Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kartanonrouva istuu koirien kanssa rantasaunan terasilla ja juo lonkeroa. Kysyttävää?

Vierailija
27.07.2018 |

Vastailen hetken :)

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan sivistynyt ja varakas ihminen ei juo lonkeroa. wt.

Vierailija
42/46 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi jauhat koko ajan tuosta yhtiöittämisestä?

Koska minulta kysyttiin, miten pärjäämme kun meillä on vain 240 ha. Kaikki metsät ja suurin osa viljelysmaista on muodostettu oy:ksi, jossa mieheni ja hänen sisaruksensa ovat osakkaina. Täytyy tunnustaa, etten tiedä tarkkoja hehtaarimääriä. Viljeltyä on lähemmäs 300 plus vuokrapellot, metsää noin 500 ha vähintään.

Nämä yhtiön asiat eivät mitenkään kuulu minulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko käynyt tänään jo monta kertaa uimassa? Ja miksi se noutajaressu ei saa mennä veteen? :-(

Olen käynyt 3 kertaa. Ja se noutaja ei pääse ylös vedestä (jyrkät rannat).

No sitten ymmärrän. Voisiko sille ostaa kahluualtaan?

Meillä oli sellainen muovinen lasten allas. Neiti söi sen :)

Vierailija
44/46 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan sivistynyt ja varakas ihminen ei juo lonkeroa. wt.

Hah haa!!! Olen ihan samaa mieltä :D Mutta minäpä juonkin :DDDD

Vierailija
45/46 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä avioehto? Kiinnostaa siksi että oletan jotenkin että noissa piireissä se kuuluu asiaan. Toisaalta jos ymmärrän oikein, kaksi rikasta on mennyt naimisiin joten ehkä se ei ollut niin tärkeää. Tosin businesshan voi mennä pieleen.

Meillä on avioehto, jossa on määritelty mm mikä minun omaisuuteni ei ole avio-oikeuteen kuuluvaa. En aio vastata esim mieheni ja hänen sisarustensa sitoumukdista omalla omaisuudellani. Eli kyllä meillä on omaisuuden erillisyyden periaate hyvin pitkälle.

Vierailija
46/46 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten noin vähillä hehtaareilla pärjää?

Kysyy toinen kartanonrouva, joka on tilan ulkopuolella töissä.

Mistä ihmeestä alapeukutus? Suomessa on aika monta kartanoa, mutta kohtalaisen harva harjoittaa enää maataloutta. 240 ha on sen verran pieni hehtaarimäärä, että sillä elääkseen pitää joko erikoistua tai hankia lisätienestejä muualta.

Sekä minä että mieheni käymme ansiotyössä. Tai minä olen opiskellut toisen ammatin viimeisten kymmenen vuoden aikana. Sen lisäksi viljelemme omat maamme ja meillä on pari kasvihuonetta, joissa kasvatamme kasviksia myös myyntiin. Minulla on myös pienimuotoista kanala yms toimintaan. Meillä on toki palkattua henkilökuntaa myös.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kolme