Miksei kaupat tilaa enempää tuulettimia
kai niitä joku tehdas jossain tahkoaa 24/7. Menisi kaikki kaupaksi.
Kommentit (40)
Ne on maahantuojilta loppu. Että siinäpähän sitten tilaat...
Vierailija kirjoitti:
Kiinanjunalla menee aikansa tuoda niitä tänne, merikontissakin matka kestää.
Ja niille on muitakin ostajia, joiden volyymi menee reippaasti pienen Suomen ohi.
Tuulettimet on niin halpoja ja sesonki lyhyt. Tuskin niiden kaupustelu on mikään kultakaivos.
Olipas ilkeitä vastauksia.
Olen aivan varma että niitä on kätköissä jossain kauppojen varastoissa, eivät vaan vaivaudu tuomaan hyllyyn.
Vierailija kirjoitti:
ei nyt sentään puolta vuotta.
ja onhan niitä rahtilentokoneitakin.
Vierailija kirjoitti:
Olen aivan varma että niitä on kätköissä jossain kauppojen varastoissa, eivät vaan vaivaudu tuomaan hyllyyn.
Onpas herkkä ap. Pelästyt varmaan kuoliaaksi, jos joku sanoo pöö.
Voit tilata niitä itsekin ulkomailta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hupsu, ei sellaista kiinankamaa tuoda lentokoneilla. Ja miksi?Koska se ei ole kannattavaa. Sellaiset romppeet tuodaan merikonteissa ja se kestää aikansa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä olisi? Kyllä ne nyt kaikki vaan myydään mitä on mahdollista. Sehän on bisnestä - kysyntä kovaa, voi nostaa samalla hintoja.
Facebookin kirppisryhmissä ihmiset myy niitä 10 euron halpiksia tyyliin 50 euron riistohinnalla...
Ap voisi käydä kierämässä kauppoja ja antaa tuon supervinkin niille. Ovat varmaan ihan että "Kiitos, ei ollakaan itse hoksattu!"
Vierailija kirjoitti:
Luuletko tosiaan, että kauppias makuuttaa tavaraa hyllyssä huvikseen? Olet aika tietämätön talousasioista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletko tosiaan, että kauppias makuuttaa tavaraa hyllyssä huvikseen? Olet aika tietämätön talousasioista.
Tai hommaisi rahtikoneen lennättämään kolmen kympin tuulettimia. No ei tosiaankaan.
Saksasta saa alle viikossa, hyvin ehtii näille helteille.
Nyt kannattaa ostaa lokakuussa kirpparilta, kun kaikki myyvät niitä pilkkahintaan pois nurkista pyörimästä. Ei sitä tiedä, jos ensi kesänäkin on hellettä.
Oon ollut jäätelötukussa kuumana kesänä.
Varastointi maksaa ja myynnistä saa tuloja. Miksi ihmeessä niitä kukaan jemmaisi missään? Nykyään on tapana toimittaa tuotteita kysynnän mukaan ja nyt kysyntä on yllättänyt tuotannon.
Vierailija kirjoitti:
Tuulettimet on niin halpoja ja sesonki lyhyt. Tuskin niiden kaupustelu on mikään kultakaivos.
Mulla on sesonki kestänyt jo lähes kymmenen vuotta, koska vaihdevuodet. Olen kuluttanut jo viisi tuuletinta, kun ne pyörii yötä päivää läpi vuoden 24/7.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hupsu, ei sellaista kiinankamaa tuoda lentokoneilla. Ja miksi?Koska se ei ole kannattavaa. Sellaiset romppeet tuodaan merikonteissa ja se kestää aikansa.
Eurooppa-Kiina lentorahti maksoi vielä tänä vuonna jossain välissä 2,30 €/kg. Verkkokaupassa oleva 23cm pöytätuuletin painaa 1,56 kg. Maksanee siis 3,59 € ylimääräistä tuollaisen rahtaaminen lentokoneella, kun myyntihinta nyt on 20 euroa. Laivaaminenkin toki maksaisi jotain puolesta eurosta euroon, joten ehkä 3 euroa tulee hintaa lisää.
Varmaan menisi kaupaksi, jos myyntihinnan nostaisi 20 eurosta 30 euroon, joten vaikea nähdä, miksi tämä ei olisi "kannattavaa".
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti kauppa, sen enempää kuin maahantuojakaan, ei enää nykyisin toimi niin että tilaisi jotakin varastoon. Useimmiten kauppa tilaa lisää vasta kun kaikki on myyty ja maahantuoja tilaa kun kaupoilta tulee riittävästi tilauksia. Ei Suomessa ole missään varastoja joissa lojuisi maahantuotuja tuotteita, kaikki on kaupoissa esillä jos ei nyt ihan päivittäistavarasta ole kyse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eurooppa-Kiina lentorahti maksoi vielä tänä vuonna jossain välissä 2,30 €/kg. Verkkokaupassa oleva 23cm pöytätuuletin painaa 1,56 kg. Maksanee siis 3,59 € ylimääräistä tuollaisen rahtaaminen lentokoneella, kun myyntihinta nyt on 20 euroa. Laivaaminenkin toki maksaisi jotain puolesta eurosta euroon, joten ehkä 3 euroa tulee hintaa lisää.
Varmaan menisi kaupaksi, jos myyntihinnan nostaisi 20 eurosta 30 euroon, joten vaikea nähdä, miksi tämä ei olisi "kannattavaa".
Lentorahtina suurissa määrin tuodaan erityyppisiä tuotteita, ei kevyitä ja halpoja. Se vaan on niin.