Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon auto maksaa vuodessa?

Vierailija
27.07.2018 |

Edessä olisi pakon edessä muutto maalle, ja välimatkat + julkiset (tai niiden puute…) pakottaisivat ottamaan auton että pääsisi käymään alle kahdessa tunnissa vanhempien luona ja eläinlääkärissä. Autokoulukaan ei ole vielä alkanut, joten ajattelin vain kysellä millaisia kuluja kannattaisi odottaa pelkän ostohinnankin jälkeen… Talo on sentään halpa.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä, kuinka paljon haluat laittaa autoon. Ts. ostatko kunnollisen auton, pidät sen aina kunnossa ja maksat täyskaskosta, vai tonnin ruppanan mille et tee mitään, ajat vaan niin pitkään kuin se kulkee eteenpäin.

Vierailija
2/29 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö yleinen arvio ole, että 200 e kk plus bensat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lainaa autoon 3 vuotta, eli maksan 300€/ kk lainaa, vakuutukset on vajaan tonnin vuodessa. Huollot ja katsastus noin 250€ vuodessa. Bensat ajojen mukaan.

Vierailija
4/29 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu siitä, kuinka paljon haluat laittaa autoon. Ts. ostatko kunnollisen auton, pidät sen aina kunnossa ja maksat täyskaskosta, vai tonnin ruppanan mille et tee mitään, ajat vaan niin pitkään kuin se kulkee eteenpäin.

Luultavimmin menee vähän 50/50-jakaumalla; pysyttäisiin siellä maalla n. 5 vuotta ja sen jälkeen pitää katsoa tilannetta. Jos menee yli viiden vuoden niin kannattaa varmaan ottaa tuo ensimmäinen vaihtoehto sitten.

Ap

Vierailija
5/29 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla lainaa autoon 3 vuotta, eli maksan 300€/ kk lainaa, vakuutukset on vajaan tonnin vuodessa. Huollot ja katsastus noin 250€ vuodessa. Bensat ajojen mukaan.

No eipä ole kovin kallis auto.

Vierailija
6/29 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä varmaan niin että auto on ostettu kokonaan kerralla? Antaa kyllä toivoa talouden hyvinvoinnista :)

Ap

Vierailija
7/29 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee satanen pakollisiin kuluihin (vakuutus, vero, huolto) + bensat 100 e. Auto on pieni ja uusi, ei siis korjauskuluja vielä ole ollut. Ostin auton käteisellä, ei lainakuluja. Pääoman menetystä en ole huomioinut.

Vierailija
8/29 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos erittelystä :) Näillä hinnoilla saattaa onnistua ihan hyvin, toivottavasti ei  nouse (niin varmaan joo!)

Ap

Vierailija
9/29 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tietysti oleellisesti ajomääristä, mutta joku 3000-4000 on hyvä lähtökohta perustason kärrylle.

Vierailija
10/29 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eipä ole kovin kallis auto.

No se on vaan fiksua olla laittamatta suurta summaa kiinni nopeasti arvoaan menettävään kulutustavaraan.

Vierailija
11/29 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipa auto "kunnollinen" eli uusi, todennäköisesti sähkövikainen paska, tai vanha ja luotettava, kaskoa ei todellakaan tarvi. Paitsi jos on niin tyhmä, että ostaa osarilla, silloin se on pakollinen.

Vierailija
12/29 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu tietysti oleellisesti ajomääristä, mutta joku 3000-4000 on hyvä lähtökohta perustason kärrylle.

Mammat vähä ylihinnoittelee.

Vierailija
13/29 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin auton 1500 € n. 1,5 v sitten. Bensan lisäksi olen maksanut tietty verot ja vakuutukset (tsekkaa aina ennen ostoa kys. auton vero- ja vakuutussummat, vaihtelevat paljon). Kaksi kertaa olen katsastuttanut sen, n. 65 € kerta. Uudet kesärenkaat, 380 €. Jarruremppa ym. 400 €. Nyt se käy ja kukkuu ja meni siististi läpi leimasta. Talvirenkaat seuraavaksi...

Ostan mieluummin useamman vanhan halpiksen peräkanaa kuin yhden kalliimman. Liikennevakuutus riittää. Nissanin plussina halvat osat ja helpot rempat. 1.8 koneella vanha Primerani kuluttaa olemattoman vähän bensaa.

Vierailija
14/29 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä moisen hinnan revitte?

Vierailija
15/29 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kannattaa osta vanhempi auto. Ei uutta. Vanhassa vara on vaan parempi.

Vierailija
16/29 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla kohdallani kulut näin (auto vm. 2015):

- Katsastus 60€/v

- Liikennevakuutus+täyskasko noin 650€)/v (mutta minulla jo lähes täydet bonukset liikennevakuutuksessa, toki muu kuin täyskasko taas olisi halvempi)

- Huolto noin 250€/v + pikkuhiljaa kallistuu, kun pitää vaihtaa jarrulevyjä jne.

- ajoneuvovero 170€/v

- bensa kulutuksen mukaan, kulutus noin 6 litraa/100 km

- muut kulut: lasinpesuneste, pyyhkimet, joskus pesu pesulassa jne. 100€/v

Vierailija
17/29 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ollut auto kolme viikkoa ja siihen on mennyt rahaa jo 1 500 euroa - eli väärässäpä olet...!!!

Vierailija
18/29 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ollut auto kolme viikkoa ja siihen on mennyt rahaa jo 1 500 euroa - eli väärässäpä olet...!!!

Ostit paskan.

Vierailija
19/29 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina kannattaa osta vanhempi auto. Ei uutta. Vanhassa vara on vaan parempi.

Vanhan auton korjaa edullisesti pikkupajalla. Uusi on vietävä merkkihuoltoon, jossa pelkkä päivään sanominen maksaa 450€.

On vain osattava valita käypäinen vanha auto. Menin kerran ostamaan "ihan ehjää" autoa ja myyjä suuttui, kun en huolinut sitä pahan kytkinvian takia. Kuulemma naisena on turha tulla väittämään autoa vialliseksi, mies kyllä tietäisi paremmin. ;)

Vierailija
20/29 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 400e/kk jos ei ole velkaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yksi