Olen raskaana, voinko ottaa viiniä suuhun ja sylkeä pois?
Ihan typerä kysymys varmaan mutta menköön:D Eli siis, voinko raskaana ollessani purskutella viiniä suussa maun vuoksi? Tykkään hyvästä viinistä ja mies juuri toi pari pulloa hyvää Chileläistä meille, tekisi niin mieli, mutta juoda en tietenkään aio.
Kommentit (58)
No heko heko. Voit ihan hyvin juoda tänään muutaman senttilitran, kunhan et tee siitä tapaa. Vähän maalaisjärkeä hei.
Vierailija kirjoitti:
No heko heko. Voit ihan hyvin juoda tänään muutaman senttilitran, kunhan et tee siitä tapaa. Vähän maalaisjärkeä hei.
Minä yrittäisin silti olla juomatta ja vetäisin tiettyjä johtopäätöksiä jos se ei onnistuisi edes raskausaikana.
Sekoita omenamehua ja vichyä sekaisin. Se on vähän kuin viiniä.
Älä missään nimessä! Menee hyvä viini hukkaan.
Lasillisen voit huoletta ihan nielaista av-lääkäriraadin tuomiosta huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Minulla tulee mieleen että ap voisi ottaa suuhunsa jotain ihan muuta kun viiniä eikä suinkaan maun takia. Ja hän myös nielee.
Vierailija kirjoitti:
Entä jos sittenkin yrittäisit olla juomatta?
Vierailija kirjoitti:
No ei. Ei tippaakaan.
Jospa vain haistaisit sitä v-ittua
Alkoholi imeytyy elimistöön suun limakalvoilta, tosin tuo viininmaistelun purskuttelu on kyllä aika lyhytkestoinen. En ole kylläkään lääkäri. Enkä lakimies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos sittenkin yrittäisit olla juomatta?
Minkähän takia minun pitäisi olla ap:n raskauden takia juomatta?
No kannattaako alkaa pelleilemään ihan tyhjää? Juot sitten pullon kun oot synnyttänyt.
Moikka,
Mielestäni kyllä ihan hyvin voit ottaa suullisen viiniä, sillä jos sen sylkee pois on ihan marginaalisen pieni todennäköisyys että alkoholia imeytyy liikaa verenkiertoosi. Toinen seikka tietysti joka pitäisi ottaa tuossa huomioon on, että jos viinin maku tuottaa sellaisen himon, että sitä tekee mieli lisää vois se olla hieman ongelmallista. Toisaalta ymmärrän kyllä tuon ajatuksesi ja halun ottaa suullisen hyvää viiniä (kukapa sitä ei haluaisi suullista hyvää viiniä ottaa). Muistutan kuitenkin, että tuossa voi olla sellainen "jatkuvuuden" vaara, eli jos sitten alkaakin tehdä mieli lisää viiniä. Toisaalta jos pystyt pitämään tuon suullisen vain yhtenä suullisena, ei siitä pitäisi myöskään nykytutkimusten mukaan olla mitään vaaraa. Mielestäni tuo on siis ihan moraalisesti ja fyysisten vaikutusten osalta hyväksyttävää nautintoa. On niitä paljon pahempiakin nautintoja, joita voi tuota enemmän paheksua ;)
Muistaakseni tästä oli joku tutkimus, jossa pieni määrä alkoholia raskauden aikana on hyväksi vauvan tasapainoaistin kehitykselle... On myös huomioitava, että nykyään lapset oppivat kävelemään myöhemmin, lieneekö vika nollatoleranssin...
Vierailija kirjoitti:
Muistaakseni tästä oli joku tutkimus, jossa pieni määrä alkoholia raskauden aikana on hyväksi vauvan tasapainoaistin kehitykselle... On myös huomioitava, että nykyään lapset oppivat kävelemään myöhemmin, lieneekö vika nollatoleranssin...
Ja tupakoinnin lopettaminen kokonaan raskauden takia stressaa sikiötä enemmän kun vähentäminen.
Vierailija kirjoitti:
Joo tämä on ihan sama asia kuin hyvä chileläinen. Anna mun kaikki kestää. Varsinainen viiniharrastaja lienet.
Onko juomahimot noin kovat?