Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vihaan uutta työtäni, mitä teen?

Vierailija
27.07.2018 |

Aloitin maanantaina uuden työn paikassa, jonne en alunperinkään halunnut mennä, mutta oli pakko, kun Kelasta en saa työttömyyskorvausta enää. Olen lähihoitaja, ja tällä hetkellä minun paikkakunnalla ei ole tarjolla minun oman suuntautumisalan (lastenhoitaja) töitä, joten joudun työskennellä sairaanhoito ja huolenpito työssä.

Ja kuten otsikossa lukee, vihaan sitä työtä. Tunnit kuluu todella hitaasti, työ on raskasta, enkä osaa mitään. Töiden jälkeen nukun kaiken vapaa-aikani, koska työ väsyttää minua paljon. Haluaisin lopettaa työn, mutta en voi heti, vastahan minä aloitin. Minua on perehdytetty tämä viikko ja ensi viikolla joudun olla yksin asiakkaan kanssa. Pelottaa, koska kuten mainitsin, en osaa hoitaa häntä. Työ on todella monimutkaista, vaikeaa ja ahdistavaa. Teen töitä siis ainoastaan rahan takia, en nauti siitä yhtään. Mielummin olisin työtön, jos se olisi mahdollista.

Työsopimus on vakituinen, mutta aion lopettaa työn heti kun saan edes sijaisuuden päiväkodista. Päiväkodissa olen aidosti tykännyt työskennellä, sitä työtä voisin tehdä vaikka en saisi edes palkkaa siitä (kunhan vuokran, laskut ja ruuan pystyn ostaa). En kuitenkaan voi muuttaa pääkaupunkiseudulle, jossa työtä on tarjolla, koska mieheni opiskelee täällä vielä vuoden. Sen jälkeen toivottavasti olisi mahdollista lähteä, jos ei täältä ennen sitä vapaudu lastenhoitajan paikkaa.

Mitä te tekisitte tällaisessa tilanteessa? Tai miten auttaisitte ystäväänne jaksamaan epämiellyttävässä työssä? Kaikki vinkit on tervetulleita!

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisään vielä, että vaikka vihaan työtäni, teen työni parhaani mukaan. Yritän oppia hoitamaan asiakasta ja olen ystävällinen kaikille, mutta työ on uutta ja vaikeaa minulle. Olen todella väsynyt ja ahdistunut uuden työni takia.

Vierailija
2/2 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet vaan tarvittavat kuukaudet täyteen hammasta purren ja sen jälkeen ansiosidonnaiselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kuusi