Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ex:n sukujuhlat, miten toimit?

Vierailija
28.07.2018 |

Jos ex kumppanisi suvulla on juhlat, ja teillä on yhteisiä lapsia, miten menettelette?

Menevätkö lapset ex kumppanin kanssa?
Kutsutaanko sinutkin, ja jos kutsutaan, menetkö, vai kiitätkö vain kohteliaasti kutsusta ja toimitat ehkä lahjan muuta kautta tai muuhun aikaan?

Entä jos ex kumppanilla on jo uusi puoliso? Tai sinulla?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset menevät exän kanssa. Itse en menisi.

Vierailija
2/24 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole kyllä kutsuttukaan.  Aikuiset lapset menevät itse ja vievät lahjansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kutsuttu, olen mennyt.

Vierailija
4/24 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kutsu on nimellä minulle esitetty,niin menen mukaan. Muutoin jättäytyisin pois.

Vierailija
5/24 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mene, vaikka ei kaunoja olekaan. Lapsi voi mennä isänsä kanssa. Meillä ei edes lapsen juhlissa ole kaikki paikalla, koska sellaiseen ajauduttiin toisten isovanhempien asuessa kaukana. He eivät jaksa matkustaa, joten on muutenkin luontevaa, että juhlia on kahdet.

Vierailija
6/24 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka menette, onko exällänne jo uusi kumppani, ja millaiset välit teillä on?

Vierailija
7/24 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te jotka menette, onko exällänne jo uusi kumppani, ja millaiset välit teillä on?

Vapaa-aikansa seuran voi valita. Kuten myös osallistumisensa juhliin. Jos ei tunnu luontevalta, ei siihen mitään velvollisuuksia ole.

Vierailija
8/24 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhä edelleen exät ovat suvun jäseniä, jos lapsia. Ja myös virallisesti.

Näin ainakin meidän suvussa ja ilman muuta pyydetään sukujuhliin ja muistetaan jouluna ja merkkipäivänä. Samoin annnetaan lastenhoito- ja muuta apua.

Juuri oltiin auttamassa ex-kälyäni muutossa.

Ja kyllä aikuiselta voi odottaa sen verran käytöstapoja, että ihmiset osaavat käyttäytyä.

Vierailija
9/24 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos/ kun on hyvät välit exän sukuun ja minut on kutsuttu, menen. Uuden kumppanin saattaisin jättää kotiin, riippuu vähän suhteen pituudesta, miten hyvin uusi kumppani tuntee exän ja hänen sukunsa jne. 

Parisuhteet voivat epäonnistua, mutta sen ei tarvitse pilata välejä exän kivaan sukuun. 

Vierailija
10/24 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eronnut ensimmäisen poikaystäväni kanssa jo yhdeksän vuotta sitten, mutta viimeksi tällä viikolla kävin kahvilla hänen äitinsä kanssa. Minut on kutsuttu sen suvun juhliinkin (esim. exän huomattavasti nuoremman pikkuveljen rippi- ja ylioppilasjuhlat), eikä niissäkään ole ollut mielestäni mitään outoa, vaikka exällä on tahollaan vaimo ja lapsi. Olen iloinen ja kiitollinen siitä, että tuosta sinänsä tuhoon tuomitusta teini-iän suhteesta minulle jäi tärkeä ihminen ja "varaäiti", johon kiinnyin voimakkaasti oman äitini ollessa noina seurustelun aikoina reissutyössä ulkomailla. 

Vierailija
11/24 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioliitosta voi erota, mutta ei suvusta, vaan edelleen tämä ex:t ovat suvunjäseniä, vaikka aviolitto olisi purkautunut tai jos on yhteisiä lapsia.

Ja hyviin tapoihin kuuluu pyytää exät suvun juhliin ja vastata kutsuun.

Veljeni on eronnut ja kyllä eksä on edelleen suvunjäsen ja pyydetään suvunjuhliin ja annetaan apua, ihan siinä missä ennenkin.

Ja nykyinen veljeni avovaimo ei ole edes suvunjäsen, kun eivät ole naimisissa, eikä yhteisiä lapsia, vaikka hänetkin kutsutaan, vaikka joka kerta katsoo nenänvartta pitkin, veljeni eksää.

