lomaan? Ne pämppääjät ovat nykyisin vähemmistönä.Hotellin terdelle juuttuvat joko lapsettomat tai lapsensa jo kasvattaneet myöhäiskeski-ikäiset joita ei koulussa kielten opiskelu kiinnostanut.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuossa ole mitään järkeä. Tulee siinäkin tuopilliselle hintaa kun jyvittää matkakulut ja alkoholin hinnan juotujen tuoppien määrällä.
Miksi ylipäätään pitää ryypätä? Lasi viiniä/pieni tuoppi olutta terassilla menee ruokajuomana lasten läsnäollessakin tekemättä vanhemmista epäonnistuneita kasvattajia, mut humalahakuinen juominen on jotain mitä kaikki voisivat jättää tekemättä.
Ap:n tapauksessahan lapset ei kärsi koska lapset ei ole näkemässä lomaryyppäämistä vaan on isovanhemmilla.
Ja aikuiset ihmiset saa tehdä minusta ihan mitä huvittaa keskenään tai itsekseen. Itse olen sinkku ja menen lomalle nimenomaan vetämään viikon tai parin känniputken. Se nollaa pään työstressistä ja on kivaa vastapainoa liiankin vastuulliselle ja kunnolliselle elämälle jota joutuu muuten kuin lomalla viettämään. Eikä kuulu kyllä kellekään muulle mun juomiset, eikä muidenkaan aikuisten ihmisten.
Jos alkoholi merkitsee noin paljon eikö kannattaisi se matkoihin menevä rahakin käyttää viinaan? Joku halpishotelli Suomesta pariksi yöksi tai mökki ja sinne lasti viinaa mukaan. Kalsarikännit ja auvoinen olo??
Meillä juodaan alkoholia ruuan kanssa ja joskus lasillinen ihan omaksi iloksi vaikka omalla altaalla. Sama se ollaanko reissussa vai kotipihalla. Ei ole koskaan tarvinnut lapsilta piilotella tai jättää lapsia kotiin viinan takia:D
Jokainen päättäköön itse mikä on tärkeintä
Vierailija kirjoitti:
Jos alkoholi merkitsee noin paljon eikö kannattaisi se matkoihin menevä rahakin käyttää viinaan? Joku halpishotelli Suomesta pariksi yöksi tai mökki ja sinne lasti viinaa mukaan. Kalsarikännit ja auvoinen olo??
Meillä juodaan alkoholia ruuan kanssa ja joskus lasillinen ihan omaksi iloksi vaikka omalla altaalla. Sama se ollaanko reissussa vai kotipihalla. Ei ole koskaan tarvinnut lapsilta piilotella tai jättää lapsia kotiin viinan takia:D
No kun ei ole rahasta pulaa niin miksi ei joisi lomakänniään kivammassa settingissä kuin joku ankea kotimainen halpahotelli? Minä ainakin mieluummin katselen huojuvia palmuja lojuen drinkin kanssa hyvän hotellin infinity poolissa kuin istun kouvolalaisessa hotellissa tissutellen pussikaljaa tai Alkosta kannettuja antimia.
Joskus olen kyllä tasokkaan mökin vuokrannut itselleni myös kosteaa lomaa varten ja se oli myös mukavaa. Siellä luonnon keskellä tissutella, kuunnella kuikan huutoja järveltä, lämmittää puusaunaa, uiskennella, grillailla.
- 6
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kun ei ole rahasta pulaa niin miksi ei joisi lomakänniään kivammassa settingissä kuin joku ankea kotimainen halpahotelli? Minä ainakin mieluummin katselen huojuvia palmuja lojuen drinkin kanssa hyvän hotellin infinity poolissa kuin istun kouvolalaisessa hotellissa tissutellen pussikaljaa tai Alkosta kannettuja antimia.
Joskus olen kyllä tasokkaan mökin vuokrannut itselleni myös kosteaa lomaa varten ja se oli myös mukavaa. Siellä luonnon keskellä tissutella, kuunnella kuikan huutoja järveltä, lämmittää puusaunaa, uiskennella, grillailla.
- 6
Kuulostaa tosi "ihanalta"
7
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinä automaattisesti kuvittelet että lapset jätetään kotiin jotta päästään ryyppäämään ja jäädään hotellin terassille?
Entäs jos vanhempien harrastus on patikointi, melonta, reppureissaus tai kalliokiipeily tai jos he vaan haluavat keskittyä kohteen nähtävyyksiin (rauniot, museot, kulttuuri) rauhassa?
Se ettei tämä mahdollisuus käynyt edes mielessäsi kertoo vaan meille muille kuinka rajoittunut sinä olet.Sinun mielestäsi ainoa syy lasten kotiin jättöön on ryypiskely.
Ei ole tapana meidän piireissä.
Vierailija kirjoitti:
On se kyllä kummallista tuo ajatuksen kulku, että on päihde, josta ei sais päihtyä.
Kyllä ne ihan sitä päihtymystä varten on ne juomat.
Me kävimme kahdestaan reissussa, että saimme nauttia kahden merimatkasta(rannikkoristeily) ja mökissä rakastella täysin vapautuneesti pelkäämättä että lapset kuulevat.
Jotenkin surullista, että alkoholin tuoma turtumus on monille vapaa-ajan olennainen sisältö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se kyllä kummallista tuo ajatuksen kulku, että on päihde, josta ei sais päihtyä.
Kyllä ne ihan sitä päihtymystä varten on ne juomat.
Päihtymisessäkin on erilaisia asteita.
Kännistä sössöttäjää ei kukaan jaksa.
Entä sitten vaikka menisi? Jokainen saa tehdä mitä tykkää. Lapset varmaan ihan mielellään viikon tai pari isovanhempien luona kesää viettämässä.