Pitääkö baarimikkoja mielistellä saadakseen sen juomansa?
Mikähän siinä on että monessa stadin baarissa on niin vaikeaa saada tilattua sitä juomaansa? Tiskin takana olevat henkilöt eivät ole huomaavinaankaan, vaan kyselevät vain oikealta ja vasemmalta että "mitä sulle, mitä sulle?" Minäkö sitten tulin siihen tiskille vain huvikseni himmailemaan? Ironia on se että minä maksan parhaiten, ja voisin ostaa sen hikisen kioskin, joten jos tarpeeksi kauan joudun ihmettelemään niin ainahan voin lähteä kotiin juomaan. Ei se maailma tietenkään siihen kaadu, mutta hämmentää toisinaan se ihmeellinen passiivis-aggressiivinen ignooraaminen mitä monella baaritiskillä saa osakseen. Käsittääkseni baarimikot ovat kuitenkin asiakkaita varten, ei toisin päin.
Kommentit (9)
Ei tarvitse mielistellä, mutta jos olet joka kerta aikaisemmin vain karjahtanut "kalja" tervehtimättä ja kiittämättä, onko sinusta ihme että saat juomasi viimeisenä? Jo todellakin, se setelitukon tai Amexin heiluttelu ylimielinen ilme naamalla siirtää vuoroasi koko ajan taaksepäin.
Kyllä, pärseen anto jouduttaa myös juoman tuloa.
Nälkäpalkkaisella tarjoilijalla mahdollisuus käyttää valtaa.
Median ohjeet hymyile, tervehdi ja ole kohtelias eivät oikein auta, kun lauma janoisia jyrää oikealta ja vasemmalta. Vituttaa muutenkin, kun ihmiset eivät osaa jonottaa ilman jotain nauhoja ja kaistoja.
Ammattitaitoisia juomanlaskijoita on vähemmän kuin baarityöntekijöitä, siitä se johtuu.
Ammattilainen kyllä näkee kuka oli ensin tiskillä, nämä keltanokat tarjoilevat ensin kavereille ja sitten varmaan pärstäkertoimen mukaan.
Niin metsä vastaa kuin sinne huutelee. Mikähän on syynä siihen, että saan hyvää palvelua kaikkialla? Olisiko asiallinen käytös ja molemminpuolinen kunnioitus?
Käytöstavat eivät tarkoita mielistelyä tai "perseennuolentaa". Noiden sanojen käyttö indikoi surkeaa itsetuntoa ja aggressiota.
Kannattaisi opetella hyväksymään itsensä ja muut, se on paras tapa pärjätä muiden ihmisten kanssa.
Ei vika ole sinussa tai baarimikoissa, ne muut asiakkaat vaan ottavat baarimikon huomion osaavammin ja tavallaan tekevät sinusta näkymättömän.
Mulla on sama ongelma, ollut aina. Tätä on hämmästelty kaveripiirissä enkä tästä syystä yleensä käy itse tilaamassa, kun siinä kestää tuhottoman kauan.
En tiedä miksi en baarimikoille oikein kelpaa asiakkaaksi. Käyttäydyn siististi, pukeudun siististi, olen ns nopea asiakas eli tiedän jo valmiiksi mitä tilaan ja yleensä jotain sinppeliä, kortti on valmiina kädessä ja siellä on aina katetta jos olen viihteellä. Olen itse aspa joten tiedän kuinka paljon mukavampi tilanne on kun asiakas lähestyy hyvällä tuulella, eli siitä nyrpistelystäkään ei johdu. Voi toki olla, että ruuhka-aikaan pitäisi yrittää tehdä tilausta aggressiivisemmin. Mutta kun en tahdo aina saada huomiota edes ainoana asiakkaana...
Ihan normaalit käytöstavat riittää. Sun mahtailus ei tee vaikutusta.