Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uuvuttaako helle?

Vierailija
28.07.2018 |

Juot riittävästi, mutta kärsit silti voimattomuudesta, päänsärystä ja huonovointisuudesta. Kyseessä voi olla suolan puute.
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00…

Itse olen kärsinyt väsymyksestä ja huonovointisuudesta koko heinäkuun ajan. Eilen mieheni luki suolan puutteesta johtuvista oireista, ja kysyi, voisiko minulla olla kyse siitä. Aloin heti lisäämään ruokaan ja jopa voileivän päälle suolaa. Olo on huomattavasti helpottunut.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyy-yl. Itse lisään myös suolaa ruokaan mutta silti olen uupunut. Ja tää stanan nihkeä iho ja hikoilu. Yök.

Vierailija
2/10 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillit kärsivät helteestä mutta suolasilli tekee kyllä hyvää perunoiden kera.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maha ollut löysällä koko loman, kivaa.

Vierailija
4/10 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten tämä helle uuvuttaa henkisesti. Ja vielä elokuun ensiviikoille asti pitäis olla eilisen otsikoiden mukaan hellelukemat. Kohta joku tulee kitisemään, että pitää nauttia kun kohta on pakkasta saman verran. Nautitteko ripulistakin, kun kohta on maha kovalla taas?

Liiallinen lämpö aiheuttaa vaan pahaa mieltä, ainakin minussa :D

Vierailija
5/10 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten tämä helle uuvuttaa henkisesti. Ja vielä elokuun ensiviikoille asti pitäis olla eilisen otsikoiden mukaan hellelukemat. Kohta joku tulee kitisemään, että pitää nauttia kun kohta on pakkasta saman verran. Nautitteko ripulistakin, kun kohta on maha kovalla taas?

Liiallinen lämpö aiheuttaa vaan pahaa mieltä, ainakin minussa :D

Ainakin tänne sekä ilmatieteenlaitos että Foreca näyttävät että ensi viikonloppuna alkaa viilenemään, eli elokuun ekalla täydellä viikolla olisi enää +23, ihanaa.

Vierailija
6/10 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ihan se kuumuus ja porotus väsyttää, ei pelkkä suolan puute. Mä en ole pitkään aikaan jaksanut lenkkeillä, mutta tänään aamusta oli pilvistä, tuulista ja vain 22 astetta. Jaksoi kummasti lenkin tehdä.

Vierailija
7/10 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ihan se kuumuus ja porotus väsyttää, ei pelkkä suolan puute. Mä en ole pitkään aikaan jaksanut lenkkeillä, mutta tänään aamusta oli pilvistä, tuulista ja vain 22 astetta. Jaksoi kummasti lenkin tehdä.

Mäkin jaksoin pitkästä aikaa käydä aamulla hölkkälenkillä täällä Hgissä, ehdin ennen kuin porotus alkoi. Ihana tuuli! Paljon parempi olo mulla tänään ainakin toistaiseksi kuin eilen.

Vierailija
8/10 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse ei ole mistään suolan puutteesta, pelkkien laboratorioarvojen tuijottaminen ei johda mihinkään, ja edustaa enemmänkin lääkärien keskiaikaista ajattelutyyliä.

Kyse on immunopatologiasta, eli elimistön reaktiosta mikrobeihin, joita löytyy tuhottoman paljon elimistössä. Kuumuus saa aikaiseksi muutoksen mikrobien elinympäristössä, mikä saattaa paljastaa ne helpommin immuunipuolustukselle, jolloin sitten tulehdusvastetta syntyy enemmän. Immuunipuolustus aiheuttaa oireita toiminnallaan, ei mikään yksittäinen veriarvo, pitäisi jo olla selvää tässä vaiheessa. Lääketiede ei ole koskaan osoittanut syy-seuraussuhdetta monien laboratorioarvojen ja oireiden välille. Sen sijaan voidaan osoittaa että immuunipuolustuksen aktivoituminen tuottaa muutoksia laboratorioarvoissa.

Vierailija
9/10 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yksinomaan helle vaan pitkä hellejakso. Yöt nukun vieläkin huonommin kuin normaalisti. Melkein koko ajan tilkkuilee silmien takana ja olo on nuupahtanut. Rehellisesti odotan nyt viileämpää säätä ja sateita ihan jo luonnonkin kannalta.

Vierailija
10/10 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellivä helle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kaksi