Vierailija
12/24 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin naimisissa 20 vuotta, eli olin tosi tiukasti miehen suvussa mukana. Kyllä se ero tuli myös suvusta, myös miehelle. Ei tullut kutsuja sukujuhliin. Ei sen puoleen, en olisi niitä edes halunnut olla samassa paikassa sen nasen kanssa, jonka takia mies minut jätti.

Eron jälkeen ex-appivanhemmat kutsuivat minua kahville, mutta kun menin uudestaan naimisiin, niin sekin loppui.

Vierailija
13/24 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole tullut kutsuja sukujuhliin, perhejuhliin kyllä. Eli en saa kutsua, kun miehen suku kolmansia serkkuja myöten juhlii, mutta ex-anopin 60v-synttäreille tuli kutsu samoin kuin ex-kälyn tyttären rippijuhliin. Ja tietenkin menin, olen ihan hyvissä väleissä kanssaan.

Vierailija
14/24 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli sellainen tilanne, että exän vanhemmat rakastivat minua kuin omaa lastaan, ja exän uudesta eivät oikein pitäneet. Tuli sitten appiukon 60v juhlat, joihin kutsuttiin tietenkin exä, meidän lapsemme, minut ja tämä exän nykyinen. Nyksä ei kuitenkaan tullut paikalle minun takiani, ja vaati exääkin jäämään pois :D ei kuitenkaan jäänyt ja menimme neljästään. Pian tuon jälkeen he erosivat. Uusi nainen ei kestänyt sitä, että miehen suku piti minusta enemmän kuin hänestä.

Vierailija
15/24 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli sellainen tilanne, että exän vanhemmat rakastivat minua kuin omaa lastaan, ja exän uudesta eivät oikein pitäneet. Tuli sitten appiukon 60v juhlat, joihin kutsuttiin tietenkin exä, meidän lapsemme, minut ja tämä exän nykyinen. Nyksä ei kuitenkaan tullut paikalle minun takiani, ja vaati exääkin jäämään pois :D ei kuitenkaan jäänyt ja menimme neljästään. Pian tuon jälkeen he erosivat. Uusi nainen ei kestänyt sitä, että miehen suku piti minusta enemmän kuin hänestä.

Mulla on sama tilanne, mutta nyt olen jättänyt kahdet juhlat väliin ja annan sen nykyisen edustaa exäni rinnalla. Turhaa valtataistelua käyt. Kyllä ne entiset appivanhemmat sua rakastaa, jos rakastaa.

Vierailija
16/24 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on sama tilanne, mutta nyt olen jättänyt kahdet juhlat väliin ja annan sen nykyisen edustaa exäni rinnalla. Turhaa valtataistelua käyt. Kyllä ne entiset appivanhemmat sua rakastaa, jos rakastaa.

Mitä ihmeen valtataistelua? Itsekin pidän heistä ja vieraillaan molemmin puolin useamman kerran kuukaudessa. Ei ole minun ongelmani, jos joku nainen kokee sen uhkaksi.

Vierailija
17/24 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks parhaista asioista erossa oli se, ettei mun tarvitse enää ikinä ikinä ikinä mennä exän suvun juhliin. Jes ja tuuletus, sen verran raskaita olivat. 

Vierailija
18/24 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parista tekstistä paistaa taas tällä palstalla tyypillinen vihamielisyys exän uutta puolisoa kohtaan.

Vierailija
19/24 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin appivanhempien eläessä kaikissa miehen puolen suvun juhlissa, en hoksannut edes ajatella etten olisi käynyt. Jäin lasten kanssa asumaan eron jälkeen appivanhempien naapuriin ja he puhuivat minusta miniänä kuolemaansa saakka.

Ex-mieheni naisystävät harvoin osallistuvat (ehti seurustella kolmen kanssa, ei toki samaan aikaan 😊), mutta kun osallistuvat, juttelin, kuten muillekin vieraille.

Lapsemme olivat appivanhempieni elämän valopilkut, joten siinä sivussa tuli miniäkin (minä) hyvin kohdelluksi. Erinomaiset ja rakkaat olivat appivanhempani. ❤️

Vierailija
20/24 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kuulunut tarinoita niiltä, joilla on jo lapsia uuden kumppanin kanssa. Tai jos sillä ex kumppanilla on, eli hänen uusi puolisonsa on jo perhettä hänkin.

Jotenkin näissä tarinoissa joissa edelleen exän juhliin mennään, korostuu ne joissa ex nainen jatkaa entisen miehensä suvun juhliin menemistä, vähätellen miehen uutta puolisoa.